Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Joomala,umbraco,WordPress..hvad kan de ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvad kan de forskellige gratis  cms systemer - Joomala,umbraco,WordPress.. ?

Hvilket er billigste at hoste ?

hvilket har alm moduler.: Forum,Blog,kontakt formular osv

Jeg ved at man i umbraco kan selv design template ved alm xhtml.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:40

I forhold til billigst er wordpress nok billigst at hoste - kan meget og hvis dit behov kan rummes er det utroligt lige ud af kassen brugbart.

I forhold til udvidelser har Joomla markant større og bedre udvidelser og her er mulighederne markant større end i Wordpress - Joomla er pt. verdens mest udbredte CMS med 15+ millioner downloads og mere end 2 millioner forum indlæg på det officielle fora (600.000+ flere end wordpress).

Umbraco er som sådan fint nok - men er jo .Net baseret og med en noget hårdere indlæringskurve ind både Wordpress og Joomla. Derudover skal der nok beregnes noget mere professionel assistance for de fleste på Umbraco end på de 2 andre.

Ingen af systemerne er dårlige, men de henvender sig nok til forskellige segmenter omend en del sevlfølgelig overlappes så er det min klare fornemmelse at folk der benytter sig af Umbraco primært har en forkærlighed eller evner inden for .Net og derfor vælger de Umbraco.

Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 14:27

Kan man i Joomla skrive html slev...lave selv masterpage og templates ?

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 14:30

Min personlige mening omkring mulighederne i de forskellige systemer er at Joomla er bedst, wordpress er 2, Umbraco er 3. men jeg kender dog ikke nok til det system.

Ligesom Ronnikc vil jeg også mene at wordpress er billigst at hoste,
Kommer dog an på hvilked tilbud du finderSmile

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 14:33

OpretAlt.dk:
Kan man i Joomla skrive html slev...lave selv masterpage og templates ?

Du kan rette i din HTML selv.

Masterpage - Ja (Dog går jeg udfra du mener en hoved fil ligesom CSS som retter udseendet på alle undersider også)

Templates kan du lave selv.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 14:39

Joomla har suverænt det bedste templating system af de 3.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:45

Mit svar er nok farvet af at jeg er .NET programmør og sidder og roder med Umbraco hver dag.

Wordpress er nok billigst at hoste da den ikke kræver så meget. Joomla har jeg prøvet at lege med men måtte opgive.

Wordpress og Joomla har den fordel at de har masser af moduler lavet af andre. Umbraco er mere hvor du skal have en programmør ind og lave tingene som du vil have dem. Det vil jeg så også se som en fordel.

Men det kommer også an på hvad du skal have lavet....

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 14:50

Niels:

... skal have en programmør ind og lave tingene som du vil have dem. Det vil jeg så også se som en fordel

Det er en meget stor del af vores forretning på Joomla også - vi sidder f.eks. i de her dage og er ved at lægge sidste hånd på en skræddersyet komponent til nogle svenske radiostationer på bestilling.

Men det er jo selvfølgelig ikke tosset at man kan gå ind på JED og finde de første 4700 udvidelser der allerede er lavet når man ser på økonomien i projekterne :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)