I sin tid blev jeg kunde hos Nykredit, da de gav 1% i rente + netbank var gratis m.v. Efter at have været kunde hos dem i et stykke tid, er jeg overhoved ikke i tvivl om hvad de tjener penge på. Jeg har bl.a oplevet. 1. Et lån på 30.000 - koster 15.000 i oprettelse. 2. Bankgaranti på 15.000 - koster 5000,- i oprettelse. 3. Overførelse til udland koster 250,- Ikke nok med det. Nu har de købt Forstædernes Bank, og det skal vi erhvervskunder betale for. Jeg har i denne "anledning" modtaget en e-mail hvor der står "Nye gebyr pr. 1 juli 2010". Underligt nok skriver de "Priser gældende pr. den 17. maj 2010" Jeg skal nu betale kr. 150,- pr. kvartal for at være kunde, kr. 0,75 pr. transaktion, 15-25% mere for overførelser til udland. Jeg får alt i alt en ekstra udgift på min. 10.000 årligt.
Jeg vil ikke engang tøve med at skifte bank. Hvem kan i anbefale? Med venlig hilsen Bastian PS: Nu fortyder jeg, at have tegnet forsikring hos Nykredit dags dato :D
|
Ja, den sidste historie om bankerne har vi ikke hørt endnu.... hold da helt op. Jeg håber ikke du har gjort brug af nogle af de tre punkter du nævner???
Jeg er faktisk blevet meget tilfreds med Nordea nu. Men har ikke altid været det. Synes det afhænger meget af om man har minus eller plus på kassekreditten. Ved først nævnte er de fleste banker bare for tunge at danse med...