Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Knallertforretning/webshop med henblik på veteranere(puch,Kreidler,SCO,Yamaha osv.)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Videbæk
Tilmeldt 12. Dec 09
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Jeg går og fifler med idéen om at starte min egen lille webshop,

Det skal være en der udelukkende vedrører veteranknallerter med reservedele, da man jo ikke længere af gode grunde producerer de gamle to taktere.

Grunden til det, er at i Danmark der har vi faktisk ikke(Hvad jeg ved af!) et firma, som handler med reservedele til veteranknallerter. Udover T-hansen og deres reservedele er desværre for det meste af megen ringe kvalitet, og markedet er faktisk blevet ret stort. Et eksempel er f.eks. www.Puch.dk det er en privat person som sælger udenom skattefar, og i 2008-2009 var overskuddet 150 tusinde dkk. Hvilket jeg syntes er ret godt i forhold til det kun er et enkelt knallertmærke han handler med.

I mange andre lande f.eks. Tyskland, Sverige, Østrig, og Schweiz har de flere webshops som hvad jeg ved af klarer sig rigtigt godt, men problemet er sproget. Da rigtig mange jo ikke snakker tysk el. andet. Og så ser jeg jo et potentiale i at lave en dansk webshop.

Skal siges at jeg selv er meget interesseret i de gamle totaktere, og derfor jo har en lille basisviden om dem hvilket jo gør det nemmere at rende sådan en forretning. Har prøvet at importere nogle dele, f.eks. en reproduktionssaddel til Puch Maxi(Den er en perfekt kopi af den originale og er endda 50 kr. billigere end t-hansens dårlige kopi) fra østrig til 200,- satte den til salgnettet og der gik 15 min og den var solgt til 600,- inkl fragt. (: Har også gjort nogle forsøg med originale udstødninger, det var dog noget sværere, men tjente da omkring 2000-3000,- på det.

Nogen der syntes det kunne lyde som en íde? Jeg hører meget gerne fra jer, skal dog siges jeg kun er 17 så kan ikke moms registreres endnu/låne penge i banken så det ligger stadig kun ved tanken...

tak på forhånd.

Mvh Mejner

ps. ved godt der er mange småshops rundt omkring, men de handler også med scootere(dvs. bredt udvalg) og mangler tit viden om det de sælger af dele til gamle knallerter. Hører i hvert fald tit klager over dem i de kredse jeg kender der køber knallertdele.

Mejner Therkildsen

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 17:46

Jeg synes det lyder som et stærkt niche markede, hvis du har interessen og klar på at arbejde, så gå efter detSmile

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København S
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 309
Fra  Rosenlund Media Skrevet kl. 09:13

Hej

Det lyder rigtig spændende, en fin idé hvis du også selv interessere dig for de gamle veteraner.
- Jeg har selv haft en Yamaha Fs1 4g. for nogle år siden. og var selv irriteret over at man ikke kunne få visse dele fra T-Hansen.

Jeg synes klart du skal prøve at starte noget op.
Evt. kan du jo bare starte småt, som du allerede er godt i gang med, da du importere og sælger lidt varer, og endda tjener lidt skillinger på det.

Held og lykke til.

Mvh.

Mads Rosenlund

Sammenligning af TV pakker.

Søg om et af de hurtige lån på laankontanter.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 468
Fra  MBJ Trading Skrevet kl. 23:27

Jeg er selv en 16 årig "kneit" der har stor interrasse indenfor scooter/knallert verdenen! ( Dog mest scooter )
Jeg har flere og flere, der kommer og spørge mig, om jeg kan hente nogle dele hjem fra udlandet til bl.a. deres Maxi puch, Kreidler, Yamaha'er osv!!

- Hvis du virkelig brænder for denne ide, har dine kontakter iorden og en rigtigt forretningsmand, tror jeg sagtens det ville kunne lykkedes dig.. Jeg har måden du kan komme ud med din reklame på, hvis du er intrasseret!

KORT SAGT; Jeg ville mene din ide ville kunne holde, da flere og flere unge begynder at kører retro.
Da de har set nogle "skøre" muligheder i de gamle knallerter!!! ;-)

^ Hvis du samtidigt har brug for lidt hjælp, eller bare vil snakke om scootere, reservedele, styling osv. Så kan du altid bare maile mig!!! ;-)

Martin Jensen 
http://Startline.dk

Fra Videbæk
Tilmeldt 12. Dec 09
Skrevet kl. 23:44

Hej Martin,

Ja jeg fatter sgu klejne af scooter (: Men det er også fordi jeg aldrig har haft en. 

Jeg vil dog sige at min hovedgruppe nok ikke er unge, da det jo altid er billigere at købe hos T-hansen, men deres holder sgu ikke en dyt og de ikke har megen sans for kvalitet. Men jeg ved så T-hansen mangler en masse varer som jeg ved nemt kan skaffes.

Mit forhindringer/problemer er følgende: Fatter klejne hvordan man laver webshop, er ikke momsregistreret/mangler et år til 18, jeg skal til at starte på gymnasiet så ved ikke om tiden er der da mange siger det er hårdt.

