Hey Amino.
Jeg har søgt om en indløsningsaftale hos PBS, efter en del tid modtog jeg så mit brev. "Tak for din ansøgning om Betalingskortaftale for Dankort og eDanmark. På baggrund af vores risikovurdering samt du ikke er myndig, kan vi desværre ikke på nuværende tidspunkt tilbyde dig den ansøgte betalingskortaftale. Du er velkommen til at kontakte os på telefon ..... hvis du har yderligere spørgsmål eller ønsker yderligere oplysninger" Der gik ikke 2 sekunder før lavet et opkald til dem. Jeg fortæller at det kan ikke være rigtigt, jeg har momsregistreret virksomhed med CVR-nummer, hvorfor kan i ikke bare bede om en bankgaranti, jeg er villig at at stille 50.000 eller 100.000. Men nej siger han, "da du ikke er myndig kan du ikke underskrive aftale",, Jeg siger jamen jeg har jo godkendelse af statsforvaltningen til at drive selvstændig virksomhed. Nej det samme svar. "Du er ikke myndig så du kan ikke underskrive aftaler" Efter en lang diskussion afslutter jeg opkaldet. Jeg fandt så nogle breve fra Statsforvaltningen og bad om en ny risikovurdering. Her i dag fik jeg en mail fra dem. " Det er jo latterligt det han siger, eller er det bare mig ? Det føles som at blive skudt i hjertet (selvom jeg ikke har prøvet det) Jeg har flere hundrede kunder som spørg om jeg ikke tager mod Dankort, nu kan jeg så fortælle dem at det først bliver i udgangen af det her år. (fylder 18 ) Ikke nok med jeg taber en masse omsætning, jeg er også pisse sur og ked af det. Nu har jeg så læst alle deres betingelser igennem igen. Der står intet om at man skal være 18 år for at have en aftale med dem. Min løsning er heldigvis ikke langt fra (håber jeg da) Jeg stifter et anpartsselskab og søger igen, på den måde skal man ikke oplyse cpr-nummer. Mine spørgsmål: Er der nogle som har en indløsningsaftale som er under 18 ? Kan jeg godt stifte et ApS når jeg er under 18? (lige nu har jeg et enkeltmandsvirksomhed, men på brevet fra Statsforvaltningen står at "Vi giver tilladelse til at drive selvstændig virksomhed" der står altså intet om virksomhedsform) Hvis jeg søger igen når / hvis et ApS bliver stiftet og der er tale om det samme domæne. Tror i så at hovederne giver afslag igen? Må de godt give afslag ? ----
Til Jer: Der skriver at jeg bare kan benytte PayPal, så er svaret NEJ. PayPal har frossen min konto, da jeg heller ikke er over 18 år. Dette skete på baggrund af deres regler om hvidvasket penge. Efter jeg havde modtaget en del betalinger og trukket den langt med ikke at indsende diverse dokumentation. Blev den altså frossen, jeg sendte det så ind og de skrev at de ikke kan tilbyde en konto til personer under 18 der henvises til vores betingelser. Jeg fik dog udbetalt det indestående til min bank-konto.
|
Hej
PBS er nu nogle firkantede mennesker :)
men er dit problem ikke i virkligheden at du som ikke myndig ikke kan/må skrive under ?
en løsnings model kunne være at du omdanner dit firma til et Aps (der er intet der siger at en under 18 ikke må eje et selskab)
og "ansætter" en dir(du kan jo altid fyrer ham efterfølgende, kunne for sor vidt være en forælder)
og får denne person til at skrive under, du skal dog være opmærksom på at de nok vil kræve bankgarenti eller andet på et ny startet Aps