Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Browserspil til salg

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra KBH
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 304
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey alle aminoer

Ja så er min perle sat til salg. vores 2 års hårdt arbejde.

Der er tale om browserspillet Armatribes som kan ses på armatribes.com. Der er ikke tale om et lille flashspil som man lige kan køre på sin mobil eller smide på sin hjemmeside men derimod et komplet MMOG hvor vi har siddet grafikkere fra danmark, england, italien og holland. Yderligere har vi haft programmøre i danmark og indien inde over dette projekt.

Beskrivelse af spillet:

I Armatribes får spillerne tildelt en landsby som de skal opbygge til sit imperium. Undervejs skal man uddanne håndværkere, bygge bygninger, udforske alkymier og træne tropper der kan forsvare sit teritorium mod modstandere. Der er mulighed for at lave alliance og få venner (hvor man spilmæssigt ikke har mulig for at angribe hinanden) og mange andre spændende funktioner. 

Spillet er MEGET optimeret da vi har haft nogle problemmer med serverkraft så vi har faktisk brugt de sidste 6 måneder på at reducere database kald til et minimum. 

Spillet er kodet i ASP.NET og blev første gang lanceret som beta i  2009 og blev spillet af 1.200 personer som var meget glade for spillet. Vi lancerede så spillet i 2010 men havde desværre mangel på kapital og havde intet budget tilbage til markedsføring pga den ekstra udviklingstid (for at få spillet helt perfekt)

På grund af den manglende kapital måtte vi derfor også skære ned på vores udgifter og skiftede vores professionelle server ud med en hosted server i USA. Det viste sig desværre at det skulle blive en dårlig ide da serveren ikke kunne klare presset og spillet var nede i tide og utide i en 2 måneders periode. 

Det skabte frustration hos spillerne men har kun ramt omkring 1000 spillere da vi jo ikke havde noget budget til markedsføring. Det betyder selvfølgelig at den nye ejer lige skal have et godt øje til de gamle spillere men det betyder også at det er en MEGET MEGET MEGET lille brøkdel der overhovedet kender til armatribes og det vil derfor sagtens kunne overleve denne krise. Held i uheld.

Grunden til jeg sælger er ikke på grund af dette. Jeg er stadig overbevist om at Armatribes har mange leve år endnu. Jeg føler ikke jeg har samme energi og ansatte til at køre Armatribes 100%. Armatribes og spillerne fortjener ny ejer der har penge til at markedsføre spillet så der kommer flere spillere til. 

Armatribes trænger også til nye friske ideer og programmøre der har mulighed for at videre udvikle.

Jeg har allerede flere interesserede på Armatribes, f.eks travian gmbh og bigpoint men begge ønsker blot at lukke spillet for at undgå konkurrence. 

Spillet har kostet i alt 3,4 mio at udvikle og hvis den nye ejer er den rette er jeg villig til kun at tage 1/3 del af prisen.

CetaDesign din total leverandør inden for medie.

Fra KBH
Tilmeldt 2. Sep 09
Skrevet kl. 00:23

Hey igen

Kunne blive ved med at plabre om arma men ville lige dele det over 2 for at give interesserede de fleste oplysninger hvis de ønsker, ellers kan de bare skippe dette indlæg.

Til Armatribes medfølger 

Hele source code
Samtlige billeder og arbejdsfiler
12 mdr gratis hosting hos professionel udbyder
Hele Armatribes administration (Seperat side der hedder gamesupporter.net hvor man kan oprette gamesupportere og give dem adgang til at kunne forskellige ting feks slette brugere, redigere byer, kunne give guld og meget meget andet. her er indbygget fødselsdags modul og er desuden udstyrret med et sikkerheds system der er mere avanceret end netbank.)

Yderligere følger kontakt til grafikkere med
Domæne og under domæner

og hvis køber ønsker så får han/hun sq også firma hjemmesiden xastudio.com med hvor spillerne kan se spil og du har mulighed for at oprette spil hvis nu du skulle lave et nyt en dag (Xastudio er ikke online på nuværende tidspunkt men har hele koden og database her)

Yderligere så er der vores helpcenter til arma hvor man kan læse alt om armatribes og spillerne kan SELV skrive teksterne og du skal så godkende fra admin siden 

Fra KBH
Tilmeldt 2. Sep 09
Skrevet kl. 00:28

Siden start i november 2009 har Armatribes haft 18.896 besøgende fra 124 forskellige lande.

Vi har stor succes i USA, philipinerne og danmark. 

Vi har adwords konto og analytic konto som kan medfølge hvis dette ønskes. Dog skal der lige ændres en DEEEL oplysninger før det kan lade sig gøre.

