Er på udkig efter en ny bærbar computer, men ved næten ikke hvilke søgeord jeg skal bruge på google for at finde noget fornuftigt!
Mine krav er ikke så voldsomme - en billig bærbar der blot skal kunne afhænde de gænse kontor og internet programmer.
Det er vigtigt at den er let at have med på farten og om muligt vil jeg foretrække en skærmstørrelse omkring de 15´ (plus/minus). Jeg vil også sætte pris på at den er relativ lydløs og at den er behagelig at sidde med i sofaen.
Nogle bud? Eller evt. gode websider jeg bør kigge nærmere på?
Kig efter Lenovos T-serie. De er totalt lydløse, gedigne og virker bare hver eneste gang (i hvert fald for mit vedkommende)! Prisen er halvpebret, men med de krav du lister op, behøver du ikke nødvendigvis at gå efter topmodellen.
Remydk:
1. AlienWare M11x
Til kontorbrug? Som er lydløs? Som er god at sidde med? Arrgggh, come on.
EDIT: Din anbefaling virker altså lidt vag, når du affiliate-linker til Dell.dk.
Kig efter Lenovos T-serie. De er totalt lydløse, gedigne og virker bare hver eneste gang (i hvert fald for mit vedkommende)! Prisen er halvpebret, men med de krav du lister op, behøver du ikke nødvendigvis at gå efter topmodellen.
Remydk:
1. AlienWare M11x
Til kontorbrug? Som er lydløs? Som er god at sidde med? Arrgggh, come on.
Du ved ikke hvad du snakke om.. Har selv en! Har du?
EDIT: Bruger selv dell så linker gerne. Også med Affiliatelinks
Du ved ikke hvad du snakke om.. Har selv en! Har du?
Jeg har en Lenovo Thinkpad T61. Det er en kontorbærbar, som topicstarter efterspørger. Du linker til et gaming-monster. Det er overkill^99...
Lenovo er ok men alt for grim og dyr!
M11X er langt fra et gaming monster! Fleksible computer som du også kan sælge om nogle år fordi den kan køre 6-8 timer! Den kan også køre Inventor, spil osv. Så den gruppe af mennesker du evt. skal sælge til vil være meget større!
Næste gang jeg skal finde ny bærbar vil jeg helt klart også gå efter en Lenovo. Det er om noget kvalitet og holdbarhed, i mine øjne.
Jeg har pt. en Zepto, som jeg faktisk har/og er rigtig glad for. Den er lige fyldt 3 år, og har desværre fået en lille revne nu, men købet har levet op til alle forventninger :-) Nu er de jo så uheldigvis gået konkurs, så det er ikke en mulighed ;-)
Små 5000 inkl. moms - OK specs til kontorbrug, OK pris. Kvalitet i produktet og service når det går galt.
De sidste to kan jeg ikke sige om Dell - jeg har været med til at købe flere hundrede Dell-maskiner rundt om i Europa, og det kan godt være leveringen er langsom, men til gengæld er servicen elendig når det går galt. Og det gør det oftere end andre producenter jeg har haft fat på.
Hvis du ikke vil have Lenovo af den ene eller anden årsag, så kig i retning af HP. Ikke Pavillion, men HP Compaq-modeller (typisk business). F.eks. denne lille sag:
Hvis du skal noget af det bedste, så vælg en Lenovo. Har selv en Lenovo SL510 som kan fås til omkring 4500 kr. og de er sindssygt stabile i drift. Samtidig er de også blandt de mest foretrukne forretningsbærbare.
Mht. til Dell, så laver de skam fine computere men deres support stinker. Se evt. Kontant fra DR1 som afslørede MEGET dårlig kundeservice både ved reparationsopgaver, men også hos kunder, som havde betalt for dyre supportaftaler. Så pas på her!