Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil opnå større frihed - Nogle foreslag?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Heeeeey

Vil lige forklare hvad jeg mener med frihed...

Har lige fundet siden her, og det som tiltaler mig er ikke PENGE som sådan. Men frihed til at kunne få en masse fede oplevelser... 

Jeg syntes jeg har en masse kvaliter jeg vil kunne bruge effektivt på at opnå den frihed...

-Jeg er frygtløs, jeg ved at noget man ikke har prøvet før måske vil kunne gøre en ukomfortabel, men jeg ved også at den eneste måde at blive komfortabel med det, er at gøre det.

-Jeg har trods problemer med at skrive og regne tit fået at vide jeg har talegaverne iorden.

-Jeg ved hvem jeg selv er, og kan kende forskel på negativitet og kritik. Kritik kan jeg blive bedre af og vil gerne lytte til det, alt negativitet ignore jeg...

-Er god til at networke...  Sætte aftaler op, tage intativ til at mødes med venner og veninder - Mangler kun onsdag, så har jeg booket hele påsken...

-Har allerede en fast økonomi, er igang med uddanelse og en godt fundament. Tjener dog ikke så meget PT. er i lære, og 19 år.

-Min far er selvstændig og klarer sig ret godt, han vil kunne give mig en masse gode råd.

Det var lidt om mig, vil kigge hjemmesiden igennem her og blive inspireret, se om jeg ikke kan få nogle gode ideer...

Hvis i har nogle foreslag eller ideer er i for seje... Vil dog lige understrege jeg har den vinkel til det: Det skal være sjovt og lærerigt.

Fra Østerbro
Tilmeldt 14. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 00:08

Hey Pitt, 

Er lidt i tvivl om hvad du leder efter. Men du kan da kigge på min blog, der er en del gratis forretningsideer 

http://branding.thebusiness.dk

Vi snakkes ved, 

Partner @ The Social Agency 

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 00:34
Stenderup:

Hey Pitt, 

Er lidt i tvivl om hvad du leder efter. Men du kan da kigge på min blog, der er en del gratis forretningsideer 

Vi snakkes ved, 

Det er nogen meget gode idéer du har lagt frem på hjemmesiden, kunne godt lide den med Skattejagten.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:40

Jeg er også selv i tvivl om hvad jeg leder efter... Derfor jeg skrev lidt om hvordan jeg opfatter mig selv og mine gode sider hvis nogle havde et foreslag ud fra dem af... :) Kigger på bloggen, tak for link :)

Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 22:36

Pitt:

Har lige fundet siden her, og det som tiltaler mig er ikke PENGE som sådan. Men frihed til at kunne få en masse fede oplevelser... 

Det er altid frihed folk ønsker sig. Når man ytrer at man ønsker penge er det hvad man kan kalde det umiddelbare behov. Inderst inde er det frihed, men rent sprogteknisk er de fleste individer bedst til kun at tale om deres umiddelbare behov.

Godt gået i en alder af 19, at indse dit indre behov. Det er noget som rigtig mange mennesker har betalt mindst én dyr coaching time, for at forstå... og dermed have lettere ved at skabe sig den tilværelse de ønsker.

Pitt:

Hvis i har nogle foreslag eller ideer er i for seje... Vil dog lige understrege jeg har den vinkel til det: Det skal være sjovt og lærerigt.

Efter min klare overbevisning bliver man/du nødt til at søge efter en tilværelse, hvor du arbejder med noget du kan lide. Ellers kan rejsen mod målet... "friheden"... være for opslidende, hvilket medfører karriereskift eller andre former for sidespring - som gør processen mere langstrakt. Så langstrakt at du ikke når den før livet er forbi.

Da sandsynligheden herfor - altså at du trækker dig tilbage uden at have opnået den frihed du lige nu drømmer om - så er det djævelsk vigtigt at du har nydt rejsen rundt i hamster-hjulet. Dag ud og dag ind... igen og igen.

Søg i dit indre, og gå så iværksættervejen med din passion i hånden. Det er dømt til at fejle, hvis man går iværksættervejen uden at have hjertet med.

Jeg har skrevet et lille indlæg på bloggen for ganske nyligt om denne filosofi... Sølle 3 dage før du skrev din historie her på amino. Bemærk hvordan vi to er enige om, at det handler om frihed - og ikke om penge.

Læs med på bloggen Økonomisk Uafhængig - uden bulls**t

Fra Østerbro
Tilmeldt 14. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 00:44

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:
Stenderup:

Hey Pitt, 

Vi snakkes ved, 

Det er nogen meget gode idéer du har lagt frem på hjemmesiden, kunne godt lide den med Skattejagten.

Skattejagten er guld værd...

