Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed finansieret med fradrag i topskatten

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg overvejer at vende hjem til Danmark efter en lang periode i udlandet. Det kan jeg se mange fordele ved, men det danske skattetryk er ikke en af dem. Jeg forventer at have en loen paa ca. 600.000 om aaret og vil derfor skulle svare topskat af en stor del af min indtaegt.

Jeg ved at det er muligt at faa fradrag i topskatten ved at deltage i diverse K/S projekter hvor der investeres i ejendomme, skibe, solceller, vindmoeller m.v. som kan afskrives. De fleste K/S projekter er dog for store til min oekonomi og/eller for risikable til min smag.

Derfor overvejer jeg om jeg mon ikke paa egen haand kunne drive en form for virksomhed der fungerer paa fuldstaendig samme maade:

• Aktiverne finansieres helt eller delvist
  • Afskrivning af aktiverne samt renter paa laa giver fradrag i topskatten som anvendes til afdrag paa laan
  • Overskud paa driften bruges ogsaa til at afdrage paa laan
  • Naar aktiverne er fuldt afskrevne/betalt kan de saelges eller forretningen kan drives videre og overskuddet fra driften stikkes i lommen

Da jeg har fuldtidsarbejde skal der naturligvis vaere tale om en forholdsvis passiv investering og der skal vaere mulighed for at andvende virksomhedsskatteordningen for at kunne faa fradrag for afskrivninger og renter i min personlige indtaegt. Endelig skal projektet vaere i en stoerresesorden der passer til min oekonomi (jeg kan anvende et fradrag paa op til omkring 200.000 om aaret optimalt).

Jeg har taenkt paa:

• Fast ejendom (bolig og erhverv)
  • Moentvaskeri (eller andre former for automater)
  • Mit eget solcelleanlaeg (hvis man da kan faa dem smaa nok)

Nogle gode ideer?

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 23:30

Hej Rasmus.

Jeg kan levere et solcelleanlæg med monokrystaller lige efter dit ønske uanset størrelse.

Det er en ganske fornuftig investering.

Hvis du vil vide mere kan jeg kontaktes på tlf. 2084 8737

eller du kan besøge min hjemmeside:

http://Nr1-Byg.dk

de bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 4. Jan 07
Skrevet kl. 06:07

Hej Anders,

Det lyder rigtigt interessant og det er en ide jeg gerne vil forfoelge.

Jeg ved dog ikke om det scenario der bliver beskrevet paa jeres hjemmeside holder -- altsaa at man bruger den stroem man kan selv og saa saelger resten til el-vaerket. Det er helt sikkert en en god ide, men jeg tvivler paa at Told & Skat anser det for at vaere erhvervsvirksomhed.

Har du nogen erfaring med det? Har du eksempelvis kunder som du ved afskriver deres solcelleanlaeg efter virksomhedsskatteordningen?

Hvis det er et problem selv at bruge af stroemmen, kunne jeres anlaeg saa saettes op paa en mark og al stroem saleges til el-vaerket?

Hvor stort besvaer og hvor mange ekstra omkostninger ville der vaere forbundet med at starte smaat (mellem 250.000 og 500.000 kr) og saa tilfoeje flere solceller hen ad vejen?

VH Rasmus

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 08:21

Hej Rasmus.

Du har fuldkommen ret. Vores hjemmeside er primært rettet mod kunder der vil bruge anlægget privat.

Men der er intet i vejen for at sætte anlægget op på en mark og sælge alt strømmen til forsyningsnettet, og så afskrive på anlægget. Anlægget har en levetid på ca. 30 år og der gives 20 års garanti for en virkningsgrad på 85% af det maksimale ved start.

Du kan sagtens starte med et mindre anlæg (250 - 500.000) og så udbygge løbende. Det er forholdsvis simpelt at tilslutte ekstra solcellepaneler, og omkostningerne hertil vil være begrænset.

Har du andre spørgsmål hertil så skriv til mig, jeg hjælper dig gerne og stiller min viden til din rådighed.

Hav en super dag.

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 4. Jan 07
Skrevet kl. 12:07

Tak for dit svar, Anders.

Jeg har dog laest mig frem til at stroem fra erhvervsvirksomheder kun afregnes med 60 oere pr. kwh (40 oere efter 10 aar) mod de godt og vel 2 kr. man kan spare som privat kunde ved at lave stroemmen selv.

