Hej alle sammen,
Jeg går og fifler med idéen om at starte min egen lille webshop, Det skal være en der udelukkende vedrører veteranknallerter med reservedele, da man jo ikke længere af gode grunde producerer de gamle to taktere. Grunden til det, er at i Danmark der har vi faktisk ikke(Hvad jeg ved af!) et firma, som handler med reservedele til veteranknallerter. Udover T-hansen og deres reservedele er desværre for det meste af megen ringe kvalitet, og markedet er faktisk blevet ret stort. Et eksempel er f.eks. www.Puch.dk det er en privat person som sælger udenom skattefar, og i 2008-2009 var overskuddet 150 tusinde dkk. Hvilket jeg syntes er ret godt i forhold til det kun er et enkelt knallertmærke han handler med. I mange andre lande f.eks. Tyskland, Sverige, Østrig, og Schweiz har de flere webshops som hvad jeg ved af klarer sig rigtigt godt, men problemet er sproget. Da rigtig mange jo ikke snakker tysk el. andet. Og så ser jeg jo et potentiale i at lave en dansk webshop. Skal siges at jeg selv er meget interesseret i de gamle totaktere, og derfor jo har en lille basisviden om dem hvilket jo gør det nemmere at rende sådan en forretning. Har prøvet at importere nogle dele, f.eks. en reproduktionssaddel til Puch Maxi(Den er en perfekt kopi af den originale og er endda 50 kr. billigere end t-hansens dårlige kopi) fra østrig til 200,- satte den til salg på nettet og der gik 15 min og den var solgt til 600,- inkl fragt. (: Har også gjort nogle forsøg med originale udstødninger, det var dog noget sværere, men tjente da omkring 2000-3000,- på det. Nogen der syntes det kunne lyde som en íde? Jeg hører meget gerne fra jer, skal dog siges jeg kun er 17 så kan ikke moms registreres endnu/låne penge i banken så det ligger stadig kun ved tanken... tak på forhånd. Mvh Mejner
ps. ved godt der er mange småshops rundt omkring, men de handler også med scootere(dvs. bredt udvalg) og mangler tit viden om det de sælger af dele til gamle knallerter. Hører i hvert fald tit klager over dem i de kredse jeg kender der køber knallertdele. |
Jeg synes det lyder som et stærkt niche markede, hvis du har interessen og klar på at arbejde, så gå efter det