Partner @ The Social Agency 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 01:09

thebusiness:
Skattejagten er guld værd...

Den er jeg også ret vild med. Men hvis du - eller en anden - skal føre den ud i livet, vil jeg nok anbefale at virksomhederne betaler mere end 399 for at være med.

Hvis du bruger 40.000 til præmie og 50.000 til annoncering, er der kun 29.700 tilbage til dig selv. Uanset om det skulle være inkl. eller ekskl. moms, er det ikke ret meget for at skaffe 300 "kunder". Det vil tage noget tid, og det samme vil det, at sørge for alt det praktiske med at finde ud af hvor der skal annonceres, hvad der skal stå i 300 ledetråde osv. Det tror jeg er "bad business".

Alternativt kan man lave aftale om at det er en månedsbaseret skattejagt som de committer sig til at være med i, de næste 12 mdr. På den måde kan man også nå at skabe et hype omkring det, og til sidst ende op med rigtigtig mange "skattejægere". Og så kan man sandsynligvis sætte prisen yderligere op osv.

Så begynder det at ligne noget der kan blive en rigtig sjov forretning.

Men ideen er rigtig sjov, og jeg håber at nogen tager den til sig og sætter den i gang. Jeg ved ikke om der er noget tilsvarende rundt omkring på nettet, men det kunne meget vel gøres international, og så kan det bliver virkeligt spændende.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 00:31

Hej Pitt

Har du overvejet Network Marketing? Hvis det kunne være en mulighed vil jeg foreslå at du ser en video med Tim Sales (handler om forretningskonceptet og ikke et decideret NM firma).

Mvh.

Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:44
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej...

Du skriver at du er god til Marketing og at tale med folk.. Kunne det ikke være en mulighed at arbejde med Nuskin, da du beskriver med at du er god til det ??

Jeg arbejder selv i Nuskin som distributør, mit arbejde er at tale med folk og anbefale produkter til dem.. lyder det noget for dig ? så skriv endeligt :)

hilsen Sahm.. :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Pitt.

Først og fremmest velkommen til Amino.

Jeg er helt enig i det Hr. Økonomisk Uafhængig skriver længere oppe. Det handler aldrig om penge, men om det behov man søger at få afdækket ved hjælp af disse. Det kan eksempelvis være større frihed som I begge er inde på.

Det kan også være den anerkendelse man føler man opnår fra sine omgivelser, hvis man har den fedeste bil, et lækkert hus osv. Eller det kan være anerkendelsen man opnår ved at gøre en forskel i samfundet og for andre mennesker, hvis man eksempelvis ønsker at bruge sine penge til velgørenhed.

Man går aldrig galt i byen med at afdække sine inderste behov og ønsker, det er noget alle mennesker burde gøre. Alting er lettere hvis du forstår dine egne bevæggrunde og ved hvad der motiverer dig. En mand som jeg er rimelig glad for, Anthony Robbins, snakker bla. en del om netop dette. Hvis det er noget du har lyst til at kigge nærmere på, så kan jeg anbefale dig at starte med dette lille klip. Det er på engelsk og varer ca. 20 min.

Derudover vil jeg bakke op omkring det Hr. Økonomisk Uafhængig skriver omkring passion. Jeg tror selv fuldt og fast på at det er vigtigt at lave noget man brænder for. Det vil gøre dit arbejde til en leg (i langt de fleste tilfælde) og give dig langt mere glæde og overskud i hverdagen.

Jeg hørte forleden en mand sige følgende: "It's not how many breaths you take, it's how many moments that takes your breath away". Det syntes jeg egentlig er meget sigende i denne sammenhæng. For det er netop rejsen der er det vigtige, det er den der skal gøre dig glad og tilfreds. 

Prøv at kigge på hvad du bruger din fritid til eksempelvis? Har du en hobby der bare får dig til at glemme tid og sted når du beskæftiger dig med det? Noget du virkelig nyder at lave? Start der og tænk så over hvordan du eventuelt vil kunne gøre dette til en levevej. Kig på det marked der allerede eksisterer inden for dette felt. Har andre haft held til at skabe en succesfuld forretning omkring emnet og er der noget du mener der kunne optimeres og gøres endnu bedre?

Du lyder jo til at være et ganske fornuftigt og intelligent menneske, så jeg er sikker på at du nok skal få held med det du vælger at beskæftige dig med. Du har et godt overblik over hvad dine styrker er og det er vigtigt. Husk også at være ærlig overfor dig selv omkring dine svagheder og vær ikke bange for at bede om hjælp til disse punkter. Og så er det jo bare lækkert at du har en far, der har erfaring som selvstændig som du kan trække på og nyde godt af. Held og lykke med det hele.

De bedste hilsner

Amaris

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)