Jeg er IKKE ejer/medejer/stifter el lign af en virksomhed. Jeg er Bruger at en internethjemmeside hvor man kan sælge sine private køb. I brevet står der endvidere at hvis mit salg udelukkende vedrører private ejendele, skal man kunne dokumenter dette.
Hvad gør jeg? Hvordan kan jeg dokumentere at jeg har solgt min sovesofa, tonsvis af børnetøj (min datters), eget tøj og andre aflagte effekter? Heriblandt har der været en del NYT som er solgt Uden fortjeneste, men hvordan i al verden skal jeg kunne dokumentere dette?
Undre mig over hvor SKAt har fået nogle oplsyninger om mig på..
Så slipper du næppe fra den her uden problemer sorry... Du ved godt, at SKAT har fuld adgang til TS, og overvåger siden ik?
Så for at sige det mildt, så har du ik bare solgt varer på ts, du har solgt RIGTIG mange varer på TS... Og ja det er blevet opdaget, og nu vil skattefar have sin del af gildet...
PS lad vær med at opdigte noget eller lyve, når du kontakter SKAT...
De kan se alle de varer, som du har lagt til salg, alle de transaktioner du har lavet osv... De ved alt om dig og din færden derinde, og de vil fange dig i enhver form for undvigelser...
Jeg har ikke solgt mange varer i forhold til så mange andre - lidt under 300 varer synes jeg ikke er overvældende..
Men undre mig idet jeg har solgt mit eget tøj, min datters, almindelige ejendele. Ting som SKAT ikke skal have nogen andel i.
Herudover har jeg solgt varer der ikke er brugt, simpelthen fordi vi ikke har fået det ibrug selv, enten købt til mig eller min datter.
Hvordan kan jeg dokumentere at de varer er mine egne og ikke mindst at der Ikke er tjent på de varer der er solgt - her tænker jeg fx på en jakke til min datter jeg solgte inden hun kunne passe den - endda med tab for mig - men hvordan dokumenterer jeg det?
Langt størstedelen af det jeg har solgt (ialt 300 handler) har været mit eget brugte tøj, min datters, brugte ting fra min egen bolig osv.
Herudover har jeg Mildt sagt haft et shoppe problem med at købe indsygt for meget ind il min datter, så noget er solgt uden det er blevet brugt - Men jeg har IKKE tjenet på det - tværtigmod har jeg flere gange måtte indse at jeg har tabt penge.
TREND; ved du hvad jeg kan forvente? er der en måde jeg kan regne mig frem til hvad jeg skal regne med at skulle af med eller lign?