Tak for en god debat...
Jeg tror nu slet ikke, at SKAT har ressourcer til at jagte "flittige" samlere og hvordan skulle de kunne bevise det
Tag nu mig - Jeg har samlet firmærker i 40 år - og har for millioner i dag - deraf også for mange mange tusinde postfriske (er nu ved, at få bugt med dem idet jeg har solgt til omtalte storhandlere) - Jeg sælger gerne til underpris men kun til dem med seriøse bud - Jeg har været heldig, at kunne sortere de latterlige bud på 50,60 og 70% fra (Og det er netop dem SKAT skal have fingrene i) og solgt til i nærheden af 90%
Jeg ville blive meget skuffet hvis SKAT kommer efter mig idet jeg - som nævnt - har SAMLET og brugt konfirmationspenge, penge jeg i min ungdom har tjent på hårde fritidsjob som jordbærplukning, bybud, gartneriansat efter skoletid m.v...
Men du har da ret m.h.t. storhopkøberne - det skinner klart igennem, at det ikke er privat og følgeligt burde de naturligvis beskattes af deres fortjeneste..
Alle frimærker iøvrigt noteret (for samlere) i det der hedder AFA-kataloget (kan lånes på biblioteket eller købes) hvor alle frimærker er prissat efter kvalitet (postfrisk, postfrisk/hængslet, ustemplede (uden gummi), stemplede o.s.v... Frimærker (altså undtaget de postfriske) handles flittigt på QXL som tidligere nævnt i denne tråd, men det er sjældent, at man opnår mere end 10-20% af den såkaldte AFA-værdi - altså kan det (i langt de fleste tilfælde) bedst betale sig, at sælge dem til postfrisk værdi minus 10-20%.... medmindre der altså, skulle være en lille sjældenhed imellem... Det vil jeg ikke komme nærmere ind på her, idet det kræver lidt års erfaring inden for den hellige kunstart "philateli" 
Blot lidt til blokken - God jagt