Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunder der ikke vil betale for bestilt WEBarbejde

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,
jeg ser rigtige mange indlæg (så sent i dag) hvor Aminoer har lagt et stykke arbejde i hjemmesider, logoer og lignende, men hvor det ender med kunden ikke vil betale. Ofte endda mens arbejdet alligevel bliver brugt. Jeg har heldigvis aldrig selv oplevet det, men de havde de andre jo sikkert heller ikke inden de lige stødte ind i den første idiot.

Der er jo ingen tvivl om, at ifm. så diffust et arbejde som en hjemmeside er, vil det være optimalt med kontrakt inden der påbegyndes arbejde, der ofte tager mange timer og kreative celler.

Men én ting er den kreative evne at lave en hjemmeside, en anden at have evnen til det forretningsmæssige, så jeg tror de fleste bare går i gang med arbejdet i tillid til kunden, man jo helt naturligt har efter megen snak omkring design, øsnker osv.

Nu er det min opfattelse at Aminoer hører til de mere kvikke, så kunne forestille mig, at der var nogle Amino´er, måske belært af erfaringer, der har forfattet en kontrakt ifm. påbegyndelse af arbejde med hjemmesider o.lign.

Spørgsmålet er så om de måske vil dele sådan en med os andre . Eller måske der kan måske kan forfattes noget i samarbejde.

Tilmeldt 23. Mar 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 13:26

Hej

En kontrakt eller andre juridisk bindende foretagender er egentligt unødvendige. Enten har vedkommende som er blevet snydt været uagtsom og for godtroende, hvilket jeg selvfølgelig har forståelse for i et fora som dette, men der findes allerede metoder som forhindrer dette. De fleste WWW udviklere, hvad angår grafik, vandmærker deres arbejde forudgående visning, denne metoder benytter jeg selv. En vandmærkning, mærker arbejdet med et transparent symbol eller en tekst, så det ses svagt og forhindrer snyd. En anden metode er at opkræve betaling, eller depositum. Der er mange måde at behandle problemet uden jura indblandet.

De bedste hilsner, Enja

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:32

Nogle de ting jeg tit synes der kan gå galt ved samarbejde

sygdom som kan bivirke forsinkelse

andet der gør man kan blive forsinket

højere pris end aftalt

data base går ned og dit er arbejde er væk, sikker du har det , kør backup

aftale en kontrakt sørg for underskrift ,husk lav tidsfrist på den og hold den

levere det aftalte arbejde fejlfrit

tag telefon når kunden ringer og besvar e-mails

ved selv korte forsinkelser nogle timer giv besked kort tilbage giv god service derved

tal altid høfligt til kunden

ved konflikt hvor du mener , der er en bedre løsning , brug den tid det koster ekstra at forklare hvorfor , med giv kunden ret altid , med få en tilføjelse evt. med i kontrakten du fraskriver dig at der op står fejl grundet det var kundens valg

ved forsinkelser eller det lovet ikke kan leveres , giv rabat , der kan f.eks. loves 30% vis ikke leveres til tiden mere end 3 uger forsinket dog ad på opgaven art og størrelse

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra KBH
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 304
Skrevet kl. 13:32

Vi starter alle opgaver med en udformet ordrerbekræftigelse. 

Her kan kunden læse om ALT hvad der er blevet aftalt og hvordan vi ønsker at gribe det hele an. Det har vi fået rigtig god response på. Vi benytter kun vandmærke på firma logo da vi ofte har kontakt med kunden flere gange under processen med designet så vi sikre at vi køre af det rette spor.

CetaDesign din total leverandør inden for medie.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 13:34

Enja:
De fleste WWW udviklere, hvad angår grafik, vandmærker deres arbejde forudgående visning, denne metoder benytter jeg selv.

Ja men problemet opstår når kunden forventer kredit eller ikke vil betale forud ! Her kradser krisen så for nogen og de er nød til at tage chancen.

Personligt tager jeg det fra case til case finder jeg den mindste mistanke skal der kr. up front :)

/allan

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 13:35

Jonas Kaan:

Vi starter alle opgaver med en udformet ordrerbekræftigelse. 

Her kan kunden læse om ALT hvad der er blevet aftalt og hvordan vi ønsker at gribe det hele an. Det har vi fået rigtig god response på. Vi benytter kun vandmærke på firma logo da vi ofte har kontakt med kunden flere gange under processen med designet så vi sikre at vi køre af det rette spor.

Ja men det hjælper jo ikke hvis kunden ikke betaler til slut!

/allan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:47

Selvfølgelig skal man jo bruge sin sunde fornuft. Men i alle tilfælde er det da fornuftigt en kontrakt/ordrebekræftelse og helt sædvanligt i mange tilfælde.

Eftersøgte bare om der var nogle der havde forfattet en kontrakt og/eller ordrebekræftelse de måske vil dele med andre Aminoer.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)