Mine gode sider: Jeg er energisk og syntes handel er meget spændende, ser det også som en udfordring som gør det sjovt, jeg kan godt tåle at tabe lidt penge, jeg har en 25-30 tusinde til startkapital så har da lidt, jeg er god til sprog så får ikke svært ved at kontakte forhandlere/osv.

kan ikke lige komme på mere lige nu(:

Mvh Mejner

ps. du kan se mig på scootergalleri http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=180211 (det er min lillebrors profil, har ikke gidet lave en selv og han bruger ikke sin) Der kan du se mine knallerter men mangler dog at få opdateret billederne.

Mejner Therkildsen

Fra Vejle
Tilmeldt 15. Mar 10
Fra  MBJ Trading Skrevet kl. 23:52

Hej..

Jeg fatter klejne af knallerter, men kan udfører al slags arbejde på en scooter, hvis nødvendigt! ;-)

Jeg ved, at med en godkendelse kan man blive CVR-godkendt, inden man er de myndige 18år!

Det med gymnasie tager selvfølgelig en masse tid!! - Det klart..
Det med at folk siger det er hårdt, at jo deres earfaering ( Eller noget de har hørt, fordi de har en vens, hvis' far's onkel har en virksomhed )

Jeg har selv, længe gået og tænkt på at blive importør fra både store og små tuning/stylings-firmaer rundt om i EU.
Da jeg ved, at der er RIGTIG mange unge der gerne vil have en lille fiks, hurtig scooter!

Jeg er selv 16½, ved at uddanne mig som Auto-Mekaniker og har så min Scooter-garage i fritiden.
^ alt jeg ved er selvlært og er bedre en mange scooter-mekaniker ved diverse cykelforretninger!

- Det var lidt om mig, og mine visioner!
Men hvis du vil gå videre med denne gode ide, kan du jo maile mig. Ellers smid et indlæg, også tager vi samtalen her i tråden! ;-)

Martin Jensen 

Fra Videbæk
Tilmeldt 12. Dec 09
Skrevet kl. 00:04

Haha, ja så skulle vi jo næsten slå os sammen, du tager scooterne jeg knallerterne ;)

Jeg må nok først lige komme i gang med gymnasiet først, for lige at falde ind i det så jeg ikke starter noget og så finder ud af tiden ikke er der så der vil nok gå en 6-8 måneder før jeg kan få kigget på det. Syntes det er fedt du tænker på at blive importør, men er det så med egen hjemmeside eller som grossist? Der er jo en del scooter tuningshjemmesider i Danmark, f.eks. protuna.dk scooter-dele.dk scooter-parts.dk osv. Eller misforstod jeg dig?

Er det fordi du mener du har noget de ikke har, altså kan du få fat i noget som du mener de mangler, eller kan du gøre det måske billigere? :)

Mvh Mejner

Mejner Therkildsen

Fra Vejle
Tilmeldt 15. Mar 10
Fra  MBJ Trading Skrevet kl. 00:12

Det var også min bagerste tanke.. ;-)

Det er nok også det bedste, at starte på skole, for lige at få et overblik over, hvor megen tid du egentligt har om dagen/ugen. Til at drive en nyopstartet virksomhed!!

Min ide, var at opstarte en webshop, hovedsageligt med stylingsdele til minarelli og hiper-maskiner, evt AM6..
Jeg har lidt kontakter rundt om i EU, både indenfor brands der er set i DK, og brands det endnu ikke er set i det ganske land!
Og samtidigt mener jeg også at jeg kan gøre det billigere, en dem på det danske marked idag!

Du snakker om at t-hansen generalt er dårligt kvalitet, så fik jeg lige en lille griner på. Da du nævnte Protuna.dk ( ProtunaHandels.de /// Datterselskab til t-hansen ) Hehe ;-)

Martin Jensen 

Fra Videbæk
Tilmeldt 12. Dec 09
Skrevet kl. 00:19

Ja, jeg ved godt protuna er et datterselskab (: Men det de sælger ser sgu ud af lidt mere kvalitet end det pak du får hos T-hansen :D Bare fordi storebroderen knepper alt og alle, betyder det ikke datteren har disse gener :=)

Jeg kan se du kender bare en lille smule mere til scooter end mig (: Så det lyder som en rigtig fed ide, men du skal også huske at tænke på moms osv. skal lægges oveni og du skal sælge så det ikke bare ligger og flyder. Altså jeg tror det bliver svært at gøre det meget billigere end de andre firmaer :)

Men jeg tror jeg vil til at hoppe i seng kan mærke øjnene så småt er ved at lukke i:) Godnat og sov godt.

Mvh Mejner

Mejner Therkildsen

Fra Vejle
Tilmeldt 15. Mar 10
Fra  MBJ Trading Skrevet kl. 00:24

Det har du skam helt rat i, det med bror og datter ;-)

Men min ide er egentligt meget simpelt, laver en brugerundersøgelse, hvad for nogle brands/produkter, det egentligt at fold har brug for/vil have!
Udfra det, bestiller jeg partier hjem og sælgr videre..

^ Det er selvfølgelig kun i opstartsfacen af ideen, men alt sammen skal nok være klart og tilrettelagt.
Før jeg kaster mig ud i det! ;-)

Det er mine vidst også, tak, og mange gange i lige måde!! ;-)

Martin Jensen 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)