Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress kategorier iht. til seo

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :
I forbindelse med en wordpress blog, hvad er så det mest hensigtsmæssige at føje sit indlæg til flere kategorier eller kun en (tænker her på duplicate content). Når man ændrer på sine kategorier, er der så noget man skal gøre mht. til døde links eller klar plugins som all seo det.

Dbh.
Kim
Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Fra  House of Visions Skrevet kl. 10:34

Prøver lige at genoplive denne tråd, da jeg ikke rigtig kan finde noget entydigt svar via søgning

Dbh.

Kim

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 11:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så prøver jeg...

Har du ikke tænkt over dine kategorier, og viser dem dermed som wordpress plejer kan nu nemt komme ud i duplicate content problemer.

Eksempel 1: Din tekst fremgår i fuld længde på forsiden, indlægssiden, samt en 2-3 kategorier. Teksten er den samme alle 5 steder, og der er ikke lukket af med robots.txt

Eksempel 2: Din tekst fremgår i fuld længde på indlægssiden, forsiden samt en 2-3 kategorier har samme uddrag. Teksten er den samme alle 4 steder, og der er ikke lukket af med robots.txt

Hvordan skal google vide hvilken en af de 4-5 sider der skal placeres højest? Jo mindre at du virkelig gør noget ud af dine kategorier, og laver et unikt uddrag til kategorisiden, layouter det flot og det hele, så det bliver en vigtig indgangs- og navigationsside til din hjemmeside, ser jeg ingen grund til at undlade at stoppe en disallow-linje på i din robots.txt!

/ Emil Blücher

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Fra  House of Visions Skrevet kl. 11:39

Hej Emil

Super mange tak for dit svar

Så for at skære det lidt ud i pap for min egen skyld :-) - skal jeg altså holde mig til en kategori pr. indlæg medmindre jeg vil dele mit indlæg op i forskellige kategorier og poste det det forskelligt, hvilket jeg ikke lige kan overskue - så for en ganske jævn blogger med jævn it kundskab er en kategori pr indlæg den optimale løsning.

Hvad så hvis uheldet er ude og man tidligere har sat flere kategorier på sine indlæg og så går ind og retter dette til en kategori pr. indlæg - vil man da skabe for mange døde links og blive smidt i skammekrogen ned at pagerank af google

Dbh.

Kim

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 03:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du har med garanti All in one SEO plugin på din blog - og ellers får du det, for det kan du ikke klare dig uden. Og i det kan du sætte en noindex på dine kategorier. Så er du sikret mod duplicate content - men du kan stadig vise dine kategorilinks, hvis dine brugere vil benytte dem til at finde indhold.

Jeg har selv kun to kategorier i drift på min blog - én til alt undtagen podcasts, som har sin egen kategori af hensyn til iTunes.

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Fra  House of Visions Skrevet kl. 09:30

Hej Rosenstrand

1000 tak for svaret

når, man så ændrer (rydder op) i sine kategorier, giver det så en masse dødelinks, der ødelægger ens søgeresultater, og er der en løsning mod dette?

Dbh.

Kim Kampp

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 18:01

Hej Kim Krampp

Der er et plugin (selvfølgelig) til den sag også: http://wordpress.org/extend/plugins/redirection/

Du kan også lave det manuelt i .htaccess, men det nævnte plugin fungerer rigtig godt.

P.S.: Du fik et "r" med i dit efternavn - siden du har givet mig et :-) Og når jeg nu er i drillehjørnet: Er der allerede planlagt en iværksættermesse den 27. marts 2010 i Køge?

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Fra  House of Visions Skrevet kl. 21:37

Hej Rosenstand

- og så absolut ikke Rosenstrand

Hopper på et plugin er ikke så meget for alt det .htaccess, men er det egentlig nødvendigt nu når jeg allerede (dog helt ubevidst ">) har kørt med noindex på mine kategorier

Super mange tak for svaret og din så forøvrigt fede blog

Håber i holder "stand"  på en fantastisk "stRand" i Florida

Kim

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:50

Velbekomme! Nej - du behøver ikke bruge 301 redirect, hvis du med absolut sikkerhed ved, at ingen mennesker har gemt en af dine kategorisider i foretrukne, og du ved med lige stå stor sikkerhed, at ingen har lavet et link til en af dem. Og det ved du ikke ;-) Altså: Brug 301!

Vi holder i den grad stand her - det bedste vi har gjort i vores liv (udover at blive gift), var at flytte hertil :-)

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Fra  House of Visions Skrevet kl. 23:21

Tak for svaret - jeg må hellere for lavet lidt 301 arbejde

Fuldt forståeligt - har været en del i Florida og det er et fantastisk og meget inspirerende sted og så absolut ikke utænkeligt, at det kunne være et fremtidigt sted at slå sig ned 

Nyd dagen, her er vores jo snart ved at blive ny

Kim

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)