Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkret forbedringsforslag til Amino debat - hvad siger I?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Niels:

Derudover så kunne jeg godt tænke mig at tråde bliver auto-låst efter 90 dage uden indlæg. Det er møjirriterende at se at der er gamle tråde der vækkes til live..

De bør ik låses, men måske skulle der, når folk laver en besvarelse i en gammel tråd, stå med store fede bogstaver, at: TRÅDEN ER XXX ANTAL DAGE GAMMEL, OG DU BØR OVERVEJE DIT INDLÆGS RELEVANS.

På den måde vil flere sikkert droppe oplivningen af nogle æld gamle tråde...

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:36

Fashion-Seller:
De bør ik låses, men måske skulle der, når folk laver en besvarelse i en gammel tråd, stå med store fede bogstaver, at: TRÅDEN ER XXX ANTAL DAGE GAMMEL, OG DU BØR OVERVEJE DIT INDLÆGS RELEVANS.

Det ser folk ikke... Jeg har arbejdet med tog på Kbh og har i den forbindelse sat en stor gul seddel i døren om at døren er låst og alligevel stod folk og ruskede i døren for at få den op.

Tråden bør låses fordi de vil poste alligevel.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 10:48

Dejligt at nogle har samme holdning som mig - og dejligt at nogle ikke har.

Det viser bare, at for at gøre et site så brugervenligt som muligt, så skal man kunne indstille sitet som man vil.

Og hvorfor ikke gøre dette? Hvorfor ikke give brugeren mulighed for at vise kategorioversigten som man ønsker - og indstille e-mail-notifikation som man ønsker?

Det øger brugervenligheden, fastholder og tiltrækker flere brugere - og i sidste ende styrker det sitet (også økonomisk). (påstand)...

Det kan også være 80% er glade for standardopsætningen, og så giver det måske ikke mening at investere tid og penge i noget, som kun 20% vil bruge...

Køb dit juletræ på nettet, leveret til døren og afhentet efter jul...

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 11:04

Martin Tychsen:
Jeg vil gerne have dem vist mere overskueligt, som vist på eksemplet i mit indlæg.

Jeg har lavet min egen oversigt over kategorier i IE.
Det fungerer rigtigt godt og kræver ingen programmering fra de i forvejen hårdtarbejdende Amino Crew og 1902 folk :)

Kan sådan samling af kategorier ikke hjælp?

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Skrevet kl. 11:09

John Nielsen, Nielco IT :
Jeg har lavet min egen oversigt over kategorier i IE.
Det fungerer rigtigt godt og kræver ingen programmering fra de i forvejen hårdtarbejdende Amino Crew og 1902 folk :)

Tak for tippet. :)

Ja, jeg kunne da godt sidde og bookmarke alle kategorisiderne i Safari - men det kan vidst ikke kaldes brugervenlighed :)

Det er et work-around som burde være unødvendigt...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:09

Martin Tychsen:

Det viser bare, at for at gøre et site så brugervenligt som muligt, så skal man kunne indstille sitet som man vil.

Hej Martin

Her er jeg så uenig. For skal folk til at indstille noget, så forvirrer det dem. Og tit får man mere ud af at være diktatorisk. Og sige at sådan skal det se ud. Da over halvdelen ikke vil forstå hvad de skal indstille, og hvad konsekvenser det er.

Til emnet

Jeg er enig i at man godt kan lave en bedre oversigt, og det forslag som du kommer med, ser fint og overskuligt ud for mig. Det virker tit somom at den debat man har valgt her, er et levn fra de gamle dos dage, ikke at den virker, og den sagtens kan bære det tilfredsstillende, men selvfølgelig en bedre bruger venlighed og overskulighed ville tit være bedre.

Nu fravælger jeg gerne mail noti, konsekvent.

/Kenneth

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 11:17

Martin Tychsen:

Tak for tippet. :)

Ja, jeg kunne da godt sidde og bookmarke alle kategorisiderne i Safari - men det kan vidst ikke kaldes brugervenlighed :)

Det er et work-around som burde være unødvendigt...

Skype-Smile

Det er ikke ment som et work-around. For et work-around kræver, at der er et problem.
Det er en let måde at arrangere de mest foretrukne kategorier - præcist som jeg vil have dem.
Det betyder, at jeg er tilfreds.

