Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er timelønnen til en ekspedien?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hulahoppigen:
Det er en ufaglært der er snakke om. Men vedkommene har selv været selvstændig og haft sin egen butik. Er ikke faglig uddannet i butik.

Tja, så må du gå udfra cirka 15.000 som mindsteløn og supplere med hvad du mener den persons erfaring er værd.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 23:31

Ja, nu har jeg i hver til fælde en ide om, hvor niveauet ligger. Smile1

Tak for hjælpen!

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra Middelfart
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 06:17

Hej

Du skal huske at en arbejdsmdr. er 160,33 timer og ikke 148 for det er kun over 4 uger.

Dvs. har du en time løn på 108,24 ser regnestykket sådan ud: 108,24 x 160,33 = 17354,12 kr hvilket er mindstelønnen for mine ansatte før overnskomst 1 marts.

Hilsen Mette

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Skrevet kl. 09:26

Er de 160,33 timer et officielt tal for en mdr. gennemsnitlig pr. år? Der er jo mdr. med helligedage osv. som jo gør at månederne er uens.

Hvad er timelønnen så i dag efter overenskomsten?

Fra Nykøbing Sj.
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 09:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Cir-IT er Airboss partner - Vi gør din hverdag nemmere!
AirBoss - er et af de ældste økonomisystemer på det danske marked.

Tilmeldt 2. Mar 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 09:59

Hej

Da jeg ringede til HK for en lille uges tid siden, var den nye minimumsløn ikke forhandlet på plads, men de (HK) forsøger at få den op på 19.800 kr. for en faglært butiksassistent.

Det mener jeg nu ikke er sandsynligt vil lykkes for dem, men prøv at ringe til dem på tirsdag. Når du ringer og fortæller, at du er arbejdsgiver og gerne vil vide lidt om .....  er de fantastisk søde til at give svar på dine spørgsmål.

Det vil også være en god ide at anskaffe funktionærloven (som du også kan få hos HK) den skal du naturligvis følge. HK's overenskomst (herunder løn) vælger du selv om du vil følge, hvis ikke din virksomhed har overenskomst. Der er i Danmark ikke nogen mindsteløn, men en overenskomstmæssig minimumsløn inden for de forskellige faggrupper.

/Jumi

Tilmeldt 2. Mar 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 10:04

Nå, så er den åbenbart fastsat :-) og det er jo en ganske lille stigning.  Tak for info Jan.

/Jumi

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Skrevet kl. 10:08

Tak for svarene.

Det var noget jeg kunne bruge. Især det link hvor dukumentet viser fakta. Skype-Wink

Fra Middelfart
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 10:10
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg høre ikke under samme overenskomst som dig, mine ansatter er ansat under 3F/HORESTA. Men som du kan se nedenunder, er mdr. løn regnet ud på 160.33. Gang timelønnen med 160.33 og du har mdr. løn. De 160.33 er et gennemsnit over hele året, for som du rigtigt nok skriver, så er der ikke mange mdr. der er ens og derfor har man gjort det sådan. 148 timer over 4 uger og 160.33 på 1 måned.

Jeg vil til enhver tid ikke anbefale dig at melde dig ind i en arbejdsgiverforening, det er meget dyrt og nogle meget besværlige regler, og husk, du kan aldrig komme ud af den igen, kun hvis du sælger din forretninge til en anden, kan den person melde sig ud, men det vil stadig medføre sanktioner fra fagforeningens side, så følg naturligvis regleren og vær` en god chef, men meld dig aldrig ind.

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Skrevet kl. 10:20

Tak for svar og råd mss.
(Det kan da kaldes bondefangeri, det med arbejdsgiverforeningen).

Vil selvfølgelig gøre alt, for at gøre tingene så korrekt som muligt fra starten. Heller det, end at at trækkes med problemer midt i det hele.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)