Hej Aminoer Jeg har forskellige kontaktsider på min hjemmeside, og de består af links. Jeg vil gerne vide hvilke adgangsstier som mine brugere har anvendt for at komme hen til den specifikke kontaktside. Problemet er at min kontaktsider er linksider, og jeg kan ikke se at det er muligt at lave statistik på disse i Google Analytics??? Håber at I kan hjælpe mig. \Thomas
|
Google Analytics har en funktion, der gør én i stand til at oprette nogle specificerede rapportere, hvori adskillige værdier og parametrer kan bruges, som ellers ikke vises i den "almindelige rapport".
Når du er logget ind på Google Analytics, og det domæne du ønsker at få en rapport på, kan du klikke på "Tilpasset rapportering" og derefter "Administrér tilpassede rapporter" i menuen til venstre. Har kan du oprette en ny tilpasset rapport, ved at klikke på "Opret ny brugerdefineret rapport".
Jeg vil foreslå at flytte "Besøg" ind som måleparameter, og sidetitel som hoveddimension. Derefter indsæt "henvisningssti" som en underdimension. Ved klik på "Gennemse rapport", skulle du gerne få en liste over dine sider. Ved klik på en side (f.eks. kontaktsiden) kan du se fra hvilke eksterne sider folk navigere til den respektive side.
Ved lidt finpudsning, kan man sikkert også få "internet henvisningsstier" (andet skulle undre mig). :)
Jeg håber det hjalp!