Tja, så må du gå udfra cirka 15.000 som mindsteløn og supplere med hvad du mener den persons erfaring er værd. |
Ja, nu har jeg i hver til fælde en ide om, hvor niveauet ligger.
Tak for hjælpen!
Tja, så må du gå udfra cirka 15.000 som mindsteløn og supplere med hvad du mener den persons erfaring er værd. |
Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.
Ja, nu har jeg i hver til fælde en ide om, hvor niveauet ligger. Tak for hjælpen! |
Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon
Hej Du skal huske at en arbejdsmdr. er 160,33 timer og ikke 148 for det er kun over 4 uger. Dvs. har du en time løn på 108,24 ser regnestykket sådan ud: 108,24 x 160,33 = 17354,12 kr hvilket er mindstelønnen for mine ansatte før overnskomst 1 marts. Hilsen Mette |
Er de 160,33 timer et officielt tal for en mdr. gennemsnitlig pr. år? Der er jo mdr. med helligedage osv. som jo gør at månederne er uens. Hvad er timelønnen så i dag efter overenskomsten? |
pr. 1. marts 2010 er månedslønnen for faglært (overenskomsten mellem HK handel og DI) kr. 18.016 (112,37/time) og for ufaglært 16.516 (103,01/time) og for unge under 18 9.689 (60,43/time) mvh Jan |
Cir-IT er Airboss partner - Vi gør din hverdag nemmere!
AirBoss - er et af de ældste økonomisystemer på det danske marked.
Hej Da jeg ringede til HK for en lille uges tid siden, var den nye minimumsløn ikke forhandlet på plads, men de (HK) forsøger at få den op på 19.800 kr. for en faglært butiksassistent. Det mener jeg nu ikke er sandsynligt vil lykkes for dem, men prøv at ringe til dem på tirsdag. Når du ringer og fortæller, at du er arbejdsgiver og gerne vil vide lidt om ..... er de fantastisk søde til at give svar på dine spørgsmål. Det vil også være en god ide at anskaffe funktionærloven (som du også kan få hos HK) den skal du naturligvis følge. HK's overenskomst (herunder løn) vælger du selv om du vil følge, hvis ikke din virksomhed har overenskomst. Der er i Danmark ikke nogen mindsteløn, men en overenskomstmæssig minimumsløn inden for de forskellige faggrupper. /Jumi |
Nå, så er den åbenbart fastsat :-) og det er jo en ganske lille stigning. Tak for info Jan. /Jumi |
Tak for svarene. Det var noget jeg kunne bruge. Især det link hvor dukumentet viser fakta. |
Hej Jeg høre ikke under samme overenskomst som dig, mine ansatter er ansat under 3F/HORESTA. Men som du kan se nedenunder, er mdr. løn regnet ud på 160.33. Gang timelønnen med 160.33 og du har mdr. løn. De 160.33 er et gennemsnit over hele året, for som du rigtigt nok skriver, så er der ikke mange mdr. der er ens og derfor har man gjort det sådan. 148 timer over 4 uger og 160.33 på 1 måned. Jeg vil til enhver tid ikke anbefale dig at melde dig ind i en arbejdsgiverforening, det er meget dyrt og nogle meget besværlige regler, og husk, du kan aldrig komme ud af den igen, kun hvis du sælger din forretninge til en anden, kan den person melde sig ud, men det vil stadig medføre sanktioner fra fagforeningens side, så følg naturligvis regleren og vær` en god chef, men meld dig aldrig ind.
|
Tak for svar og råd mss. |