Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når en påskeferie ender med en depression :-\ (langt indlæg)

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis slagteriarbejderne var gået 2 kr. ned i løn, så var de 500 mand blevet fyret alligevel. Løbet er kørt og et par kroner fra eller til spiller ingen rolle i den sammenhæng!

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 19:01

Enig, de skulle være gået 45-55kr ned i timen og op på 42 timer i ugen !!!

desværre drømmetænkning da deres store flotte fagforening stadig ikke har fattet situationens alvor !!

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 19:35

"Jeg har haft mange problemer i mit liv. De fleste af dem blev ikke til noget..." (Mark Twain)

"Tid findes ikke - der findes kun nu!" (Eckhart Tolle)

Jeg syntes bare at citaterne passer godt til tråden.

Denne er også fed - men off-topic:

"Da jeg var 14 år, var min far så dum, at jeg knapt kunne være sammen med det gamle fjols. Men da jeg blev 21 år, var jeg forbløffet over, hvor meget han havde lært på de 7 år." (Mark Twain)

:-)

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 19:45

Du beskriver jo også selv at tingene er billigere i Tyskland... du er endda overrasket over HVOR billigt det er. Det kan godt være deres løn er lavere, men hvis deres leveomkostninger også er tilsvarende lavere, så er det vel ikke så fantastisk/utroligt. Det kan jo være de kan købe den samme mængde varer for deres månedsløn som vi kan her i DK. Alternativt kan vi jo alle bare flytte til Tyskland. :-)

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 19:46

Kim Olesen:

Enig, de skulle være gået 45-55kr ned i timen og op på 42 timer i ugen !!!

desværre drømmetænkning da deres store flotte fagforening stadig ikke har fattet situationens alvor !!

Hvordan vil du som fagforening forklare det til medlemmerne, når resten af Danmark ikke har forstået alvoren. Jeg tror mere det er en regeringsopgave og det kræver nok også en helt ny skattetænkning at konkurrere med eksempelvis Tyskland.

Hvad så med landmændene der sender svinene til Tyskland for et par kroner ekstra, tror du også de får den højere pris når der ikke er flere slagterier tilbage herhjemme?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 19:47

Hej

Så synes jeg lige der skal være plads til en gammel sur stodder, som ikke kan få øje på krisetilstanden. For det første så har der lige været overenskomstforhandlinger, og hvis nogen ikke ved det, så svarer det til spindoktorernes juleaften.

Paradoksalt nok, (men logisk i spin-sammenhænge) så er det en god ting for fagforeningerne at lave en "det bliver sgu svært at få lønstigninger i en krisetid"  af to meget simple årsager. Den ene er rent arbejdsmæssigt, for selv et lorte resultat vil blive set som en sejr. Den anden er politisk, nemlig at agendaen  er at få en ny ikke-borgerlig regering, og så nytter det jo ikke noget hvis tendensen er at "det går skide godt" - for det vil jo være den borgerlige regrings skyld, med skattelettelser osv.

Nu bliver slagterierne nævnt, men der er ikke nogen der nævner et ord om hvor stor en del af prisen på de kødprodukter du køber i supermarkedet, - der er lønudgiften. Det er faktisk så lille en %del at selv en halvering af lønnen, (skulle den komme dig som forbruger direkte tilgode, hvad den så ikke vil komme til alligevel)  ikke ville kunne mærkes.

Det er jo ikke anderledes end, at en halvering af strømprisen til en webdesigners computer, ikke vil have nogen afgørende indflydelse, på prisen af en hjemmeside/webshop.

Nu er jeg jo selv en ældre mand, og jeg skal lægge øre til betegnelsen ældrebyrden. Det det i virkeligheden handler om, er arbejdsmarkedspensioner. Fra at det i min barndom kun var tjenestemænd der havde pensionsopsparinger, er disse opsparinger nu udbredt til de fleste overenskomster. Det har det været i så lang en årrække, (og Folkepensionen er ikke tidssvarende reguleret gennem årene) at der nu er ganske almindelige (slagteri)arbejdere der vil få mere i arbejdsmarkedspension end Folkepension. Samfundet vil samtidig stå med en generation af ældre der er godt vant, - der bliver ikke nogen kolde bade kl. 4 om morgenen  eller manglende hjemmehjælpere for det finder min generation sig ikke i, - vi har ikke oplevet 2. verdenskrig og drukket Richs og røget ligusterhæk. Vi har været på charter med Simon Spies, fejret sølvbryllup i Thailand, og barskabet og vinkælderen er fyldt, og konen smører sig i cremer med en kg. pris på 5000 kr. - og den er så fra Matas, - ikke engang Illum. Så naturligvis vil man søge at finansiere statsunderskuddet ved at inddrage Folkepensionen.

Den bliver i den grad løbet om hjørner med den del af befolkningen som lade andre tænke for sig, eller ikke evner at gennemskue spin , - og det er det der kunne gøre mig deprimeret . Det er jeg bare ikke, for jeg har mit på det tørre, og så længe i unge mennesker hopper på at enhver skal være sin egen lykkes smed, så slipper jeg billigere i skat, og hvis i tror på at lønnen i Danmark er for høj, så skovler jeg kassen i sparede lønomkostninger. Så bliv endelig ved.

Så for mig er der ingen krise. Da det så tilsyneladende er moderne, med mig-mig-mig først- så er jeg jo egentligt ret hip. Det må være deprimerende som ung at vide Big Smile

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:07

Mine ideer

Lidt lavere løn kan være løsning

med kombineret med højere produktivt per mand eller kvinde , da vi reelt ikke har arbejdskraft mangle

hjælp iværksættere god ide

sæt mere ind på folk hurtigere i arbejde

lavere bestands hjælp

lavere skat

arbejde længere tid per uge

stift ikke gæld , klar livet selv

køb dansk

belast ikke miljøet , brug cykle og offentlige transport , derved udnyt samfundet bedre.

Læste denne artiklen , den synes jeg er god

http://www.dr.dk/P1/P1Formiddag/Udsendelser/2010/03/10123535.htm

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)