Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Penge overførsler i enkeltmandsfirma imellem privat og firma?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Søborg
Tilmeldt 25. Sep 09
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er blevet noget i tvivl om hvad man må og ikke må - sagt på en anden måde "Jeg er helt blank".

Jeg har en personlig kassekredit i min bank og har ikke benyttet den særligt indtil nu.

Jeg står og skal købe vare i USA og vil selvfølgelig gerne betale for demBig Smile

Hvis jeg betaler varene via min PERSONLIGE kassekredit i banken og derefter får varene hjem og så sælger dem til slutbrugere og derved får pengene tilbage i hånden hvem "ejer" dem så - er det så firmaets penge nu og min kassekredit er lenset - dvs. at jeg skal betale firmaskat inden pengene kan ryge tilbage på kassekreditkontoen?

Skal jeg heller lave et lån imellem firmaet og miog privet med en afdragsordning?

Jeg tror ikke jeg har mulighed for at få lavet en firmakassekredit udover den jeg har?

Tak for svar på forhånd!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:45

Du kan hæve de penge du har på din personlige kassekredit, og overføre dem til firma-kontoen, som et "Indskud", derefter kan du købe varene derfra, så ejer firmaet dem jo?

Når du så har tjent pengene kan du hæve dit indskud ud igen, som "Privat, hævet".

Men er ikke sikker, på at det er sådan man gør.

Vent du hellere til der kommer en der ved noget om det forbi.

Fra Søborg
Tilmeldt 25. Sep 09
Skrevet kl. 16:47

Det er lige sådan jeg håber det ville være - men jeg venter lige, hvis du ikke er helt sikker Stick out tongue

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:10

Hej

Det er helt korrekt Yes

Lån eller overfør pengene til din firmakonto, og bogfør beløbet som indskud eller kredit på "privat hævet" eller "mellemregning" hvad den nu hedder i din kontoplan.

Når der er likviditet til det, kan du hæve indskuddet igen uden skattemæssige konsekvenser.

Fordelen ved at bruge firmakontoen er ligeledes, at købet sker gennem firmaet og bliver korrekt registreret.

Håber dette hjælper

Hilsen

Tonny

Fra Søborg
Tilmeldt 25. Sep 09
Skrevet kl. 23:29

Tak for nogle rigtig gode svar - det er jeg super glad for! Yes

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)