Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Duplicate Content?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SEO Aminoer,

Jeg har lige et ganske kort og enkelt spørgsmål:

Jeg er i fuld gang med at skrive en bunke musikanmeldelser til mit kommende engelsk-sprogede site. Et dusin af anmeldelserne har jeg allerede postet på henholdsvis Amazon og Hubpages.

Har jeg ret, hvis jeg mistænker, at det er en dårlig idé, når først soundspectre.com er oppe at køre, og at det er dét, der menes med Duplicate Content? Eller?

Er det godt nok, at jeg bare sletter disse anmeldelser, inden mit kommende site skal til at rankes i Google? Eller bør jeg gøre det allerede nu?

Tak for hjælpen!

Dbh

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:50

er dét, der menes med Duplicate Content? Eller?

Ja, blandt andet. Der findes næsten uendeligt mange former for helt eller delvist identisk indhold. I dit tilfælde er der tale om delvist identisk indhold.

Hvis dine tekster allerede er identificeret (crawlet og indekseret) af søgemaskinerne på prominente websites, som dem du nævner, så er der en stor risiko for, at det bliver filtreret fra af søgemaskinerne, når du publicerer det på dit eget website senere.

Den bedste løsning er at lave to sæt tekster: Et som du KUN benytter på dit eget website og et andet som du benytter på andre sites. Med længere tkster kan det dog godt blive en lidt urealistisk udfordring. Alternativt, kan du lave en forketet udgave (gerne omskrevet lidt eller forkortet meget) til brug på andre websites, og så kun bruge den fulde version på dit eget.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:01

Tak Mikkel,

Så man kan sige, at det er for sent at slette de andre tekster, dét gør ingen forskel i sidste ende? Og de tekster vil så aldrig kunne medvirke til rangeringen af mit kommende site?

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:00

Hvis du fjerner teksterne fra de andre sites, så vil de før eller siden også blive slettet af søgemaskinernes indekser - det er bare ikke til at sige helt præcist, hvor lang tid der går. Men sites som dem du nævner besøger søgemaskinerne forholdsvis tit, og der behøver derfor ikke gå mere end nogle få dage eller uger.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:11

Ok, tak, Mikkel!

Så vil jeg slette dem med det samme, så de når at blive slettet af søgemaskinerne, inden mit site kommer op at køre.

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)