Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris på gettyimage.com Website

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg står i en situation hvor jeg skal udvikle et website i stil med istock.com og gettyimages.com!

jeg kan ikke helt finde ud af hvordan jeg skal gribe det an! Men er der nogen herinde som kan fortælle mig ca. hvormeget det ville koste at programmere en side magen til disse. og er der evt. nogen som vil gøre det?

Siden skal kunne administrere tusindvis af billeder, og holde styr på dem vha. tag words, katagorier osv. - Der skal desuden være Watermark, køb og download mulighed.

VH. Peter

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 12:15

Det lyder som noget du eventuelt kunne lægge ud som en opgave på Amino Freelance.

/Jesper

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 12:29

OpenSource produktet Menalto Gallery http://gallery.menalto.com/ kan rigtig mange af de ønskede ting. Du skal nok lave en del tilpasninger, men der findes en hel masse extensions også tilpasset danske forhold. Det er ikke et begynderprodukt, men med lidt kendskab til php og mysql kommer man rigtig langt.

MEN... hvis du skal give adgang til "tusindvis af billeder" kommer du til at kigge seriøst på hardware og forbindelse, for håndtering og jonglering af bilelder kan være lidt tungt for maskineriet.

Jeg gik igang med et tilsvarende projekt, der aldrig blev lavet færdigt (der kom en kommunesammenlægning i vejen...), og det ville kunne køre på en løsning med en mindre Linux server, php og Mysql.

Jeg ville ikke turde satse på et standard webhotel, hvis du vil have salg fra den. Så bliver der helt andre krav til opppetid, og du vil også få brug for mere plads end hvad en standardløsning indeholder.

Men hvis du starter hos en af de seriøse webhosts, så kan de vejlede dig til den bedste løsning og give mulighed for at flytte til større og mere dedikeret hardware, når behovet opstår.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)