Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

WordPress tema på engelsk, kan jeg selv rette det til, så det bliver dansk ?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

CodeStyling Localization Plugin

Det kan du bruge til at oversætte Tema'er, plugins og wordpress med, direkte fra din hjemmeside af:)

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 16:19

Bautik:

CodeStyling Localization Plugin

Det kan du bruge til at oversætte Tema'er, plugins og wordpress med, direkte fra din hjemmeside af:)

Det virker altså også kun hvis der benyttes gettext()-funktionerne (_e(), __() osv). Med fare for at gentage mig selv: der er rigtig mange themes der ikke benytter disse funktioner..

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 16:21

Jeg har ikke mødt et Theme der ikke virkede med det :) Så det er et forsøg værd:)

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 22:46

med andre ord:

Det kan godt lade sig gøre, men det er ikke altid så nemt. Og du kan altid vælge at få hjælp fra os professionelle...  Big Smile

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 17:01

Så har jeg næsten fået oversat hele temaet med POEdit, og det ser ud til at virke, selvom den meldte følgende fejl:

template_wp\da_DK.po:120: format specifications in 'msgid' and 'msgstr' for argument 1 are not the same

template_wp\da_DK.po:129: format specifications in 'msgid' and 'msgstr' for argument 1 are not the same

template_wp\da_DK.po:163: 'msgstr' is not a valid PHP format string, unlike 'msgid'. Reason: The string ends in the middle of a directive.

Derudover så jeg ved ikke lige hvad jeg skal oversætte følgende med:

Footer Post Count:
Showcase Category:

Nogen der har en god idé til en god dansk oversættelse ?

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 09:20

Hvad står der - helt præcist - i disse strings? Det er sikert et tegn, der ikke kan bruges i denne type variabler.

De to uoversatte; står de kun i opsætning eller kan de ses af brugerne? For hvis ikke de er en del af den almindelige brugerfalde kan du jo bare undlade at oversæte.

Footer kan oversætter til "bundtekst" eller "sidefod", Post count til "indlægstæller" eller bare "tæller"
Category har du sikkert allerede oversat til noget, men det kan enten være "kategori" eller "emne".
Showcase kommer helt an på hvordan det er brugt, men måske "fremvisning" kan bruges. 

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 17:45

Morten Ellegaard Larsen:
Hvad står der - helt præcist - i disse strings?

Bare jeg vidste det. Hvordan kan jeg se det ? Hvor skal jeg se ?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)