Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Google Analytics

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 07
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har forskellige kontaktsider på min hjemmeside, og de består af links. Jeg vil gerne vide hvilke adgangsstier som mine brugere har anvendt for at komme hen til den specifikke kontaktside. Problemet er at min kontaktsider er linksider, og jeg kan ikke se at det er muligt at lave statistik på disse i Google Analytics???

Håber at I kan hjælpe mig.

\Thomas

Mediebureau Medieguruerne - branding, medieplanlægning og grafisk design samt webudvikling

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 16:45

Google Analytics har en funktion, der gør én i stand til at oprette nogle specificerede rapportere, hvori adskillige værdier og parametrer kan bruges, som ellers ikke vises i den "almindelige rapport".

Når du er logget ind på Google Analytics, og det domæne du ønsker at få en rapport på, kan du klikke på "Tilpasset rapportering" og derefter "Administrér tilpassede rapporter" i menuen til venstre. Har kan du oprette en ny tilpasset rapport, ved at klikke på "Opret ny brugerdefineret rapport".

Jeg vil foreslå at flytte "Besøg" ind som måleparameter, og sidetitel som hoveddimension. Derefter indsæt "henvisningssti" som en underdimension. Ved klik på "Gennemse rapport", skulle du gerne få en liste over dine sider. Ved klik på en side (f.eks. kontaktsiden) kan du se fra hvilke eksterne sider folk navigere til den respektive side.

Ved lidt finpudsning, kan man sikkert også få "internet henvisningsstier" (andet skulle undre mig). :)

Jeg håber det hjalp!

Tilmeldt 3. Sep 07
Skrevet kl. 10:28

Hej Rune

Tak for svar.

Jeg har gjort som du har anbefalet, men kan ikke finde mine kontaktsider, når jeg klikker på "gennemse rapport". Kan det være fordi at mine kontaktsider er "linksider"?

Ser frem til at høre fra dig.

Mange hilsner

Thomas

Mediebureau Medieguruerne - branding, medieplanlægning og grafisk design samt webudvikling

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 10:36

Thomas Planck - Medieguruen:
Jeg har gjort som du har anbefalet, men kan ikke finde mine kontaktsider, når jeg klikker på "gennemse rapport". Kan det være fordi at mine kontaktsider er "linksider"?

Har du et link til siden ?

/allan

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Skrevet kl. 10:37

Hvis det er http://www.medieguruerne.dk/, så er det nok nærmere fordi det er lavet i Flash. Google og Flash er ikke så gode venner. :)

Tilmeldt 3. Sep 07
Skrevet kl. 10:48

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Skrevet kl. 10:55

Ok. Kan du se dine andre sider i den tilpasset rapport?

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 11:03

Thomas Planck - Medieguruen:
Nej, det drejer sig om www.printguruerne.dk

Jeg  ser ingen Google analytics kode på din side ? Kunne det være problemet?

Snip fra Google analytics hvor du kopiere din kode:

Kopier følgende kode, og indsæt den derefter på hver side, som du vil spore

/allan

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)