Hej aminoer
Jeg står og skal bruge en smart lækker webshop. Jeg har herunder skitseret en krav-liste med de vigtigste detaljer. Det skal siges at mit budget ikke er enormt, men der er heller ej tale om en "begynder" hjemmeside til en absolut skrabet pris.
Her kommer kravene:
Kravspecifikation
1) Der er tale om en webshop
2) Der skal være mulighed for to eller flere sæt overordnede kategorier, som fx
a. 1. ”stole”, ”borde”, mv.
b. 2. ”Designere” – Designer 1
3) Der skal være mulighed for flere underkategorier
a. Fx under ”Designer 1” at vælge ”lænestole”, mv.
4) Der skal være mulighed for at brugere kan oprette sig på hjemmesiden
a. Hjemmesiden skal sende mail ud til kunder ved oprettelse af bruger med logo / skabelon
5) Der skal være betalingsmodul, fx WorldPay eller PBS
a. Skal som minimum virke i Norden, dvs. Danmark, Sverige etc.
b. Der skal være mulighed for betaling med de gængse korttyper
6) Momskoder (systemet skal kunne sortere det fra – når man opretter sig som fx erhvervs- eller privatkunde)
a. Hvis erhvervskunde, så skal man indtaste cvr-nummer
7) Webshoppen skal spille sammen med / være integreret med e-conomic bogføringssystemet, så den også opretter data automatisk dér – når der sker oprettelse af bruger via hjemmesiden
8) Hjemmesiden skal kunne håndtere forskellige valuta
9) Designflow’et skal være det samme over hele linjen
a. Dvs. ved mails til brugerne, skal designet fra hjemmesiden gå igen
10) Integration af forslag til mersalg / opsalg i form af forslag til andre produkter skal være mulig
a. Fx når man er inde på én stol, at der så foreslås noget a la ”andre kunder har også købt”
b. Fx når man er i indkøbskurven ”hvis du køber for XX kr. mere får du gratis fragt”
11) Produkter
a. Der skal kunne vælges forskellige farver, materialer og evt. størrelser – gerne med afbildning af det valgte produkt i miniature, og af materiale, fx sort eller rødt læder
b. Fremvisning af produktfotos med mulighed for at zoome ind
c. Mulighed for at uploade produktvideoer
d. Angivelse af forventet leveringstid – hvis muligt, gerne så det spiller sammen med lagerstyring via e-conomic
e. Angivelse af specifikationer, fx i form af ’faktaboks’ eller lign.
12) Sprog: Hjemmesiden skal primært benyttes på dansk, men der skal være mulighed for senere udvidelse af sprog
13) Layout:
a. Vi overvejer at integrere et eget indkøbt template, dvs. det er funktionen som der er vigtig i denne entreprise med at lave en webshop
b. Nærmere detaljer skal drøftes
14) Markedsføring:
a. Der skal være mulighed for markedsføring via google optimering. Dvs. hjemmesiden skal ikke laves i flash – men der skal i stedet være tale om en eCommerce webshop.
b. Mulighed for reklamation med e-handelsfonden / trustpilot
15) Der skal være en søgefunktion på hjemmesiden, hvor man fx kan søge efter en bestemt designer eller et produkt
16) Der skal selvsagt også være de normale undersider, såsom ”support”, ”om os”, ”kontakt os”, ”leveringsbetingelser”, ”pressemeddelelser mv.”
17) Der skal være mulighed for, at kunder kan tilmelde sig et nyhedsbrev
18) Der skal være mulighed for udvidelse af hjemmesiden på et senere tidspunkt
19) Der skal være mulighed for gavekort / rabatkoder
a. Når man fx går ind på et produkt – og kan indtaste en given rabatkode
Det var i grove træk kravene.
Jeg ville sætte stor pris på, hvis I ville sende mig et tilbud på en sådan løsning. Hvis der skulle være nogle spørgsmål, så lad mig endelig høre fra Jer.
Mvh
Jesper