Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for indføring af replica design møbler

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hundested
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Har i sinde at starte en e-butik. Og er kommet i kontakt med et firma der laver replica møbler af kendte designere Arne Jacobsen, Poul Volther og så videre..

Hvad er reglerne for indføring af disse møbler?

Og kan man ved oprettelse af e-butik i anden land gøre det nemmere??

På forhånd tak.

Johnny Hansen

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:36

Så vidt jeg er orienteret, så er det ene og alene afgørende om hvor det er produceret, men jeg kan tage fejl. Der er en del replica i UK og der kan du frit importere fra. Så tror det beror på om det er produceret i EU eller ej.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 11:28

Hej

Jeg vedlægger et link der i korte træk fortæller lidt om dit spørgsmål.

Det du herudover skal være påpasselig med, er din markedsføring som jo sker i Danmark rettet mod danske kunder. Der er varemærkebeskyttelser, ophavsret og meget andet tilknyttet såvel navne på produkterne og designernes navne. Derudover er der markedsføringsloven bestemmelser om at kunderne ikke må forledes til at tro det er den ægte vare, - og her vil især være om en søgning på et varemærke giver din side som resultat., - som kan give problemer. 

Du skal nok vide tilstrækkeligt om dine rettigheder (og andres) for at kunne imødegå evt. modsvar fra producenterne af de originale møbler, for du kommer nok ikke udenom at modtage et brev eller to, alt efter din egen synlighed.

Michael

http://www.dr.dk/DR1/penge/2007/05/30142405.htm

Fra Hundested
Tilmeldt 6. Apr 10
Skrevet kl. 11:31

Mener der skal være gået 25år fra designeren har tegnet møblet til man må producere replica i UK, men så er det også okay at sælge i Danmark.

Hvis man vil hive replica ind fra ikke EU lande, gælder Dansk ophavsret. Vil sige at der skal gå 70år fra designerens død:-/

Endelig skriv hvis det er forkert eller har anden info vedrørende dette:)

Hilsen Johnny

Fra Hundested
Tilmeldt 6. Apr 10
Skrevet kl. 11:37

Tak for svaret og linket.. Var lige faldet over linket før du skrev, så det besvarede et spørgsmål eller to:)

Vil lige undersøge det lidt mere så vender jeg nok tilbage!?

Hilsen Johnny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:40

Hej,

Jeg lever af at sælge div. replica møbler og det er helt korrekt at man må kopiere designet efter 25 år, såfremt det er en Engelsk eller Italiensk virksomhed du starter. Hvis du ikke har bopæl i England, er det en meget svær process at få et VAT-nummer, idet du skal have en engelsk bankkonto. Dette er ikke ligetil og kan ikke altid lade sig gøre.Hvis du bor i England, er det naturligvis nemmere at gå til:-)

Pas på med leverandører i østen. Der er mange dårlige kopier. Vi får det produceret efter vores ønsker og jeg tager altid til Kina, inden en container afsendes, for at være sikker på at alt er i orden. Det er selvfølgelig en ekstra omkostning, men har været det værd, for at undgå evt. reklamationer.

Derudover skal du være opmærksom på markedsføring. Det er ikke tilladt at markedsføre møblerne direkte i f.eks. Danmark.

Held og lykke med projektet.

Mvh,

Jannie Buch

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)