Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere webshops på et cvr nummer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Harboøre
Tilmeldt 8. Jul 07
Indlæg ialt: 106
Fra  DecoyUniverse.com Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg driver pt en webshop, med salg til private, som eneste virksomhed, som jo så selvfølgelig har sit eget CVR nummer.

Jeg planlægger at starte som forhandler og sælge importvarer som jeg har eneret til i DK/skandinavien, samtidig har jeg fundet et andet unikt produkt som ligger langt fra den katagori af varer jeg pt sælger.

Jeg vil så nu lave et firma/firmanavn som skal sælge til andre butikker (B toB), samt starte endnu en webshop med mit nye produkt, men kan jeg lave alt dette uden at skulle lave mere end 1 fælles regnskab?

Min tanke var at importfirmaet jeg starter måske kunne være det primære firmanavn, og de 2 webshops så kunne være en form for underafd, eller noget i denne stil?

Min revisor mener dog at jeg bliver nødt til at lave et regnskab til hvert afd? men da jeg ved at mange af jer Aminoer driver flere webshops vil jeg lige høre jer til råds. (vi snakker personlig ejet virksomhed)

Med venlig hilsen

Flemming Ørts 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:23

Du kan jo kalde dig FLEØ og skrive på din webshop at webshop.dk ejes og drives af FLEØ.

Regnskabsdelen er jeg ikke helt med på..

Mikkel

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:09

Det er vigtigt ikke at blande tingene sammen. Et CVR-nummer er en slags "virksomheds CPR". Du har et CVR-nummer, deer er knyttet til din person, som bruges til at identificere dine virksomhedsaktiviteter overfor det offentlige.

En person, og det er uanset om det er en fysisk person (et menneske) eller en juridisk person (f.eks. et selskab) har ét og kun ét CVR-nummer. Ligesom man kun har et CPR-nummer.

I henhold til momsloven afregner du al din moms under dette ene nummer. Du kan blive delregistreret, hvis du gerne vil have splittet dine aktiviteter op. Så får du ekstra numre som kaldes "administrative SE-numre". Herefter anses disse som hver sin virksomhed i momsmæssig henseende.

Det er ikke et krav, at du lader dig delregistrere for dine forskellige aktiviteter. Og hvis du gør det er det eneste yderligere krav, at du skal lave særskilte momsregnskaber.

At der så kan være god fornuft i at lave et regnskab for hver af dine aktiviteter er så noget helt andet. Det er jo meget rart at kunne se, hvordan den enkelte aktivitet præsterer.

Vh
Lars

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 08:25

Du kan oprette et binavn tll dit selskab og bruge dette binavn til dit nye firma. Og begge firmaet har så samme CVR.

Men clear det med din revisor :-)

Fra Harboøre
Tilmeldt 8. Jul 07
Indlæg ialt: 106
Fra  DecoyUniverse.com Skrevet kl. 08:56

Tak for de svar der er indkommet.

Vil dog gerne høre fra nogle af jer der har og kører flere webshops, hvordan gør i??

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 16:51

Flemming Ørts:

Tak for de svar der er indkommet.

Vil dog gerne høre fra nogle af jer der har og kører flere webshops, hvordan gør i??

Jeg har i øjeblikket adskillige webshops kørende, og hvér af dem har et CVRnr. Det har jeg valgt at give dem, for at gøre det lettere for mig at dele procenter med andre, indenfor specifikke aktiviteter. Aktiviteterne holdes adskilt, og jeg har nemmere ved at få et overblik over indsatserne og deres fortjenester.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:29

Hmm..mig bekendt kan man kun have 1 CVR.nr. i et enkeltmandsfirma.

Rune..har du selskab?

MvH

Peter

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 17:53

Peter - Revisor:

Hmm..mig bekendt kan man kun have 1 CVR.nr. i et enkeltmandsfirma.

Rune..har du selskab?

MvH

Peter

Ja, men ikke alle i mit navn. Nogle har flere ejere (ApS, I/S og SMBA).

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)