Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

7% portobesparelse ved Post Danmark?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Ved ar bruge max en time, så kan du opnå besparelser på 25-50%

Hvor køber man frimærkerne med besparelser på 25-50% ?
Er det auktioner, og hvor finder de sted?

Jeg bruger da gerne en time, hvis jeg kan spare 50% af min porto Stick out tongue

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Erik Pilgaard Hejlskov:

Hvor køber man frimærkerne med besparelser på 25-50% ?
Er det auktioner, og hvor finder de sted?

Jeg bruger da gerne en time, hvis jeg kan spare 50% af min porto Stick out tongue

Ja det er de mest fornuftige steder, at købe dem ;D

Smider da lige en PB med et par steder...

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 14:13

Fashion-Seller:

Super, den er modtaget :-)

Fra Svendborg
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 14:14

Dejligt at min tråd skaber debat - jeg bliver klogere :-)

Men @Fashion-Seller hvorfor sende en PB - lad os da alle vide.

Lad os nu blot hjælpe hinanden, så hit med de andre steder! :-)

Hvis ham der har kontaktet mig sælger det lovligt og han kan tjene penge på dette, skal jeg nok dele hans info her, så han kan få gang i sin forretning.

Kh Trine

Fra København NV
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 14:15

Fashion-Seller:

Hey Fashion-Seller

Kan du ikke også sende en PB til mig med de omtalte auktioner?

På forhånd tak

Søren

Læser på Copenhagen Business School, og interesserer mig for iværksætteri, men er endnu ikke selv sprunget ud som selvstændig.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 14:17

Lagersalg123 - JEN:
hvis aktiverne ikke er købt med videresalg og fortjeneste for øje. Det afgørende er, at du har købt til eget brug.

Med din afsluttende bemærkning er vi helt enige. Faktum er dog også, at SKAT holder øje med de "lidt for flittige" samlere, der tjener store summer på køb og salg af "private ejendele"

Og til topic igen igen :-)
Hvis man kan spare 25-50% på porto, så vil det heller ikke genere mig at slikke gamle frimærker :-)
Så hvis nogen kan give mig et tip så takker og bukker jeg.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Trine Lønfeldt:

Men @Fashion-Seller hvorfor sende en PB - lad os da alle vide.

Lad os nu blot hjælpe hinanden, så hit med de andre steder! :-)

Hvis alle kender de gode steder, eller bare nemt kan Google dem via Amino, så stiger prisen, og stederne er ik gode mere...
Men smider dig gerne en PB ;D

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 14:25

du må også rigtig gerne sende mig en pb med stederne :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:34

Hej..

De findes et hav af frimærkeopkøbere..

Mange ligger inde med "gammel" porto i små valører (20,30,40,50, 1 kr., 2 kr, frimærker o.s.v..)

Opkøberne tilbyder oftest ublu 80% af frankeringsværdien (nogle endda mindre) - jeg har selv haft store mængder liggende og da jeg ikke regnede med, at skulle sende flere tusinde breve de næste år, solgte jeg dem -

Altså ganske lovligt - forskellen imellem de 80% og de 93% er altså handlerens fortjeneste...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:52

Tak for en god debat...

Jeg tror nu slet ikke, at SKAT har ressourcer til at jagte "flittige" samlere og hvordan skulle de kunne bevise det

Tag nu mig - Jeg har samlet firmærker i 40 år - og har for millioner i dag - deraf også for mange mange tusinde postfriske (er nu ved, at få bugt med dem idet jeg har solgt til omtalte storhandlere) - Jeg sælger gerne til underpris men kun til dem med seriøse bud - Jeg har været heldig, at kunne sortere de latterlige bud på 50,60 og 70% fra (Og det er netop dem SKAT skal have fingrene i) og solgt til i nærheden af 90%

Jeg ville blive meget skuffet hvis SKAT kommer efter mig idet jeg - som nævnt - har SAMLET og brugt konfirmationspenge, penge jeg i min ungdom har tjent på hårde fritidsjob som jordbærplukning, bybud, gartneriansat efter skoletid m.v...

Men du har da ret m.h.t. storhopkøberne - det skinner klart igennem, at det ikke er privat og følgeligt burde de naturligvis beskattes af deres fortjeneste..

Alle frimærker iøvrigt noteret (for samlere) i det der hedder AFA-kataloget (kan lånes på biblioteket eller købes) hvor alle frimærker er prissat efter kvalitet (postfrisk, postfrisk/hængslet, ustemplede (uden gummi), stemplede o.s.v... Frimærker (altså undtaget de postfriske) handles flittigt på QXL som tidligere nævnt i denne tråd, men det er sjældent, at man opnår mere end 10-20% af den såkaldte AFA-værdi - altså kan det (i langt de fleste tilfælde) bedst betale sig, at sælge dem til postfrisk værdi minus 10-20%.... medmindre der altså, skulle være en lille sjældenhed imellem... Det vil jeg ikke komme nærmere ind på her, idet det kræver lidt års erfaring inden for den hellige kunstart "philateli" Smile

Blot lidt til blokken - God jagt

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)