Har 1 hurtige spørgsmål Vi er blevet kontaktet af en norske firma der er interesseret i at købe noget hvidevarer her i DK. De kommer selv her til DK for at købe/betal og afhente varen. Det de skriver er at om de må købe 1 maskine i firmaets navn og at de ikke er momsregistreret. Må jeg gerne sælge dem noget og hvordan? Maskinerne jeg køber er fra Dk det betyder at jeg betaler købsmoms her i DK men hvis jeg skulle sælge det til dem skal det være momsfrit.....,,,, er det nu lovligt? |
Du får helt klart et problem, hvis det efterfølgende viser sig, at varen ikke kan dokumenteres udført fra Danmark. Uden at ville beskylde nogen for noget, vil jeg endda sige, at det er en stor risiko for, at du må sige "Når det ikke kan dokumenteres" - for så hæfter du for momsen.
Så det jeg ville gøre var, at tilbyde dem at købe varen med moms, og når så du modtager (fra dem) dokumentation for at varen er udført, så refunderer du dem momsbeløbet.
For at sige det rent ud, så er det én af den slags situationer, som får min næse til at klø noget så eftertrykkeligt.
Vh
Lars