Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til skattebrev!!!!!!!!

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

betaalfa:

Jeg har ikke solgt mange varer i forhold til så mange andre - lidt under 300 varer synes jeg ikke er overvældende..

Se at prøve på at tørre den af på andre, det er sku lidt ynkeligt... Sorry men det er det altså!

betaalfa:

Men undre mig idet jeg har solgt mit eget tøj, min datters, almindelige ejendele. Ting som SKAT ikke skal have nogen andel i.

Herudover har jeg solgt varer der ikke er brugt, simpelthen fordi vi ikke har fået det ibrug selv, enten købt til mig eller min datter.

Det mener de så, at de skal... Men 300 varer over hvor længe? Og er du sikker på, at det er 300 varer, og ik blot 300 bedømmelser du har?

betaalfa:

Hvordan kan jeg dokumentere at de varer er mine egne og ikke mindst at der Ikke er tjent på de varer der er solgt - her tænker jeg fx på en jakke til min datter jeg solgte inden hun kunne passe den - endda med tab for mig - men hvordan dokumenterer jeg det?

Kvitteringer og bankudskrifter er vel første skridt på vejen... Men du har en svær sag!

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:24

betaalfa:
Langt størstedelen af det jeg har solgt (ialt 300 handler)

Men hvis det er 300 handler af 500 så er det jo 150.000... så kig på beløbenes størrelse.

Men ellers har du jo alle TS handlerne per mail, det er din dokumentation. Og har du den ikke mere, så få TS til at sende den til dig, da de skal opbevare den.

Du har ret til at sælge af dit private indbo, og hvis tingene forholder sig som du oplyser, så har du ingenting at frygte. Det er dog dejligt at se, at SKAT tager tingene seriøst da der på TS bestemt er mange der tjener penge som aldrig ser skyggen af en skatteberegning.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:26

Hej

Jeg er helt enig med Fashion-Seller, og den eneste måde du kan få hevet denne hjem på er være helt åben og ærlig omkring din færden på de forskellige sites, hvor du har solgt dine varer.

SKAT har dig i søgelyset, idet de har en formodning om, at du er næringsdrivende med køb og salg af varer, hvorfor dette er skattepligtigt.

Du skal følgelig fremvise, hvad du har tjent på dine varer, som også skrevet tidligere, så har SKAT formentlig de fleste oplysninger om dine varer.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:27

Lagersalg123 - JEN:

Du har ret til at sælge af dit private indbo, og hvis tingene forholder sig som du oplyser, så har du ingenting at frygte. Det er dog dejligt at se, at SKAT tager tingene seriøst da der på TS bestemt er mange der tjener penge som aldrig ser skyggen af en skatteberegning.

Du kan være 100% sikker på, at du ik bliver kontaktet af skat, hvis der intet var galt...

Så alene der ville jeg blive en smule utryg...

Tilmeldt 7. Apr 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:30

Det er absolut ikke 300 handler af 500 kr :)

Dvs det bedste for mig er at lave en liste over hvad der har været solgt ud af brugte varer og en liste af de ting jeg har solgt som er solgt som nye eller?

Vil meget gerne have sagen ud af verden så hurtigt som muligt og har Ingen hensigter om at snyde eller lave andre undvigelser.

Jeg kender ikke reglerne på området og ved ikke hvordan jeg skal finde frem til Hvad jeg skal betale penge AF og hvor meget jeg skal betale. Ved nogle af jer hvordan jeg kan udregne det?

Jeg kan selv se Alle mine handler og hvor meget de er på, så tænker at jeg må kunne lave en udregning?

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 20:30

Fashion-Seller:

Du kan være 100% sikker på, at du ik bliver kontaktet af skat, hvis der intet var galt...

Så alene der ville jeg blive en smule utryg...

Præcis, og derfor tænker jeg også på beløbene størrelser. Du har helt ret Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:33

betaalfa:

Dvs det bedste for mig er at lave en liste over hvad der har været solgt ud af brugte varer og en liste af de ting jeg har solgt som er solgt som nye eller?

Vil meget gerne have sagen ud af verden så hurtigt som muligt og har Ingen hensigter om at snyde eller lave andre undvigelser.

Jeg kender ikke reglerne på området og ved ikke hvordan jeg skal finde frem til Hvad jeg skal betale penge AF og hvor meget jeg skal betale. Ved nogle af jer hvordan jeg kan udregne det?

Jeg kan selv se Alle mine handler og hvor meget de er på, så tænker at jeg må kunne lave en udregning?

Prøv at regne sammen og se hvor meget det er i alt?

Du bliver nok overrasket over hvor meget dte bliver til, og vil måske derfor bedre kunne forstår hvorfor SKAT kontakter dig og tror du forsøger at tjene penge uden at opgive det.

Men i hvilken periode har du solgt de ca 300 varer?

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:35

betaalfa:

Hvis jeg var dig, så ville jeg føre følgende i nævnte rækkefølge:

• Finde alle TS handler frem. Både TS Handler og dem som er lavet via bankoverførsel.
  • Regn alle beløbene sammen. Og se hvor meget du har solgt for totalt over en periode på xx mdr.
  • Sammenlign dit totale salg med din indkomst... Tjener du f.eks 200.000 kr om året, men har solgt varer for 160.000 kr de sidste 14 mdr, så ser det altså MEGET skidt ud
  • Er punkt 3 sandt, eller bare tilnærmelsesvis, så vil jeg bede om et møde med SKAT, og høre hvordan sagen løses... Evt søge en rådgiver...

PT har du ingen overblik over noget, sådan lyder det ik, og derfor er det altså svært at hjælpe med konkrete ting!

Tilmeldt 7. Apr 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:36

Jeg prøver nu ikke at tørre noget af på andre eller for den sags skyld at undvige - derimod vil jeg da frygteligt gerne have fundet ud af hvordan jeg griber det an og får betalt det jeg skal.

det er 300 handler over knap 2 år og nej ikke 300 bedømmelser ;)

Jeg kender Intet til skatteregler og regnede ikke med at jeg faldt ind under en gruppe hvor jeg skulle skrive regnskaber osv. Jeg forsøger egentlig bare at finde ud af hvordan jeg griber det an, hvordan jeg regner tingene ud mm.

Jeg købte fx en vinterjakke til min datter på udsalg til 200 kr. den solgte jeg igen til 200 kr - hvad skal jeg så gøre der?

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 20:37

betaalfa:

Du kan opstille tingene i et regneark, så kan du se hvad du har købt for og hvad du har solgt for.

Når du har gjort det, så tager du en tur forbi Skat, og siger her er mine handler og ellers ved jeg ikke hvad jeg skal gøre. Så skal du nok blive behandlet pænt. Hvis der er anvisning i brevet om anden kontaktform, så skal du selvfølgelig følge den.

Køb ren argan olie her

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)