Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan gør i det ?

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

hej aminoer

Jeg vil jo gerne have vækst, som du nok også vil..

Jeg tænker et lille konto med 2-3 ansatte sælgere..

Nu kommer mit problem så.

Jeg skal have nogen der kan sælge mit produkt og give dem løn, men hvad nu hvis de intet sælger og jeg ikke kan betale løn ?

Tænker derfor på ren provision, men det virker ikke til så mange er vildt indtresseret i dette, jeg har også herinde søgt sælgere på provision og fået et par henvendelser :-)

hvad gør man hvis man giver fast løn, men ikke kan betale løn når man rammer den 1. i mdr ?. Man kan selvf også skrabe en kapital sammen, men så gør der laaaang tid.

Hvordan har i selv gjordt ?

Mikkel

Tilmeldt 28. Nov 09
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 21:19

Hey jeg vil gerne gør det for provision, Hvis du mangler nogen ansatte så kan du skive på denne her mail petersen.shane@hotmail.com Så kan snakke om betingelsene;)

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 21:24

super, sender dig en besked

mikkel

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 21:28

MikkelFriis:
hvad gør man hvis man giver fast løn, men ikke kan betale løn når man rammer den 1. i mdr ?.

Tjah så vil den ansattes fagforening nok forsøge at få dig erklæret konkurs.

Har du ikke en rimelig fornuftigt økonomi i firmaet bør du nok afholde dig fra at ansætte nogle folk som du ikke en gang ved om du kan aflønne ved månedens udgang.  Vær opmærksom på at det normalt vil det tage flere måneder før en ny ansat begynder at giveoverskud. 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MikkelFriis:
Man kan selvf også skrabe en kapital sammen, men så gør der laaaang tid.

Der er en del udfordringer for dig Mikkel. Hvis du ansætter sælgere der skal styrke salget B2C via din webshop, så er der risikoen ved returvarer.

Ansætter du til salg B2B så er der kreditten til kunden.

Og hvad hvis sælgeren tjener 30.000 og kunden ikke betaler og lønnen er forfalden inden?

Du må ud og lave fodarbejdet selv først ellers tror jeg du får det svært.

Men god vind.

Køb ren argan olie her

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Inden man ansætter en medarbejder gør man sig naturligvis nogle overvejelser, ganske ligesom du er igang med på nuværende tidspunkt.

"For hvad nu hvis..."

Sæt dig nogle klare mål for hvordan du vil måle og veje din medarbejders performance og hvordan du vil hjælpe din medarbejder bedst muligt til at nå disse mål.
Gør dig det også klart hvornår du skal trække stikket hvis din sælger ikke performer og vurdér dit produkt op imod din sælgers salgsindsats - Det kan godt ske du har været uheldig og har fået ansat den forkerte person, men tænk også over om hvorvidt det kan være produktet den er galt med.

Her kan du efter min mening og erfaring med fordel tage et stykke tid ud af din egen kalender og få de første kunder i hus selv, på den måde kan du bevise at produktets salgbarhed ikke fejler noget.

Så tilbage er blot at overveje hvornår du skal trække stikket hvis din sælger ikke sælger noget, husk på at du med en lønmodtager har 14 dages opsigelse i prøveperioden og derefter 1 måneds opsigelse i starten og ret hurtigt er det 3 måneders opsigelse fra din side af.
En for sen opsigelse af en sælger der ikke performer kan blive en meget dyr omgang for virksomheden.

Når det er på plads er det tid til at overveje hvordan du får råd til de første par måneder med din sælger, her kan banken være en god hjælp hvis virksomheden ikke selv har den nødvendige kapital til at udbetale 1-3 måneders løn i opstartsperioden.

Her kan det være tilrådeligt at have en buffer der kan dække virksomhedens lønomkostninger ind i ovennævnte periode, hvis det måtte være nødvendigt.

Husk på at selvom din medarbejder sælger noget nu kan der nemt gå et godt stykke tid inden pengene rent faktisk dukker op på virksomhedens konto. Så du undgår næppe en form for buffer et eller andet sted.

Når du så har din sælger klar til start skal du naturligvis sørge for at have linet kundeemnerne op og have en god arbejdsplads med de nødvendige redskaber klar til din sælgers første dag.

Held og lykke med det!

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 21:41

Anders Christensen:

Så tilbage er blot at overveje hvornår du skal trække stikket hvis din sælger ikke sælger noget, husk på at du med en lønmodtager har 14 dages opsigelse i prøveperioden og derefter 1 måneds opsigelse i starten og ret hurtigt er det 3 måneders opsigelse fra din side af.

En for sen opsigelse af en sælger der ikke performer kan blive en meget dyr omgang for virksomheden.

Er du sikker på at der er 14 dages opsigelse i prøveperioden ( de første 3 måneder)?

Dressur rytter søger sponsor 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:51

Cawi:

Anders Christensen:

Er du sikker på at der er 14 dages opsigelse i prøveperioden ( de første 3 måneder)?

I de funktionærkontrakter vi bruger er det et standardvilkår og det fremgår af funktionærlovens §2 stk. 5.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 21:58

Ok bare væsentligt at nævne at det handler om funktionære og funktionær ligne ansættelser :)

Mener nemlig ikke det gælder alle, men er ikke sikker 

Dressur rytter søger sponsor 

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 22:05

Jeg blev engang ringet op af min arbejdsgiver om aftenen, og fik at vide jeg ikke skulle møde næste morgen. Det var alm. timelønnet job. 

Er den lovlig så, eller må man ikke det? 

Mikkel

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)