Hej Amino'er Jeg overvejer at vende hjem til Danmark efter en lang periode i udlandet. Det kan jeg se mange fordele ved, men det danske skattetryk er ikke en af dem. Jeg forventer at have en loen paa ca. 600.000 om aaret og vil derfor skulle svare topskat af en stor del af min indtaegt. Jeg ved at det er muligt at faa fradrag i topskatten ved at deltage i diverse K/S projekter hvor der investeres i ejendomme, skibe, solceller, vindmoeller m.v. som kan afskrives. De fleste K/S projekter er dog for store til min oekonomi og/eller for risikable til min smag. Derfor overvejer jeg om jeg mon ikke paa egen haand kunne drive en form for virksomhed der fungerer paa fuldstaendig samme maade:
Da jeg har fuldtidsarbejde skal der naturligvis vaere tale om en forholdsvis passiv investering og der skal vaere mulighed for at andvende virksomhedsskatteordningen for at kunne faa fradrag for afskrivninger og renter i min personlige indtaegt. Endelig skal projektet vaere i en stoerresesorden der passer til min oekonomi (jeg kan anvende et fradrag paa op til omkring 200.000 om aaret optimalt). Jeg har taenkt paa:
Nogle gode ideer? |
Hej Rasmus.
Jeg kan levere et solcelleanlæg med monokrystaller lige efter dit ønske uanset størrelse.
Det er en ganske fornuftig investering.
Hvis du vil vide mere kan jeg kontaktes på tlf. 2084 8737
eller du kan besøge min hjemmeside:
http://Nr1-Byg.dk
de bedste hilsner
Anders Mikkelsen
Nr1