Hej
Jeg er blevet noget i tvivl om hvad man må og ikke må - sagt på en anden måde "Jeg er helt blank". Jeg har en personlig kassekredit i min bank og har ikke benyttet den særligt indtil nu. Jeg står og skal købe vare i USA og vil selvfølgelig gerne betale for dem Hvis jeg betaler varene via min PERSONLIGE kassekredit i banken og derefter får varene hjem og så sælger dem til slutbrugere og derved får pengene tilbage i hånden hvem "ejer" dem så - er det så firmaets penge nu og min kassekredit er lenset - dvs. at jeg skal betale firmaskat inden pengene kan ryge tilbage på kassekreditkontoen? Skal jeg heller lave et lån imellem firmaet og miog privet med en afdragsordning?
Jeg tror ikke jeg har mulighed for at få lavet en firmakassekredit udover den jeg har?
Tak for svar på forhånd! |
Du kan hæve de penge du har på din personlige kassekredit, og overføre dem til firma-kontoen, som et "Indskud", derefter kan du købe varene derfra, så ejer firmaet dem jo?
Når du så har tjent pengene kan du hæve dit indskud ud igen, som "Privat, hævet".
Men er ikke sikker, på at det er sådan man gør.
Vent du hellere til der kommer en der ved noget om det forbi.