Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Har 1 hurtige spørgsmål

Vi er blevet kontaktet af en norske firma der er interesseret i at købe noget hvidevarer her i DK. De kommer selv her til DK for at købe/betal og afhente varen. Det de skriver er at om de må købe 1 maskine i firmaets navn og at de ikke er momsregistreret. Må jeg gerne sælge dem noget og hvordan?

Maskinerne jeg køber er fra Dk det betyder at jeg betaler købsmoms her i DK men hvis jeg skulle sælge det til dem skal det være momsfrit.....,,,, er det nu lovligt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:42

Du får helt klart et problem, hvis det efterfølgende viser sig, at varen ikke kan dokumenteres udført fra Danmark. Uden at ville beskylde nogen for noget, vil jeg endda sige, at det er en stor risiko for, at du må sige "Når det ikke kan dokumenteres" - for så hæfter du for momsen.

Så det jeg ville gøre var, at tilbyde dem at købe varen med moms, og når så du modtager (fra dem) dokumentation for at varen er udført, så refunderer du dem momsbeløbet.

For at sige det rent ud, så er det én af den slags situationer, som får min næse til at klø noget så eftertrykkeligt.

Vh
Lars

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 16:14

Ved ikke om dette hjlper dig:

For at få momsfritagelse skal prisen på den enkelte vare overstige 1.200 kr. inkl. moms, og at varen transporteres til steder uden for EU inden udgangen af den tredje måned efter leveringsmåneden. En gruppe ting, der normalt udgør en helhed, anses for én vare.

Læs mere:

http://www.tax.dk/lv/moms/I_1_2_1_1.htm

:-)

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 16:15
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:26

Lars Gosvig:
Så det jeg ville gøre var, at tilbyde dem at købe varen med moms, og når så du modtager (fra dem) dokumentation for at varen er udført, så refunderer du dem momsbeløbet.

Jeg troede proceduren ved salg til Norge var at sælger tillægger salgsmoms i sit regnskab og når dokumentation på indførsel til Norge foreligger tilbageføres den regnskabsmæssigt?

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:31

Henrik Krogh:
Jeg troede proceduren ved salg til Norge var at sælger tillægger salgsmoms i sit regnskab og når dokumentation på indførsel til Norge foreligger tilbageføres den regnskabsmæssigt?

Hvis udførslen (og det burde jeg have haft tilføjet) sker i sælges navn, er den tilstrækkelig. Men kører du efter rejsegodsreglerne - enig.

Vh
Lars

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)