Hej amigoser
Jeg har lige et lidt spørgsmål om rettigheder til navne og fodgesager..
Jeg har en virksomhed der kontakter mig med krav om jeg ændre navn og jeg krænker dem, via mit nye navn til en webside. Vi har begge to sider med rabatter på til vores medlemmer. Jeg er i en anden branche end, dem, men vi har begge rabatter som fokus. Vi deler navn i første del af domænet nemlig SAM (samarbejdende), men derefter er vi ikke ens. Jeg har ikke ønsket og lukke min side ned, så de vil nu gribe til et fodgeforbud af min side. Hvordan mener i jeg skal forholde mig ? Jeg tænker lidt på siden Orango.dk der fik sig en god omgang "bank" af samfundet og en hadegruppe på facebook, det var i aviser og blade landet over. Jeg mener også selv at kommer det dertil, vil jeg selvfølig også opsøge aviser for at få fokus på dette og give dem et offentlig modslag.
jeg kunne skifte navn, men alle mine ordtninger med samarbejdspartnere er indgået i det nuværende navn og alt andet er bygget op på navnet. Vi har haft en anden side med samme koncept, dog er det problemet at vi skiftede navn og har sat et par tilføjelser til konceptet. De gør det jo selvfølig da de føler sig presset og en hård konkurrence.. Jeg har et Telemarketing firma sat på sagen til at ringe ud til kunder og vil hører hvordan jeg forholder mig til hvis de nu skulle få ret ? Jeg har til den tid en del maedlemmer forventer jeg, skal de så flyttes med over på et andet domæne eller hvordan ?
Håber ikke det blev for rodet, men ønsker fokus på sagen, og tager den gerne med hele danmark..
Mikkel |
Baby SAM... Svar nok?
Ordet SAM er ik beskyttet på nogen måde... Det er et navn, og en ældre forkortelse!