Hej igen.
Det hele startede med en tanke som blev skubbet frem til handling.
Handlingen skaffede mig kontaktskabende relationer til ca. 50 nye potentielle kunder på kun 6 timers arbejde plus styrkede image samt adgang til yderligere kunde emner.
Og det har kostet mig 0,- kr.!!
Mange iværksættere er bange for at bryde grænser, selvom de godt kunne tænke sig det, men de tør ikke.
Hvad med dig, tør du at bryde grænserne som erhvervsdrivende eller hvad er du bange for?
Dette indlæg handler om at bryde grænserne så dit potentiale for større omsætning vil eksploder!
Den branche jeg bevæger mig i, rådgivningsbranchen, er et mættet marked på lige fod med den branche du er i. Jeg har lige så mange konkurrenter, som du nok har, så hvordan kan jeg skabe min eksistensberettigelse i en branche, hvor mine konkurrenter råber lige højt?
SVAR: Ved at bryde grænserne for hvad der er forventet af kunderne.
Jeg gør det som konkurrenterne ikke tør, ikke tænker på og ikke kan. Plus så tør jeg at bryder mine egne grænser.
Når jeg gøre alt dette, så er reaktionen altid fra alle potentielle kunder ”Wauw, jeg er imponeret”, hvilket jeg betragter som et købssignal, jeg kan reagere på med det samme i forhold til mit mål.
Vil du vide, hvordan du kan gøre det selv, så læs videre.
Det startede med en tanke om, at jeg vil ud og møde iværksættere (kunder), der hvor de er. Jeg gik i gang med at brainstorme på muligheder og en af ideerne der dukkede op var iværksættermesse.
Lad os kigge på, hvordan jeg skabte ca. 50 nye potentielle kunder på mindre 6 timer plus styrket images samt adgang til yderligere kunde emner for 0,- kr.
En uskyldig email blev sendt til København Syd Erhvervscenter, arrangør for Iværksættermessen i Køge, for at høre om, hvad der skulle til før man kunne komme i betragtning som indlægsholder på en af deres scener.
Overraskende nok, så havde de kun 2 krav, at de ikke skulle betale noget til mig og at indlægget var relevant for iværksættere.
Et par dage efter kom aftalen i hus og jeg skulle holde et indlæg om indtægtsgivende e-mailsstrategier. Efter eget forslag, så var jeg den første på scenen kl. 9.30. Baggrunden for dette var at jeg ville øverst på plakaten med billede og navn – images profilering.
Fedt nok men jeg ville endnu mere. Jeg ville noget som ingen andre tidligere har gjort for iværksættere (kunderne).
Ideen kom til, at jeg ville afholde en gratis pep-talk for iværksætterne, der havde betalt for en stand på messen. Pep-talken skulle afholdes inden åbning og omhandle kontaktskabende kommunikation. Ideen blev modtaget med stor glæde og overraskelse, da Thomas (sekretariatschef) ikke havde hørt eller oplevet en person som ville stille sig gratis til rådighed og lære iværksættere at komme i kontakt med de besøgende på messen.
Så den aftale kom også i hus.
Meget kort fortalt, så blev dagen en kæmpe succes for min profilering, hvor mange blev overrasket over min gratis hjælp til iværksætterne inden åbningen og indlægget ” Dine e-mails er guld værd – sådan bruges de til at skabe mere salg” træk så mange mennesker til, at de sidste blev nød til at stå op. Hurtigt blev mit navn spredt på messen til visse personer der kontaktede mig for et samarbejde.
Mit forslag til dig: Ved at bryde ens egne og andres grænser for det der er forventet, åbnes en dør til en kæmpe omsætningspotentiale.
Tag ovennævnte ind som inspiration og gå i gang med at brainstorme på muligheder indenfor din branche.
Har du brug for hjælp til det, så skriv til mig.
Have en kanon uge.
De bedste hilsner
Glenn Kibsgaard. PS: Hvad syntes du om dette indlæg? |
Hej Glenn.
Genial tråd, tak for det!
Den er sku' værd at tage et kig på igen senere :)