Efter min personlige mening vil det være totalt umuligt at gøre alle tilfredse, hvis man kaster sig ud i at programmere en sådan oversigt ind i designet på Amino.
Uanset hvor mange hundrede timer der lægges i det arbejde, vil nogen blive utilfredse.

Derfor har jeg personligt valgt at bruge 5 minutter på at lave min egen kategori-oversigt - indeholdende de kategorier, som jeg besøger mest.

Den er utrolig venlig overfor brugeren .. mig.. Skype-Wink

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Skrevet kl. 11:42

Hej Kenneth - ja, vi er totalt uenige :)

Kenneth:
Her er jeg så uenig. For skal folk til at indstille noget, så forvirrer det dem. Og tit får man mere ud af at være diktatorisk.

Det er ikke noget med, at man skal indstille noget - det er en mulighed. Allerede i dag er der mange indstillingsmuligheder i foraet - så det ville såmænd ikke afvige så meget fra virkeligheden. Synes dit argument er meget dårligt. Prøv at check hvor meget du i forvejen kan tage stilling til under "Debatindstillinger" på din profil.

Desuden kan man præsentere ændringen der, hvor den slår igennem - fx med to faner lige ovenover kategorierne - "Klassisk visning" - "Kompakt visning". Sværere er det ikke.

Og det med mail-notifikation - det er bare et lille kryds i indstillingerne på profilen (nyt punkt lavet med fed):

E-mail opsætning

Privat e-mail
Din private e-mail adresse som ingen kan se.

Modtag e-mails:
Ved kryds i "Nej" så får du ingen e-mails fra Amino Debat overhovedet (Gælder ikke nyhedsbrev etc.)
Egne indlæg:
Modtag e-mail-svar på egne indlæg

Ja Nej

Ja Nej

Modtag e-mails i HTML-format
For e-mail klienter der supporterer HTML mails
Ja Nej
Send besked
Ved kryds i "Nej" så får du ikke e-mails hvis folk svarer på dine debat-indlæg.
Ja Nej

Jeg fastholder stadig, at exp.dk har en mere brugervenlig opbygning end fx Amino - (og intet ondt om indholdet på Amino - jeg bruger Amino meget mere end jeg bruger exp.dk).

Og jeg mener ikke det på nogen måde forvirrer, at man får disse to små muligheder :)

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 16:14

Kenneth:

Her er jeg så uenig. For skal folk til at indstille noget, så forvirrer det dem. Og tit får man mere ud af at være diktatorisk. Og sige at sådan skal det se ud. Da over halvdelen ikke vil forstå hvad de skal indstille, og hvad konsekvenser det er.

En ekstra indstilling for om man ønsker at modtage e-mail-notifikation for sit eget indlæg, vil ikke forvirre yderligere i forhold til de nuværende indstillinger. 

Nu fravælger du jo så konsekvent alle e-mails, så du har naturligvis ikke det pågældende problem. Men det har så mange andre. Konsekvensen kan være, at man til sidst vælger slet ikke at modtage nogen e-mails, hvilket jo vil være en skam for Amino selv, da reklamerne i e-mailsne så vil miste værdi.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:25

Martin Tychsen:

Og det med mail-notifikation - det er bare et lille kryds i indstillingerne på profilen (nyt punkt lavet med fed):

E-mail opsætning

Privat e-mail
Din private e-mail adresse som ingen kan se.

Modtag e-mails:
Ved kryds i "Nej" så får du ingen e-mails fra Amino Debat overhovedet (Gælder ikke nyhedsbrev etc.)
Egne indlæg:
Modtag e-mail-svar på egne indlæg

Ja Nej

Ja Nej

Modtag e-mails i HTML-format
For e-mail klienter der supporterer HTML mails
Ja Nej
Send besked
Ved kryds i "Nej" så får du ikke e-mails hvis folk svarer på dine debat-indlæg.
Ja Nej

Jeg fastholder stadig, at exp.dk har en mere brugervenlig opbygning end fx Amino - (og intet ondt om indholdet på Amino - jeg bruger Amino meget mere end jeg bruger exp.dk).

Hvis du tjekker, hvor meget besvær aktivering af PB kan medføre for mange brugere, så vil email ideen få mange til nærmest at gå i sort...

Jeg kan sagtens se din pointe, men PB aktiveringen har bekræftet, at mange hverken tjekker det, overvejer det før det er nødvendigt eller ændre på standard instillingerne...

Og på et forum må det være masserne, som man tilpasser til, og ik det enkelte individ...

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)