Hej Andreas Hvis du vil have et nogenlunde estimat af markedet kan det sagtens bruges. Det kan ikke give dig det præcise resultater det er vi enige i, men det kan sagtens bruges til at give et estimatet for markedet. Jeg har flere gange snakket med kunder om dette, samt set kampagnernes resultater og sammenlignet det med disse tal. Det altså fine udgangspunker at tage som helt ny kunde. Der er mange faktorer der skal tages i betragtning, men ser du det fra en ny brugers synsvinkel bliver du nødt til at have noget konkret at beregne det ud fra. Det fint du selv skriver men hvad får trådstarter ud af det? Han ved ikke hvad hans QS er, han ved ikke hvad hans klikspriser er, han ved ikke hvad hans CTR er og han ved ikke hvad hans daglige budget er. Han er jo ikke startet endnu! For at give ham bare en føling af markedet, kan han bruge søgeordsværktøjet som kan give ham nogle af de svar han søger, selvom de ikke givetvis er 100% sikre. Desværre er verden ikke sort eller hvid, så man bliver nødt til at finde et sted at stå, selvom man godt ved realiteten kan afvige. |
René - Adwords mand:Hej Andreas
Hvis du vil have et nogenlunde estimat af markedet kan det sagtens bruges. Det kan ikke give dig det præcise resultater det er vi enige i, men det kan sagtens bruges til at give et estimatet for markedet. Jeg har flere gange snakket med kunder om dette, samt set kampagnernes resultater og sammenlignet det med disse tal. Det altså fine udgangspunker at tage som helt ny kunde.
Der er mange faktorer der skal tages i betragtning, men ser du det fra en ny brugers synsvinkel bliver du nødt til at have noget konkret at beregne det ud fra. Det fint du selv skriver
- Quality Score
- Klikpris
- CTR
- Dagligt Budget
men hvad får trådstarter ud af det? Han ved ikke hvad hans QS er, han ved ikke hvad hans klikspriser er, han ved ikke hvad hans CTR er og han ved ikke hvad hans daglige budget er. Han er jo ikke startet endnu! For at give ham bare en føling af markedet, kan han bruge søgeordsværktøjet som kan give ham nogle af de svar han søger, selvom de ikke givetvis er 100% sikre. Desværre er verden ikke sort eller hvid, så man bliver nødt til at finde et sted at stå, selvom man godt ved realiteten kan afvige.
Hej Rene,
Det jeg vil frem til er to ting:
1. AdWords er en af de mest variable markedsføringsformer på nuværende tidspunkt.
2. Du kan ikke give et estimat på dine omkostninger på AdWords ved at kigge på tallene søgeordsværktøjet spytter ud - For H...... Rene - Det ved du også godt, hvis du graver lidt dybere end overfladen. Du må da have set to kunder i samme branche med samme søgeord bruge vidt forskellige budgetter pga. deres forskellige Click Through Rates?
Mit råd til alle nye på AdWords er derfor altid at kaste sig ud i det. Prøv det af og se hvad du får ud af det og for guds skyld - Lad være med at være bange for at bruge penge!
Er du nervøs, så sæt ét produkt ind på AdWords og se hvad succes du har med det. Derfra kan du, afhængigt af din succes, tage flere produkter med eller søge professionel hjælp.