Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Navnerettigheder og lign. sager fra tidligere..

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amigoser 

Jeg har lige et lidt spørgsmål om rettigheder til navne og fodgesager..

Jeg har en virksomhed der kontakter mig med krav om jeg ændre navn og jeg krænker dem, via mit nye navn til en webside. Vi har begge to sider med rabatter på til vores medlemmer.

Jeg er i en anden branche end, dem, men vi har begge rabatter som fokus.

Vi deler navn i første del af domænet nemlig SAM (samarbejdende), men derefter er vi ikke ens.

Jeg har ikke ønsket og lukke min side ned, så de vil nu gribe til et fodgeforbud af min side.

Hvordan mener i jeg skal forholde mig ? Jeg tænker lidt på siden Orango.dk der fik sig en god omgang "bank" af samfundet og en hadegruppe på facebook, det var i aviser og blade landet over.

Jeg mener også selv at kommer det dertil, vil jeg selvfølig også opsøge aviser for at få fokus på dette og give dem et offentlig modslag.

jeg kunne skifte navn, men alle mine ordtninger med samarbejdspartnere er indgået i det nuværende navn og alt andet er bygget op på navnet. Vi har haft en anden side med samme koncept, dog er det problemet at vi skiftede navn og har sat et par tilføjelser til konceptet.

De gør det jo selvfølig da de føler sig presset og en hård konkurrence..

Jeg har et Telemarketing firma sat på sagen til at ringe ud til kunder og vil hører hvordan jeg forholder mig til hvis de nu skulle få ret ? Jeg har til den tid en del maedlemmer forventer jeg, skal de så flyttes med over på et andet domæne eller hvordan ?

Håber ikke det blev for rodet, men ønsker fokus på sagen, og tager den gerne med hele danmark..

Mikkel

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:56

Baby SAM... Svar nok?

Ordet SAM er ik beskyttet på nogen måde... Det er et navn, og en ældre forkortelse!

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 17:58

Er det ikke noget man kan tage patent på eller få varemærkebeskyttet ?

Jeg er ikke så bekymret for sagens gang, men synes da det skal frem i lyset :-)

Kan godt se at Baby SAM er et godt eks, som jeg vil tage med i mine notater.

Takker for din feedback

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 18:09

Jeg kan jo også se flere eks på SAM

Feks.

sam-int.dk

samdata.dk

pensam.dk

Babysam.dk

renosam.dk

sesam.dk

musam.dk

synsam.dk

sampos.dk

samkom.dk

Nå guld fandt lige et super domæne og sammenligne med SAMADVO.dk tvivler på advokater ikke overholder reglerne.

Så jo andre bruger det også i stor stil, det er mere om når vi er i samme branche (rabatter tilmedlemmer). 

Men det er jo med lige og finde mange, gode notater der kan bruges hvis de nu vil bruge penge på sådan en sag ;-)

Mikkel

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 09:02
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 13:48

Tror ikke du har noget at være bange for når du kan godtgøre at du ikke nasser på deres navn, hvilket du ikke gør hvis de er i en anden branche. Derudover har du jo allerede godtgjort at der er massere af andre firmaer som bruger SAM i deres navn.

Ligner din hjemmeside meget deres? Kan du evt. fortælle navnet.?

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 14:05

Deres side: SAMRS.dk

Min side: SAMVO.dk

vi giver begge rabatter.

Tilmeldt 13. Feb 06
Skrevet kl. 14:08

Altså sider ligner på INGEN måde hinnanden og jeres målgruppe er heller ikke sammenfaldende. Jeg går ud fra at navnene er sammetrækninger af ord såsom SAMvirkende et eller andet?

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 14:10

SAMVO   De samarbejdende vognmænd

SAMRS  De samarbejdende Rengøringsselskaber

Eneste vi har tilfælles er rabatter og vi begge gerne vil have medlemmer ;-)

Jeg tænker også sådan lidt skulle de nu få medhold, vil jeg absolut gå til aviser, da jeg synes det ville være absurt

Mikkel

Tilmeldt 13. Feb 06
Skrevet kl. 14:14

Der er intet for dem at komme efter. Det de reelt kræver er eneret på brugen af ordet samarbejdende eller samarbejde og det er et almindeligt brugt generisk ord som alle kan bruge. Det svarer i store træk til at de samtidig vil kræve at de samtidig har eneret på bogstavet S i enhver forkortelse idet S indgår i "samarbejdende".

Jeg ville holde fast i dit navn og sige til dem at de kan indgive en klage til Domæneklagenævnet. Der findes massere af lignende afgørelser hvor nogen har ment at have eneret til et ord eller forkortelse uden at få medhold.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)