Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Se om domænet har trafik før det købes?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der en måde at tjekke på om et domæne er værd at registrere før end man betaler?

Jeg ved at dette kunne lade sig gøre ved fx. .com domæner hvor registranten betalte et lille beløb of fx. registrerede 2.000 domæner og kun valgte dem med mest trafik. Kan dette lade sig gøre for .dk domæner? Jeg kunne nemlig godt tænke mig at tjekke trafikken på ét domæne inden jeg køber dette.

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 11:03

Du kan jo kun se trafik for et domæne, der er aktivt?

Hvis der ikke er noget indhold  på domænet, er det jo ikke aktivt, og et inaktivt domæne genererer ikke voldsomt meget trafik.

Så jeg ville kaste mig ud i at købe domænet, og satse på trafikken kommer Smile

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Skrevet kl. 11:15

Hej Frederik

Jeg mener som fx. typosquatters gør. De registrerer mange domæner og vælger herefter de mest lukrative. De betaler vist et lille gebyr for dem de ikke vil have.

Det er denne mulighed jeg vil undersøge eksisterer for .dk domæner.

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 13:12

Nej dette findes ikke for danske domæner. Det skyldes primært at der i den danske lov om internetdomæner findes et forbud mod hamstring af domæner og en bulkregistration som her vil med overvejende sandsynlighed falde ind under den bestemmelse.

Det du kan gøre er dog at tjekke domænet i Yahoo SIte explorer og se antallet af backlinks. Det er ikke perfekt men er det bedste du kan gøre.

Bare husk at antallet af backlinks intet siger om antallet af besøgende

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Skrevet kl. 14:21

Hej NIL - tak for forklaringen. Du har ret, det er dog også den måde jeg har brugt hidtil. Bare ikke særlig sigende for antal besøgende :(

Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:01

Frederik - DirectHost:

Du kan jo kun se trafik for et domæne, der er aktivt?

Hvis der ikke er noget indhold  på domænet, er det jo ikke aktivt, og et inaktivt domæne genererer ikke voldsomt meget trafik.

Så jeg ville kaste mig ud i at købe domænet, og satse på trafikken kommer Smile

'

Det er en god ide altid at checke Alexa.com. Du kan ikke se hvor mange hits en side får, men du kan se trafik statistikker på mange andre ting. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)