Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HUsleje

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jul 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg er igang med at oprette mit eget firma hvor jeg vil lave hjemmesider, visit kort, flyvers og andet grafisk arbejde. Jeg har ladet mig fortælle at når jeg laver mit firma på min hjemme adresse kan jeg trække noget husleje fra i momsen? Hvor meget drejer det sig om? Nogen som har nogen erfaringer med dette?

 

Mvh.

Berteldk

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kun hvis du afsætter et værelse til arbejdet.
Samt en masse små krav.

Men det kan revisorerne nok forklare bedre herindeSmile

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Bautik:

Så vidt jeg ved skal du have et aflåst rum som skal have egen indgang og fraskilt fra privaten.

 

Det er så ikke korrekt. Du skal bare kunne sandsynliggøre overfor Skat, at rummet/rummene ikke har (og under anvendelsen ikke kan have) anden anvendelsesmulighed en det pågældende erhverv.

Med hensyn til huslejen så er der tale om en skønsmæssig ansættelse, kun delvist baseret på antal m2 i forhold til din nettoudgift, men efter min erfaring for år tilbage dog men nogen fleksibilitet. Da jeg min virksomhed startede i 2003 (det var ikke Billig Pakkepost) ville Skat godt acceptere at firmaet betalte kr. 2.500 pr. måned af en nettohusleje på kr. 5.500 pr. måned for 60 m2 ud af 225 m2.

Tilmeldt 8. Jul 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah ok - Jeg havde håbet på jeg bare kunne inddrag et par kvm. af mit soveværelse og så få et tilskud på den måde, eftersom det jo er min arbejdsplads. Hvis jeg skal til og bygge et rum i min lejl. tror jeg ikke det kan svare sig økonomisk!!

 

Men tak for de hurtige svar.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)