Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris på reklame på Google

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas

Hvis du vil have et nogenlunde estimat af markedet kan det sagtens bruges. Det kan ikke give dig det præcise resultater det er vi enige i, men det kan sagtens bruges til at give et estimatet for markedet. Jeg har flere gange snakket med kunder om dette, samt set kampagnernes resultater og sammenlignet det med disse tal. Det altså fine udgangspunker at tage som helt ny kunde.

Der er mange faktorer der skal tages i betragtning, men ser du det fra en ny brugers synsvinkel bliver du nødt til at have noget konkret at beregne det ud fra. Det fint du selv skriver

men hvad får trådstarter ud af det? Han ved ikke hvad hans QS er, han ved ikke hvad hans klikspriser er, han ved ikke hvad hans CTR er og han ved ikke hvad hans daglige budget er. Han er jo ikke startet endnu! For at give ham bare en føling af markedet, kan han bruge søgeordsværktøjet som kan give ham nogle af de svar han søger, selvom de ikke givetvis er 100% sikre. Desværre er verden ikke sort eller hvid, så man bliver nødt til at finde et sted at stå, selvom man godt ved realiteten kan afvige.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

René - Adwords mand:

Hej Andreas

Hvis du vil have et nogenlunde estimat af markedet kan det sagtens bruges. Det kan ikke give dig det præcise resultater det er vi enige i, men det kan sagtens bruges til at give et estimatet for markedet. Jeg har flere gange snakket med kunder om dette, samt set kampagnernes resultater og sammenlignet det med disse tal. Det altså fine udgangspunker at tage som helt ny kunde.

Der er mange faktorer der skal tages i betragtning, men ser du det fra en ny brugers synsvinkel bliver du nødt til at have noget konkret at beregne det ud fra. Det fint du selv skriver

  • Quality Score
  • Klikpris
  • CTR
  • Dagligt Budget

men hvad får trådstarter ud af det? Han ved ikke hvad hans QS er, han ved ikke hvad hans klikspriser er, han ved ikke hvad hans CTR er og han ved ikke hvad hans daglige budget er. Han er jo ikke startet endnu! For at give ham bare en føling af markedet, kan han bruge søgeordsværktøjet som kan give ham nogle af de svar han søger, selvom de ikke givetvis er 100% sikre. Desværre er verden ikke sort eller hvid, så man bliver nødt til at finde et sted at stå, selvom man godt ved realiteten kan afvige.

Hej Rene,

Det jeg vil frem til er to ting: 

1. AdWords er en af de mest variable markedsføringsformer på nuværende tidspunkt.

2. Du kan ikke give et estimat på dine omkostninger på AdWords ved at kigge på tallene søgeordsværktøjet spytter ud - For H...... Rene - Det ved du også godt, hvis du graver lidt dybere end overfladen. Du må da have set to kunder i samme branche med samme søgeord bruge vidt forskellige budgetter pga. deres forskellige Click Through Rates?

Mit råd til alle nye på AdWords er derfor altid at kaste sig ud i det. Prøv det af og se hvad du får ud af det og for guds skyld - Lad være med at være bange for at bruge penge! 

Er du nervøs, så sæt ét produkt ind på AdWords og se hvad succes du har med det. Derfra kan du, afhængigt af din succes, tage flere produkter med eller søge professionel hjælp. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas, se nu hvad jeg skriver til dig.

Du snakker som om kunden allerede er i gang med Adwords, altså du ved hvad hans CTR mv er.

Den her kunden er ikke begyndt, dermed ved han ikke hvad hans CTR er og dermed hvor god score han kan få på de givne kampagner. Han aner altså intet, men vil blot have en fornemmelse af hvad det vil koste ham.

Du ser det fra dit synspunkt og ikke fra kundens lige nu.

Nej, Søgeordsværktøjet er ikke guds gave til os marketingsfolk og viser ikke det 100% rigtige resultat, men det giver et fint grundlag for kunden når man skal overveje om man skal gå i gang. Mange større virksomheder køre med "worst-case-senario" og her kan det jo kun være en fordel, at man kan forklare dem at på sigt vil omkostningerne falde vha optimering. Så lad nu være med at hænge dig i værktøjet ikke virker helt ned i detaljerne. Så længe kunden er opmærksom på det, så kan det fint bruges til at tage beslutninger ud fra.

Mit svar, giver ham bare et værktøj til at estimere hvad omkostningerne kunne være - og fortæller ham herefter at han på længere sigt kan optimere, så han kan nedbringe de omkostninger. Længere er den faktisk ikke. Det ikke alle nye kunder der kender til de begreber du bruger, derfor er det bedre at starte plain simpel og fortælle kunden det helt pædagogisk. Det den metode jeg bruger på mine kunder og det virker helt fantastisk.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Rene... Jeg er sikker på, at vi ikke er så langt fra hinanden, som det kan fremgå. 

Jeg er dog dybt uenig med, at man kan bruge søgeordsværktøjet til at estimere omkostninger ved AdWords annoncering.

Men okay - Lad os tage det step by step. Hvordan vil du fortælle en mig, som kunde, hvor meget AdWords koster for mig på baggrund af følgende oplysninger. Dette er mine hovedsøgeord og oplysninger er taget fra søgeordsværktøjet: 

Køkkenmaskine CPC 8 kr - 1000 mdl. søgninger

Røremaskine CPC 8 kr. - 1000 mdl. søgninger

Bagemaskine CPC 10 kr. - 12000 mdl. søgninger. 

Hvad vil en månedlig annoncering koste for mig? Jeg vil ligge i top 3 hver gang. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)