Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto - PLIGT? Moms på porto?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer, håber i kan hjælpe!

Jeg har oprettet en virksomhed, med CVR nummer. Der er tale om en enkeltmandsejet virksomhed.

Da jeg talte med min bank om at jeg ville have en konto dertil henviste min rådgiver mig til at jeg SKULLE have en erhvervskonto. Nu har jeg så lige fundet ud at at den har kostet mig 550 i oprettelse, og angiveligt 120 kr i kvartalet !? Jeg kan ikke forstå hvorfor det skal koste penge at have penge stående i banken !?

I henhold til at det er i firmaøjemed sagde han at det skulle være en erhvervskonto. Ville jeg på nogen måde komme på kandt med loven / skat / banken / osv hvis jeg vælger at lukke denne firma konto, og så få oprettet en privatkonto mere, og bare fortæller ham at han ikke behøver at blande sig i den konto? Elelr er der en elelr anden lov som siger at man SKAL bruge en erhverskonto?

Kan jeg på nogen måde gøre mig forhåbninger om at få disse 670 kr tilbage?

Mit regnskab kører jeg ganske simpelt, ved at have 1 konto, og så ellers bare skrive ind hvad jeg køber, og hvad jeg sælger. Dette ark regner så selv købs og salgsmomsen ud.

I den forbindelse, hvordan ser det så ud med henholdsvis porto på ting jeg køber, og porto som jeg lægger oven i prisen når jeg sender ting til kunden? Er der moms på porto?

Det kan være jeg kommer med flere spørgsmål senere, men det var alt for nu. På forhånd tak!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:32

Har været ude for det samme, i Danske Bank.

Skulle have oprettet en konto, fik jeg ikke lov til, privat som til erhverv, selvom jeg havde flere konti, og skulle bruge en til.

Blev sendt op på erhvervsafdelingen, de ville ikke oprette en konto for mig, før deres juridiske afdeling tog et kig på det. (Forståeligt nok, grundet min alder, (17 år.))

Det tog dem 14 dage at oprette en konto, og da de så fik den oprettet, kunne jeg ikke få netbank tilknyttet, pga. min alder igen.

Sjovt nok kræver det at min virksomhed skal fungere ordenligt, at jeg kan tjekke min konto dagligt, flere gange om dagen, men deres løsning var at tjekke via. hæveautomaten, og få printet konto-oversigt ud hver dag, og betale det, det nu koster. (Tror de jeg er idiot.)

Bad dem om at annullere erhvervsaftalen, og bruger nu en konto som jeg har fået oprettet privat, med netbank og hele baduljen.

Erhvervskontoen kostede mig 0 ,- i oprettelse, hvilken bank er det du har?

Siden den koster dig $ ?

Fra Præstø
Tilmeldt 28. Mar 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:33

Jeg har også et enkeltmands firma, da jeg snakkede med min bank foreslog de at jeg bare lavede oprettede en konto i cvr nummeret. Det kostede mig ikke noget..

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 17:57

Nej det burde ikke koste penge, så find en anden bank til dine erhvervskonti, hvis de slet ikke er til at snakke med.

Jeg betaler intet for mine konti og skulle heller ikke betale oprettelse. Den første "firma konto" jeg havde stod som en privat konto, da jeg også havde hørt, at det kostede penge. Men da jeg en dag spurgte nede i banken, fik jeg af vide, at det ikke var rigtigt og jeg sagtens kunne få firma konti uden det skulle koste penge - så det fik jeg.

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 18:51

Da det drejer sig om et enkeltmandsejet virksomhed, kan du godt bruge en privat konto. Så opret du bare en ekstra privat konto eller brug en af dem du allerede har.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)