Sådan har det skam været i flere år..bare ikke så udbredt herhjemme endnu..men bare vent..
Ja - vi har haft nogle nemme år med opstarten af nethandel - der er ingen tvivl om at vi kommer til at se en udvikling som ikke lige er til vores fordel mere. Med hensyn til at leverandørerne kommer mere og mere på banen med outlet og lagersalg - så ser jeg faktisk for tiden det modsatte. En stor del af vores leverandører producerer kun nøjagtigt op i forhold til det som de har solgt - og vi kan næsten ikke supplere mere efterfølgende. Derudover er flere begyndt at brande sig ala »og vi holder ikke lagersalg« - fordi de ved det er en rød klud for øjnene af deres butikker.
Dog vil der helt sikkert være flere og flere som åbner egne netbutikker med nye varer. Jeg tror dog aldrig de vil få den helt store succes, da de ikke har en masse leverandører, men kun deres eget mærke.
Jeg tror at flere og flere vil sætte gang i egen produktion - for så har man noget for sig selv og som man er helt herre over hvad der sker med.
Med hensyn til paypal er jeg blevet opmærksom på, at hvis vi ikke får det ordentligt integreret og kodet i shoppen, så vil det heller ikke køre over i Navision - som automatisk bogfører, skriver labels ud mv. Så det vil ødelægge en del af vores effektivisering af arbejdsgangen på lageret og i systemet.
Så - en helt anden retning - hvad med det der secure man også kan have? Noget med at kunden skal indtaste deres helt egen kode hver gang de handler. Det vil jo gøre handel med stjålne kreditkort umuligt (som udgangspunkt). Nogen der har det?