Nu har jeg kigget lidt i de forrige indlæg der har været og er blevet en smule klogere. Men jeg syntes ikke jeg har fundet det endegyldige svar på hvad der ville være det bedste i vores tilfælde.
Derfor hører vi gerne hvis du har fundet en god løsning på vores problemstilling eller du kan give os et tilbud!
Vi skal sende pakker til Sverige og senere hen Norge. Pakkerne vejer fra 200-1000 gr. (yderst sjældent mere). Vi ligger vægt på en forholdsvis hurtig levering (1-3 dage) og at de dyrere pakker vi sender selvfølgelig er forsikrede. Vi sender en del billigere varer hvor maxibreve med Post DK har vist sig at være en super løsning, da der meget sjældent forsvinder noget og leveringen er hurtig. Hvis der findes en lignende løsning til Sverige, hvor pakken evt. ikke er forsikret, men fragten dermed betydeligt billigere kunne dette også være interessant.
Jeg har hørt meget snak om DHL, UPS osv., men hvorfor ikke køre over sundet og benytte det svenske postvæsen? -Er de ikke lige så dygtige som Post DK? -Det kunne måske ikke betale sig før man nåede op på nogle hundrede pakker om dagen, men det kunne man da hurtigt finde hvis man gik nogle butikker sammen!
Er der ingen der tilbyder en service hvor de overbringer breve/pakker til det svenske postvæsen? Kan se at deres portopriser er bedre end de danske! Og deres service er vel lige så god som Post Danmarks?!
Interessant tråd. I Esprezzo.dk har vi søgt lidt efter en god og billig måde at sende pakker til Sverige og Norge.
Vi har dog, lidt uden for denne tråds geografi, fundet en super løsning på pakker til Tyskland. Gennem DHL Global Mail kan vi få afhentet og leveret pakker op til 31.5 kg for 7 euro. Med levering inden for 3-5 dage.