Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsbudget - Kassekredit fra banken

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Zellert.com
Tilmeldt 19. Aug 09
Indlæg ialt: 27
Fra  BrandAvenue ApS Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg står i den heldige situation at jeg har fået en perfekt mulighed for at starte en webshop, hvor de varer jeg vil tilbyde bliver sendt direkte fra producentens lager. Derfor er der på dette punkt ingen risiko rent økonomisk. Når det nu er webshop er jeg ligeledes sikker på at modtage betaling samtidig med varen går ud fra lageret, samtidig med jeg får en ok betalingsbetingelse.

Så langt så godt.

Jeg har efter nøje overvejelse regnet mig frem til jeg til opstart skal bruge omtrent 30-40.000 i kassekredit fra banken da jeg desværre ikke selv har så mange penge pt. Dette beløb vil dække bl.a. opbygning af unik webshop, indkøb af marketinghardware (kamera, fotolærred, lamper osv.) og det løse. Jeg vil drive sitet hjemmefra i min fritid, så der er kun månedlige udgifter til webshop og evt. mobil. Jeg har været i banken med forretningsplanen og de sagde det løb meget spændende... MEN! de vil have en detaljeret og komplet budgetplan for et helt år. Dette skal indbefatterealistisk varersalg/køb, indkøb af hardware, marketingudgifter og moms refundering til/fra staten på alt. Selvom jeg snakker med en erhvervsrådgiver kan banken ikke hjælpe mig med at udforme en sådan, men synes jeg skal henvende mig hos en revisor og få ham til at hjælpe. Dette har jeg ikke lige lyst til at smide mange penge ud efter pt hvis det kan undgås.

Spørgsmålet er så: Er der nogen der er stødt på noget lignende i jeres pågældende bank eller er det blot min som er overforsigtig? Eller er løsningen at få en personlig kassekredit eller er dette for stor en gambling? Firmaet vil i første omgang blot køre som privatselskab.

PFT

Zellert.com - OneShopping.dk - CondorKids.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:00

Hej

Hvis du har mulighed for at optage et privat lån på det omtalte beløb (+ lidt til. der kommer altid lidt ekstra), så vil det være det letteste, og den eneste risiko du bærer herved er ikke værre end et lån til firmaet gennem banken, da du under alle omstændigheder hæfter for gælden.

Det banken gerne vil have for at yde lånet, er et resultatbudget og likviditetsbudget, som selv for en revisor kan være noget af en "håbløs" opgave at stille fornuftigt op for en nystartet virksomhed.

Et bankskifte tror jeg ikke vil hjælpe, idet denne formentlig vil have samme indstilling.

Selvfølgelig kan der opstilles budgetter af en revisor, men værdien heraf vil være stærkt begrænset, idet der vil være mange forbehold i budgettet, da der ikke er nogen historik eller realiserede tal at bygge budgettet op på.

Hilsen

Tonny

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:00

Jeg synes, det er et rimeligt krav fra bankens side, og det gør ingen forskel, om du låner pengene på den ene eller anden måde - der er ikke mere gambling i det, fordi du optager lånet som en privat kassekredit: Du hæfter alligvel personligt for beløbet.

Men et driftsbudget er super vigtigt at have - og ved hjælp af det vil du og banken kunne se, hvor meget du kan betale af på lånet pr. måned/år, og du kan få en idé om, hvor langt du må gå med f.eks. rabatter og reklameaktiviteter, før det bliver for dyrt for dig at drive virksomheden.

Din "budgetpakke" består af etableringsbudgettet, altså hvor mange penge skal du bruge og til hvad i etableringsfasen, driftsbudgettet og så måske også et likviditetsbudget, som siger noget om, hvornår en evt. kassekredit vil gå i max.

Så tag det som et godt råd fra bankrådgiveren. Hvis du ikke synes, du kan lave det alene, så book en tid hos nogen i dit lokalområde, som gerne vil gøre det sammen med dig. Det kan være en bogholder, en revisor eller (hvis du er fra Københavnsområdet) Regnskabsskolen. Ikke for dig - sammen med dig, for som Tonny nævner, har et budget, som ikke udtrykker dine ønsker og hensigter, ikke ret megen værdi - og det er jo heller ikke revisoren, som skal overtale bankrådgiveren.

Måske vil du ende med at synes, at det er et af dine vigtigste styringsredskaber.

Dbh
Anette
http://anettesand.dk

Fra Birkerød
Tilmeldt 14. Oct 08
Indlæg ialt: 127
Fra  Biztrader.dk gratis virksomhedsbørs Skrevet kl. 23:07

Hvis du skal bruge ca 30.000 til en opbygningsface vil det nok være en uhensigtsmæssig høj udgift at kaste en 3-8 t.kr. efter en revisor og et budget.......

Umiddelbart gør det jo ikke den store forskel om du tager en kassekredit i privat regi, eller til virksomheden. Jeg kan ikke se, det for bankens forskel vil gøre en forskel om de giver dig personligt en kassekredit eller din personlige virksomhed en kassekredit. (de kan altid komme efter dig, når det ikke er pakket ind i et selskab)

Hvis du kan få en kassekredit, i personligt regi, vil du også kunne få en i virksomheden (same same) for dig vil det nok være rart at den ligger i virksomheden for at sortere skidt og kanel / virksomhedsøkonomi / privatøkonomi hver for sig.

I forhold til banken, er det et meget detaljeret budget de forespørger dig for et "meget lille beløb" hvis du ellers har en sund og solvent økonomi og job....

Biztrader.dk opret gratis salgs annoncer inden for køb og salg af virksomheder. Gratis online virksomhedsbørs.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:17

Glenn Nielsen:

Hvis du skal bruge ca 30.000 til en opbygningsface vil det nok være en uhensigtsmæssig høj udgift at kaste en 3-8 t.kr. efter en revisor og et budget.......

Hvis du kan få en kassekredit, i personligt regi, vil du også kunne få en i virksomheden (same same) for dig vil det nok være rart at den ligger i virksomheden for at sortere skidt og kanel / virksomhedsøkonomi / privatøkonomi hver for sig.

I forhold til banken, er det et meget detaljeret budget de forespørger dig for et "meget lille beløb" hvis du ellers har en sund og solvent økonomi og job....

Enig. Hvis du kan skaffe de "småpenge" på anden vis skal du ikke lade dig sinke, hvis du virkelig brænder for idéen. Jeg ville ihvertfald ikke tøve, det er da meget lidt at risikere for en "livsdrøm".
Kan selvfølgelig godt se fornuften i at have en forretningsplan, men omvendt kan det desværre også være dræbende for mange ting og tage tid og fokus fra det væsentlige, nemlig udførelsen af idéen.
Og selvom revisor/advokat kan se nogle tal kan de altså ikke altid spå om succes - og det er nu heller ikke dem, der har erfaring i "det virkelig liv" i din branche
Så jeg ville hvis jeg var dig bare komme i gang. Held og lykke.

Tilmeldt 19. Jun 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:57
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Blogs er altid den vigtigste kilde til at få præcise oplysninger og give dig den handy results.you kan få øjeblikkelig og pålidelige informationer, som helt sikkert hjælper dig inden for alle områder af din concern.your blogs opfylde disse krav, og jeg virkelig sætter pris på it.keep det op at gøre gode arbejde. Jeg vil vende tilbage for at se mere i fremtiden well.best angår

Fra Horsens
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 22:38

robojennie...

Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:27

Interessant indlæg dude diskussion er altid hjælpsomme i en eller anden måde. Tak for at give informationer. Det er virkelig rart og betyder fuld.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)