Hej, Der er jo ingen tvivl om, at ifm. så diffust et arbejde som en hjemmeside er, vil det være optimalt med kontrakt inden der påbegyndes arbejde, der ofte tager mange timer og kreative celler. Men én ting er den kreative evne at lave en hjemmeside, en anden at have evnen til det forretningsmæssige, så jeg tror de fleste bare går i gang med arbejdet i tillid til kunden, man jo helt naturligt har efter megen snak omkring design, øsnker osv. Nu er det min opfattelse at Aminoer hører til de mere kvikke, så kunne forestille mig, at der var nogle Amino´er, måske belært af erfaringer, der har forfattet en kontrakt ifm. påbegyndelse af arbejde med hjemmesider o.lign. Spørgsmålet er så om de måske vil dele sådan en med os andre . Eller måske der kan måske kan forfattes noget i samarbejde. |
Hej
En kontrakt eller andre juridisk bindende foretagender er egentligt unødvendige. Enten har vedkommende som er blevet snydt været uagtsom og for godtroende, hvilket jeg selvfølgelig har forståelse for i et fora som dette, men der findes allerede metoder som forhindrer dette. De fleste WWW udviklere, hvad angår grafik, vandmærker deres arbejde forudgående visning, denne metoder benytter jeg selv. En vandmærkning, mærker arbejdet med et transparent symbol eller en tekst, så det ses svagt og forhindrer snyd. En anden metode er at opkræve betaling, eller depositum. Der er mange måde at behandle problemet uden jura indblandet.
De bedste hilsner, Enja