Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danskere snyder sig selv for 700 mio. i skat...........

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu har vi ved flere lejligheder haft debatter omkring selvangivelser og skat her på Amino.

Nu har SKAT meldt ud, at danskerne for indkomståret 2006 har snydt sig selv for kr. 0,73 mia. eller 730.000.000 i skat, kun fordi det undlades at checke de indberettede oplysninger til SKAT.

Se artiklen her  http://www.dinepenge.dk/skat/artikel/vi-snyder-os-selv-millioner-skat

Det konkluderes endvidere, at beløbet formentlig er blevet endnu større i hhv. 2007 og 2008.

Husker du at checke din selvangivelse og de indberettede beløb til SKAT?

Husk nu, at den største fejl ved en computer, er den, der sidder ca. 50 cm. foran skærmen Moodswings

Hilsen

Tonny

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 00:06
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 538
Skrevet kl. 00:41

Undskyld hvis jeg spørger dumt, men hvad er det helt præcist danskerne gør forkert?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:50

JaskoB:

Undskyld hvis jeg spørger dumt, men hvad er det helt præcist danskerne gør forkert?

Hej

De undlader i princippet at kontrollere de oplysninger, som er automatisk indberettet til SKAT, herunder lønindkomst, betalte skatter, bankrenter m.v.

Virksomheder laver åbenbart også fejl i indberetningerne, hvorved man ikke bliver godskrevet for eks. rentefradrag eller betalte skatter.

Hilsen

PS. Der er også rigtig mange, der ikke får selvangivet befordringsfradrag eller gaver til velgørende foreninger m.v.., som SKAT ikke får indberettet.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:16

Jeg tror en af de rigtigt store er gebyrer mv. på korte lån (under 2 år). Normalt er gebyrer mv. ikke fradragsberettigede, men det er de ved korte lån.

Se http://www.mybanker.dk/bank/alt_om_bank/vis_artikel.html?id=42 (Mybanker).

Selv måtte jeg for nogle år siden til skatteankenævnet for at få mit fradrag, fordi den lokale skattechef ikke havde forstået reglen. Der var tale om et forhåndslån som blev ændret til et varigt lån, da huset var færdigt.

Pengeinstituttterne mv. har nemlig ikke pligt til at indberette gebyrerne (og gjorde det i vidt omgang heller ikke tidligere).

Så alle jer der har bygget nyt hus de senere år - i gang med at kigge i papirerne og se om I har snydt jer selv. Der er nogle nogle skriftkloge ud i skatteforvaltningslovens genoptagelsesregler for personlige skatteansættelser som kan fortælle, hvor langt man kan gå tilbage.

Vh
Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:46

Lars Gosvig:

Jeg tror en af de rigtigt store er gebyrer mv. på korte lån (under 2 år). Normalt er gebyrer mv. ikke fradragsberettigede, men det er de ved korte lån.

Se http://www.mybanker.dk/bank/alt_om_bank/vis_artikel.html?id=42 (Mybanker).

Selv måtte jeg for nogle år siden til skatteankenævnet for at få mit fradrag, fordi den lokale skattechef ikke havde forstået reglen. Der var tale om et forhåndslån som blev ændret til et varigt lån, da huset var færdigt.

Pengeinstituttterne mv. har nemlig ikke pligt til at indberette gebyrerne (og gjorde det i vidt omgang heller ikke tidligere).

Så alle jer der har bygget nyt hus de senere år - i gang med at kigge i papirerne og se om I har snydt jer selv. Der er nogle nogle skriftkloge ud i skatteforvaltningslovens genoptagelsesregler for personlige skatteansættelser som kan fortælle, hvor langt man kan gå tilbage.

Vh
Lars

Hej Lars

Det her viser jo også bare med al tydelighed, at selv SKAT ikke altid har styr på reglerne, hvilket igen er en indikation på, at det kan betale sig at sætte sig ind i reglerne.

I det mindste bør man, som det også fremgår af artiklen, gennemgå de indberettede oplysninger til SKAT med en "tættekam" med henblik på en bekræftelse af, at alle oplysninger er indberettede og korrekte.

De indberettede oplysninger til SKAT kan findes i den personlige skattemappe på SKAT's TastSelv-system.

Husk også, at det stadig er muligt at få ændret skatteansættelsen for årene 2007 og 2008, så gør jer selv en tjeneste og får det kontrolleret.

Hilsen

Tonny

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)