Så alt i alt en komplet virksomhed med spil, firma hjemmeside og google konto og det hele. Der er et lille sår på virksomheden efter vores uheld men det har ramt så lille brøk del at det ikke har noget at sige. Det vigtigste er bare at Armatribes skal have en omgang SEO og så skal der ligges nogle penge i markedsføring og så er du køreklar med komplet iværksætter pakke  

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 04:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jonas.

Først vil jeg lige nævne at jeg synes det er ærgerligt at du sætter Arma til salg. Jeg kan godt se, at det er surt hvis du har mistet drivkraften og passionen til spillet, men jeg tror bare at hvis Arma skal frem i verden, så skal du sidde bag roret :)

Dernæst så tror jeg, uanset hvor meget du skriver, at du får svært ved at afsætte et browserspil med 1.000 brugere for lidt over 1.1 million. Det er rigtig mange penge, og især er det mange penge at smide efter næsten rent potentiale.

Du må ikke forstå det som kritik, jeg vil bare anbefale dig at prøve at finde en anden måde at afhænde Arma, fremfor et direkte salg, da jeg ikke tror du kommer langt med det.

Hvis jeg selv havde haft mere tid, så havde jeg været frisk på at overtage Arma. Jeg synes selve konceptet, og idéen er helt genial. Den er jeg vild med Yes

Held og lykke, skriv meget gerne her, eller i PM hvad du gør :)

Mvh.

Casper.

Fra KBH
Tilmeldt 2. Sep 09
Skrevet kl. 13:04

Hey Casper

Ja Arma er nu et godt og gennemtænkt spil.
Jeg tror ikke jeg behøver at sidde bag roret for at armatribes består.
tværtimod tror jeg at armatribes ville have en større chance hvis der kom ny ejer med nye ideer da armatribes er lavet kun ud fra vores synspunkt. Vi har været tre planlæggere til og det kan hurtigt blive en omgang cirkel planlægning hvor vi køre i samme spor.

1,1 mio synes jeg bestemt er et godt tilbud når det nu har kostet mig 3,4 mio at udarbejde over 2 år. Det kan godt ske at der ikke er så mange brugere men der er blevet brugt 1200 kr på adwords og thats it hehe så har man lidt over 1200 så skulle det da nok blive et spændende projekt med mange spillere.

Ja du har givet udtryk for at arma var interessant i tidligere indlæg hvor jeg søgte investor til markedsføring så det er jo blot dejligt at se at folk kan lide vores hårde arbejde 

Vi har fået tilbud fra travian på 2,5 mio dkk men de ønsker blot at lukke spillet for at undgå konkurrencen. Vi har flere spillere der kommer fra travian der alle siger at hvis der var flere spillere ville arma være langt bedre end travian så det er da en stor ros :)

Fra KBH
Tilmeldt 2. Sep 09
Skrevet kl. 13:19

Kan lige hurtigt sige at jeg forventer ikke at køberen skal oprette en ny bruger og bruge 3 mdr på at bygge en landsby op og se om spillet er godt eller skidt. Det har vi taget højde for hehe.

på http://forsale.armatribes.com kan man logge ind på en ny bruger og se hvordan det ser ud når man er ny:

user/pass: forsale1 / forsale1

og man kan se en spiller der har spillet i lidt længere tid med:

user/pass: forsale2 / forsale2

Denne server køre en del langsommere end den online version af armatribes da den ligger på vores private server hvorimod den online version skal kunne klare en del mere og ligger derfor hos professionel udbyder.

Fra KBH
Tilmeldt 2. Sep 09
Skrevet kl. 12:58

Spillet er stadig til salg til den rette køber. Der er mulighed for at købe andel i stedet for at købe hele spillet hvis dette skulle have interesse. 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 13:02

Hej Jonas,

Jeg smider lige et godt råd:-).

Prøv virksomhedsbørsen :-). Her i debatten hygger vi os med at sælge mobil nr og små websites til hinanden. Hvis du forventer en pris i nærheden af 1million, så skal du prøve nogle andre salgskanaler (også) :-).

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra KBH
Tilmeldt 2. Sep 09
Skrevet kl. 14:26

Hej Casper

Tak for rådet det vil jeg lige prøve men haster nu ikke med at komme af med det så bliver nok ikke lige den næste tid. Spillet er i fin vækst og alt køre af sig selv så der er intet hastværk 

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 14:29

Hej Jonas

Jeg kan forestille mig at det kunne være interessant for Zynga at kigge nærmere på, prøv at finde en kontakt på deres site www.zynga.com

De driver i forvejen en del community-spil - og har i hvert tilfælde penge nok.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)