Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

7% portobesparelse ved Post Danmark?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Følgende tilbud er dumpet ind i min mail (manden ringede først, og jeg ad ham sende en mail) Er der nogle der kender til dette? Og er det lovligt?

Da jeg indkøber meget store partier/samlinger og via den måde får en del Postfriske danske frimærker i overskud, kan jeg sælge disse til en lavere kurs end den pålydende værdi.

Så mit tilbud er:

·        Danske frimærker til frankering: til 7% under den pålydende værdi.

·        Danske Pakkesedler til Private pakker til ligeledes 7% rabat.

Det jeg kan tilbyde er at du bestiller de værdier og antal du kan bruge.  Jeg sender dig frimærkerne sammen med en regning med 10 dages løbetid..

Jeg foreslår selv, at man bestiller for 1-2 måneders forbrug af gangen.

Da det ofte kan være ældre danske frimærker, bør der påregnes at der skal sættes flere mærker sammen for at portoen passer.

(fx ved bestilling af 100 stk. 5.50 vil man evt. modtage 100 stk. 5.- og 100 stk. 0.50 øre)

Til oplysning kan jeg meddele at alle danske frimærker udgivet efter 1933 er frankeringsgyldige.

Det lyder jo fint, men har aldrig nogensinde hørt om 7% besparelse ved Post Danmark ved køb af frimærker

Kh Trine

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 09:28

Jeg kan ikke svare på om det er lovligt, men jeg ved nogle der kan, nemlig Post Danmark Wink

Ring eller skriv til dem, og post gerne resultatet her i tråden.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:30

Har Trendsales ikke en rabat der gives videre på pakker i den størrelse?

Det med frimærkerne er helt lovligt, og der er ingen udfordringer i det. Kan være en glimrende forretning hvis man ikke opnår kurs 100 på auktioner.

Det er ikke ualmindeligt kendt at man kan købe frimærker der stadig kan anvendes postalt til kur 70 eller derunder. Man kan også betale med dem på posthuset hvis man klister dem op på et ark.

Køb ren argan olie her

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 09:48

Lagersalg123 - JEN:

Det er ikke ualmindeligt kendt at man kan købe frimærker der stadig kan anvendes postalt til kur 70 eller derunder. Man kan også betale med dem på posthuset hvis man klister dem op på et ark.

Hvorfor er nogle villige til at sælge til kurs 70, hvis man på posthuset kan bruge dem til kurs 100? Så kan sælger vel lige så godt selv gå på posthuset og inkassere gevinsten, eller er der noget jeg misforstår i dit indlæg?

Tilmeldt 2. Mar 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 09:51

Erik Pilgaard Hejlskov:

Hvorfor er nogle villige til at sælge til kurs 70, hvis man på posthuset kan bruge dem til kurs 100? Så kan sælger vel lige så godt selv gå på posthuset og inkassere gevinsten, eller er der noget jeg misforstår i dit indlæg?

Det kan man heller ikke. Frimærker er ikke længere et betalingsmiddel (som det har været engang). Posthuset er heller ikke forpligtiget til at tage ubrugte ark af frimærker retur.

/Jumi

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 09:56

Erik Pilgaard Hejlskov:

Glemte måske lige at de ikke kan veksles til kontanter, men bruges til køb af porto. Det er langt fra sikkert at folk der handler på den måde har forsendelser, men har man mange, så er det klart en fordel.

Har selv handlet en del med frimærker, og der er en del penge i det, men damn det tager lang tid og der er meget specialviden der skal læres.

Men når man på markedet køber dødsboer med frimærker op eller store lots fra auktionshuse, så giver man kun en brøkdel af værdien, og den kan så omsættes mangefoldigt via f.eks. QXL som er meget populært sted at sælge frimærker i DK. Der er ganske gode penge i det, og er man selv samler, så er fortjenesten på det man sælger skattefrit.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 09:57

Jumi:
Det kan man heller ikke. Frimærker er ikke længere et betalingsmiddel (som det har været engang). Posthuset er heller ikke forpligtiget til at tage ubrugte ark af frimærker retur.

Siden hvornår?

Det har altid kunnet bruges til at betale porto med. Tror der er noget du misforstår.

Køb ren argan olie her

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 11:38

Lagersalg123 - JEN:
er man selv samler, så er fortjenesten på det man sælger skattefrit.

Det er lidt offtopic, men vil lige tilføje, at det ikke er skattefrit blot fordi man er samler. Salg af private ejendele er skattefrit, men begynder man at købe og sælge jævnligt, vil man blive opfattet som erhvervsdrivende.
Jeg ved at SKAT har kørt kampagner rettet mod såkaldte "private handlende" på Qxl, Trendsales osv.

Tilbage til topic:
Man skal nok overveje, om den ekstra tid det vil kræve, at sætte flere frimærker på sine breve, kan opveje en besparelse på 7 %.
Desuden bruger vi vel alle sammen frankeringsmærker? :-) (klistermærke frimærker)
De er da langt nemmere at håndtere.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 12:03

Allan.:
Det er lidt offtopic, men vil lige tilføje, at det ikke er skattefrit blot fordi man er samler.

Og jeg ved der har været behandlet sager hvor folk der selv sælger ud af sin samling ikke skal betale skat, og det har intet at gøre med om man køber eller sælger jævnligt, f.s.a. frimærker, alt andet JA. Som samler køber man lots for at supplere sin samling, og det står en frit for om man vil sælge det overskydende man ikke bruger 1 gang for hele restlottet eller 10.000 hvis resterne deles op.

CITAT:

SKAT:

Godt købmandskab handler om at købe billigt og sælge dyrt, men desværre er hovedreglen, at fortjeneste fra en god handel er skattepligtig. Heldigvis bestemmer statsskatteloven fra 1922, at indtægter ved salg af almindeligt indbo er skattefrie.

Det skyldes, at der er tale om en formueforskydning, hvor en del af dit indbo bliver konverteret til kontanter. Det er derfor værd at overveje, om du skal sælge aktiver, du ikke bruger mere. Selv om salg af indbo normalt vil ske uden fortjeneste, er det en god forretning, hvis alternativet er lossepladsen.

Der findes dog også ting, der ikke forringes med tiden. Ure, smykker eller private vin-, frimærke- eller møntsamlinger kan også sælges skattefrit, hvis aktiverne ikke er købt med videresalg og fortjeneste for øje. Det afgørende er, at du har købt til eget brug.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:42

Trine Lønfeldt:

Så mit tilbud er:

·        Danske frimærker til frankering: til 7% under den pålydende værdi.

Da det ofte kan være ældre danske frimærker, bør der påregnes at der skal sættes flere mærker sammen for at portoen passer.

(fx ved bestilling af 100 stk. 5.50 vil man evt. modtage 100 stk. 5.- og 100 stk. 0.50 øre)

Til oplysning kan jeg meddele at alle danske frimærker udgivet efter 1933 er frankeringsgyldige.

Det der er en elendig forretning for dig!!!

Ved ar bruge max en time, så kan du opnå besparelser på 25-50%... Alt drejer sig om mængde, og hvilke frimærker der er i partiet... Men 7% besparelse lyder, som en mega god deal for sælger!!!

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)