Ved du om det passer?

Fra Christianshavn
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:19

Hej Rasmus,

Der er mange muligheder for, at lade topskatten arbejde aktivt som en mere eller mindre passiv investering.

K/S investering har selvsagt gennemgået en turbulent periode, herunder i særdeleshed i medierne. Det skiftende investeringsklima, har medført et behov for markante ændringer i selve K/S-produktet. Som du ligeledes selv bemærker, er risikoen et væsentlig aspekt ved denne type investeringsselskab. Investorerne er blevet langt mere risikoavers og i sin helhed mere langsigtet.

Som en mangeårig aktør i ejendomsbranchen, anser jeg/vi i stadighed fast ejendom som værende det mest attraktive investeringsobjekt. Historisk set, vil ejendomspriserne, tilsvarende konjunkturene, fluktuere. Således er det en nødvendighed, at struktere investeringen (aktiv underordnet - ejendomme, vindmøller, solceller mv.), således at denne forbliver konjunkturufølsom. Ved vores investeringer, har vi helt konkret valgt, at undlade risikoprægede samt dyre 2. prioritetsfinansieringer og undladt solidarisk hæftelse. Endvidere +15 årige lejekontrakter med de største virksomheder i Europa.

K/S Investering behøver ikke kræve en stor investering eller medfører stor risikoeksponering.

Såfremt du ønsker en uformel dialog omkring en potentiel K/S-investering og herunder fordele/ulemper for din fremtidige økonomiske situation i forbindelse med hjemflytningen, er du meget velkommen til, at kontakte mig.

Forsat god aften

Med venlig hilsen

Thomas Borg

+45 4333 0705

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:31

Hej Rasmus.

Kom du nogensinde videre med dit projekt?

Mvh.

Mikael

Tilmeldt 13. Dec 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:41

Hej Rasmus

Det er efterhånden en gammel skrøne du nævner der, som også allerede er nævnt. Investorer er langt mere forsigtige, hvorfor at K/S markedet også er på vej fremad for tiden. Læs fx en artikel fra børsen om det her. Så man skal ikke lade sig afskrække af dette, og mange investerer selvfølgelig for at få skattefordele, men generelt er investeringer i vindmøller og solcelleanlæg bare gode investeringer, og et godt investeringsupplement til almindelige investeringer.

Du kan læse mere på denne hjemmeside: http://360skat.dk/

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:57

Topskatten indtræder jo heldigvis ganske sent - ved en indtægt på som jeg husker det ca 490.000 kr INKl AM bidrag (441.000 efter for 2014)

Man kan jo så med fordel drive noget virksomhed men hvis du har en indtægt på 600.000 kr fra løn, så vil det jo kræve direkte underskud i en sådan personlig virksomhed hvis du skal bruge det til noget i topskattesammenhæng, så din tanke med virksomhed må vel være, at din løn på 600.000 kr skal komme i virksomhedsform. Det ville jeg starte blødt med VSO hvor du kan vælge ordningen til eller fra alt efter om dit faktiske overskud kommer op hvor topskat er et problem. Det forudsætter at du med fordel kan ha virksomhed og kan drive det som selvstændig virksomhed = at det ikke rent faktisk er lønmodtager job som skat vil kræve følger kildeskatteloven. Du vil så miste opsigelse og en del andet

K/S - solceller osv er muligheder men komplicerede på en række områder, og hvis vi taler om måske til syvende og sidst 150.000 kr du ryger i topskat med, så er rate pension og livrente jo midler der kan fjerne den topskat, som jo så heller ikke i sig selv er et frygteligt beløb når vi ligger i den størrelsesorden. Jeg ville advare mod at overdrive fokus på komplicerede øvelser med virksomhed og andet, hvis vi kun taler topskat af måske 100 -150.000 på bare lidt sigt - der ville jeg bruge simple midler som pensionerne.

Overordnet giver det heller ikke den store mening at spare topskat hvis ikke man er sikker på at kunne få pengene ud senere til bundskat. Ofte betyder en udskydelse bare problemer med at få pengene ud, uden igen at sidde i saksen - med mindre man udskyder helt til pensionsalder

De fleste forsøg på at snyde topskatten er rent faktisk jo kun  en udskydelse af problemet, hvis man bliver ved med at tjene penge som i: http://finansiel.blogspot.dk/2013/03/kan-man-snyde-topskatten.html   

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)