Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil Gerne være iværksætter.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Har længe godt kunne tænke mig at starte starte noget op. Synes det er spændende, at skulle drive og sørge for at en virksomhed, kører som den skal. Jeg er 18 år, så har ikke haft nogen virksomhed endnu. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal finde på, eller jeg har da tænkt lidt på nogle forskellige ting, såsom at starte en e-shop, fansites osv. Men måske der var nogle, der kunne komme med nogle flere foreslag til, hvad der er af muligheder indenfor iværksætteri. Det skal helt være noget der kører over internettet.  Jeg har en 100.000 kr til rådighed, så ville da selv mene der var en mulighed for at kunne lave et eller andet.

Mvh Kenni

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 09:42

Hej Kenni,

Det lyder da super spændende. Men i stedet for at andre skal fortælle dig, hvad du skal arbejde med, så vil det da være langt federe at tage udgangspunkt i, hvad du synes er fedt, sjovt, spændende, givende - hvad DU brænder for. Det er den største garanti for succes.

Så skriv endelig lidt mere om dig selv og dine interesser - så skal der nok være masser af gode idéer.

Uanset hvad skal du have pøj pøj med det.

Hej med dig :-)

Fra Nykøbing Sj.
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 09:42

Hej Kenni,

Der er masser af muligheder for personer som dig, med gå-på-mod og lidt penge på kistebunden.

Det nemmeste vil nok være, at finde ud af, hvad du er allerbedst til og arbejde videre derfra.

At være iværksætter kræver minimum 3 ting.

Lyst, lyst og evner - du har de 2 første - hvad med nummer 3.?

mvh

Jan

Cir-IT er Airboss partner - Vi gør din hverdag nemmere!
AirBoss - er et af de ældste økonomisystemer på det danske marked.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 10:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du har 100.000, og er parat til at bruge dem på en iværksætter idé - så hør lige her!

Sæt dine penge godt og sikkert i banken - og gå ind i en "tænkeboble". Få 10-20 ideer, skriv dem ned på et stykke papir.

Hvis du får tårer  i øjnene, eller griner hjerteligt, ved gensynet med én af dine ideer - så har du fundet det du skal arbejde videre på!

Hvis ikke - skrot dem alle, og start forfra indtil det lykkedes at finde den rigtige idé.

Som Tommy så rigtigt skriver..... Du skal sgu brænde for din idé!

Held og lykke

Bennie Larsen

Fra Østerbro
Tilmeldt 14. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 10:51

Hey Kenni, 

Tag et kig på min virksomhed http://www.thebusiness.d

Det vigtige er, at finde den rigtige vej fra start. Der kommer sikkert et hav af ideer fra en masse forskellige mennesker lige nu, men det skal passe til din filosofi og din mentalitet. 

Det er så hamrende ærgeligt at brænde 100.000 kr af på noget som om 2 år ikke rigtig er dig alligevel. 

Hvis det lyder interessant, så kontakt mig gerne for et uforpligtende møde. 

Partner @ The Social Agency 

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 10:52

Hej Kenny,

Jeg synes ikke det er så vigtigt, at du har lidt penge. Med den rigtige ide lanceret på det rigtige marked, kan du komme langt for næsten ingen penge. Men det er da aldrig en bagdel :) Bare husk, er de tabt - så er det surt show!

Jeg selv startede med få tusinde kroner og omsatte for over en million året efter. Den model har jeg nu gentaget i forskellig målestok, og de fleste gange kommer min investering mange 100 gange igen.

Det handler naturligvis om den "gode ide" - dvs. du skal finde et koncept, en ydelse eller et produkt, der er et marked for. Og det skal ikke være et blodrødt ocean (dvs. meget konkurrence, ofte på prisen, høje priser for at blive set, svært at komme til tops i google osv) - men et blåt ocean, læs evt. dette: teori.

Når du har fundet nogle blå oceaner (kan tage lang tid, og kræver måske en sparringspartner), skal du afprøve din ide. Lad være med at smid 10.000 kr. efter en webshop og 50.000 efter et varelager (eksempelvis) - men prøv at start med noget der ligner.

Lav en hjemmeside til få tusinde kroner, hvor du skriver om produktet, og måske endda giver de besøgende mulighed for at forudbestille. Det eneste siden skal afklare er, om du kan markedsføre dig selv - og hvor meget interesse der er.

Er der pludselig 300 mails i indbakken efter 14 dage, er der nok et grundlag for en rigtig shop.

Samtidig øver du dig i at sælge dit koncept - og det kræver masser af købmandsskab, forståelse for sin målgruppe, korrekt udstråling osv., for at blive set de rigtige steder på den rigtige måde.

Du kan også fortælle om dine ideer herinde - og få konstruktiv feedback - men én ting er sikkert: du skal selv brænde for sagen - og du får ikke noget leveret på et sølvfad.

Der findes masser af "bliv-hurtig-rig"-guider ude på nettet. Jeg har også set Amino'er der leverer disse services - det er efter min mening ikke måden at starte på for dig. Jeg har aldrig selv prøvet det - men har til gengæld heller aldrig hørt om nogle, der har fulgt disse råd og fået den succes, der proklameres.

Så... arbejdshandskerne på - og sæt igang!

Køb dit juletræ på nettet, leveret til døren og afhentet efter jul...

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 10:52

Eller prøv min måde.

Køb en whiteboard og sæt så du ser den som det første om morgen.

Hver uge skal du tilføje en ide på tavlen. Lige pludselig kommer der en ide, hvor du ikke kan tænke på den næste. Ideen hvor hjernen hele tiden tænker videre på denne og ikke den næste.

Så starter du :)

Jeg nåede kun til ide et, og den er fantatisk :)

Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 10:53

Jeg interessere mig for:

computere ( hardware og software ). Jeg kan selv samle computere,  har forstand på hvilke dele der passer sammen, og hvordan de fungere. Dog ved jeg ikke så meget om software, men synes selv jeg er hurtig, og god til at sætte mig ind i sådan nogle ting.

Interessere mig dog for mange ting under kategorien elektronik ( computere, mobiltelefoner, tv, musik, osv ).

Styrketræning, Kost og ernæring. Jeg ved hvordan man sammensætter et træningsprogram, og hvordan man sammensætter en ordentlig kost, der passer til sine mål med træningen. 

Derudover interessere jeg mig selvfølgelig for mit arbejde som tømrer, byture, biler, og hvad der nu ellers hører til en 18 årig ung mand. :D

Har bare lidt svært ved at forestille mig, hvordan jeg skal overføre disse interesser til f.eks. en internet butik.

Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 11:38

Kenni:

Har bare lidt svært ved at forestille mig, hvordan jeg skal overføre disse interesser til f.eks. en internet butik.

Det skal du heller ikke, når det ikke er fysiske produkter.
Snup min guide Bliv Økonomisk Uafhængig...

Frygt ikke det er varm luft.. titlen er valgt for at provokere - for selvfølgelig skal man arbejde for tingene - there aint no such thing as free lunch.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 15:41

Hej Kenni

Det lyder da fantastisk at du har fået øjnene op for iværksætteri. Jeg synes også du skulle prøve at tage et kig på hvad de mange andre iværksættere har gjort som har stået i samme sit situation som dig.

Jeg har samlet mange af dem på min blog hvor unge iværksættere mødes og blogger om deres erfaringer mm.

Se det her  www.kristoffer-hjerrild.dk

Held og lykke!

Venlig hilsen

Kristoffer Hjerrild

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)