Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rådgiving omkring inddriving af udestående hos kunde

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg håber på et godt råd fra en eller flere af jer. Det er sådan, at jeg for første gang i mine 2 1/2 år som freelancer står overfor en kunde, som i den grad har røvrendt mig og nu stikker af fra regningen.

Da jeg oprindeligt gav ham et tilbud på opgaven, vendte han tilbage med et beløb, der lå lidt lavere. Hvorefter jeg skrev, at jeg ikke kunne gå længere ned i pris, da det ikke ville kunne betale sig for mig.

Efter et døgn svarede han følgende på mail: "Vi kan godt gøre det...S---"

Jeg gik ud fra, at det betød: "Vi kan godt gøre det...Smil"

Men da han modtog regningen, skrev han, at det ikke var det beløb, vi aftalte, og at han mente: "Vi kan godt gøre det...Sort"

Til trods for at der er tale om et så lille beløb til forskel, så skrev han: "Jamen, så har vi jo et ret så stort problem her!"

Efterfølgende har vi haft en lang mailudveksling, som er endt med, at vi er blevet uvenner. For at vise min gode vilje, skrev jeg, at han bare kunne overføre det beløb, han "troede", vi havde aftalt (jeg tror, at "fidusen" var planlagt fra starten af), og så måtte jeg bare nøjes med det lavere beløb og opgive dét til skat.

Men nu vil han slet ikke betale noget som helst og prøver at udnytte situationen og slippe udenom ved at skrive, at vi ikke har en aftale, fordi prisen var en "misforståelse". Men som jeg skrev tilbage til ham, så foreligger der ikke længere en misforståelse, idet jeg har accepteret betaling på hans vilkår. Det skal tilføjes, at han til vores møde i sin tid var fuldt ud tilfreds med mit oplæg og godtog det. Han har altså fået, hvad han ønskede og oven i købet til den pris, han ønskede til trods for "misforståelsen".

Jeg ved med sikkerhed, at han er fløjtende ligeglad med inkasso. Er der nogen, der har prøvet noget lignende? Og er der nogen, der kan anbefale en god advokat?

Tak!

Thomas    www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12925
Skrevet kl. 12:26

Hej Thomas

Jeg ville have sendt dig en privat besked men du har åbenbart ikke slået funktionen til.

Mvh

Ravn

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 12:43

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 12:43

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:48

Tag fat i Jakob Tøjner .....

og husk når det kommer til aftaler mv så skal man ikke "tro"Smile

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 14:56

Hej Henrik,

Tak skal du have!

Og ja, dét er da én lektie, jeg har lært af det her. :-)

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:08

Og ja, dét er da én lektie, jeg har lært af det her. :-)

Jeg tror der ligger noget dejligt"naivt" i din tilgang til mennesker.......Håber ikke at denne positive egenskab får for mange skrammer af denne oplevelse.Yes 

Da jeg læste dit første indlæg indrømmer jeg at jeg tolkede det som "sort".... men jeg har også en baggrund fra SKATBig Smile

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 15:17

Ja, der er ingen tvivl om, at jeg nok har en tendens til at tro på det bedste i mennesker, og der er nok heller ingen tvivl om, at jeg har været lidt naiv. Smile

Dét der bare gør mig så harm og vred, er, at jeg har tilbudt ham at nøjes med at overføre det beløb, han troede vi indgik aftalen til, og så udnytter han mig nu til helt at slippe for at betale noget -- til trods for, at han også var fuldt ud tilfreds med produktet (hvilket jeg har på mail). Sad

Men nu må jeg se, hvad en advokat siger om dén sag!

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 16:23

Hey...

Jeg deler kontor med nogen som hjælper virksomheder med at hente penge hjem fra kunder der ikke betaler. Mener endda at de har hjulpet de kunders kunder der ikke ville/kunne betale, med at hente deres penge hjem også. Således at alle fik penge hjem gennem 2 led.

De er helt fair, tager praktisk fat på sagen og arbejder på en fast pris. Læs hvad en af deres kunder har sagt om dem her:

http://ohns.dk/Kunderne_siger.asp

De er ikke advokater men er økonomi folk og er gode til at få en dialog igang med den kunde der enten ikke vil eller kan betale.

Held og lykke med det!

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 19:35

Hej Peter,

Tak for dit forslag. Jeg tror dog, at det skal være en, der er bosiddende i København eller omegn. Den her person betaler ikke som følge af en almindelig inkassosag. Der skal være nogen, der dukker personligt op. Eller også skal der indkaldes til en retslig instans.

Dbh

Thomas   www.tt-tekstforfatter.dk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)