Hey alle aminoer Ja så er min perle sat til salg. vores 2 års hårdt arbejde. Der er tale om browserspillet Armatribes som kan ses på armatribes.com. Der er ikke tale om et lille flashspil som man lige kan køre på sin mobil eller smide på sin hjemmeside men derimod et komplet MMOG hvor vi har siddet grafikkere fra danmark, england, italien og holland. Yderligere har vi haft programmøre i danmark og indien inde over dette projekt.
Beskrivelse af spillet: I Armatribes får spillerne tildelt en landsby som de skal opbygge til sit imperium. Undervejs skal man uddanne håndværkere, bygge bygninger, udforske alkymier og træne tropper der kan forsvare sit teritorium mod modstandere. Der er mulighed for at lave alliance og få venner (hvor man spilmæssigt ikke har mulig for at angribe hinanden) og mange andre spændende funktioner. Spillet er MEGET optimeret da vi har haft nogle problemmer med serverkraft så vi har faktisk brugt de sidste 6 måneder på at reducere database kald til et minimum.
Spillet er kodet i ASP.NET og blev første gang lanceret som beta i 2009 og blev spillet af 1.200 personer som var meget glade for spillet. Vi lancerede så spillet i 2010 men havde desværre mangel på kapital og havde intet budget tilbage til markedsføring pga den ekstra udviklingstid (for at få spillet helt perfekt) På grund af den manglende kapital måtte vi derfor også skære ned på vores udgifter og skiftede vores professionelle server ud med en hosted server i USA. Det viste sig desværre at det skulle blive en dårlig ide da serveren ikke kunne klare presset og spillet var nede i tide og utide i en 2 måneders periode. Det skabte frustration hos spillerne men har kun ramt omkring 1000 spillere da vi jo ikke havde noget budget til markedsføring. Det betyder selvfølgelig at den nye ejer lige skal have et godt øje til de gamle spillere men det betyder også at det er en MEGET MEGET MEGET lille brøkdel der overhovedet kender til armatribes og det vil derfor sagtens kunne overleve denne krise. Held i uheld.
Grunden til jeg sælger er ikke på grund af dette. Jeg er stadig overbevist om at Armatribes har mange leve år endnu. Jeg føler ikke jeg har samme energi og ansatte til at køre Armatribes 100%. Armatribes og spillerne fortjener ny ejer der har penge til at markedsføre spillet så der kommer flere spillere til. Armatribes trænger også til nye friske ideer og programmøre der har mulighed for at videre udvikle.
Jeg har allerede flere interesserede på Armatribes, f.eks travian gmbh og bigpoint men begge ønsker blot at lukke spillet for at undgå konkurrence. Spillet har kostet i alt 3,4 mio at udvikle og hvis den nye ejer er den rette er jeg villig til kun at tage 1/3 del af prisen. |
Hey igen
Kunne blive ved med at plabre om arma men ville lige dele det over 2 for at give interesserede de fleste oplysninger hvis de ønsker, ellers kan de bare skippe dette indlæg.
Til Armatribes medfølger
Hele source code
Samtlige billeder og arbejdsfiler
12 mdr gratis hosting hos professionel udbyder
Hele Armatribes administration (Seperat side der hedder gamesupporter.net hvor man kan oprette gamesupportere og give dem adgang til at kunne forskellige ting feks slette brugere, redigere byer, kunne give guld og meget meget andet. her er indbygget fødselsdags modul og er desuden udstyrret med et sikkerheds system der er mere avanceret end netbank.)
Yderligere følger kontakt til grafikkere med
Domæne og under domæner
og hvis køber ønsker så får han/hun sq også firma hjemmesiden xastudio.com med hvor spillerne kan se spil og du har mulighed for at oprette spil hvis nu du skulle lave et nyt en dag (Xastudio er ikke online på nuværende tidspunkt men har hele koden og database her)
Yderligere så er der vores helpcenter til arma hvor man kan læse alt om armatribes og spillerne kan SELV skrive teksterne og du skal så godkende fra admin siden