Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dårligt brand?

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Hvordan kan nogen sende så elendig en artikel/pressemeddelelse or what ever ud...

Artiklen er skrevet til aktie investorer op publiceret på www.shareholders.dk Skype-Smile

Niels Mengel er formand for Dansk Aktionærforening. Artiklen - ikke pressemeddelelsen - bygger på hans tale på Danske Banks generalforsamling den 23. marts 2010.
Han er investor i Danske Bank - lige som mange tusinde andre Danske Bank aktionærer.

Fokus er -måske derfor - rettet forholdsvis meget på aktiekursen. Skype-Wink

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:55
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hvis man kigger mere teoretisk på hvad et brand er, så er det den ekstra værdi som et produkt sælger sig på, og som en virksomhed kan tage ekstra penge for. Et brand er ikke bare et tegn eller et symbol, et brand er ekstra værdi for kunden.

Man kan arbejde på at positionere sit produkt i forbrugernes bevidshed ved at fokusere på unikke aspekter som det specifikke produkt giver dig som forbruger. Brandet opstår altså i samspillet mellem en forbrugers forståelse af den kommunikation en virksomhed bruger, og det som produktet tilbyder.

Et "dårligt" brand er et produkt som er positioneret forkert i forhold til sin primære målgruppe, hvilket ofte sker fordi der ikke er en sammenhæng (consistency) mellem det interne syn på på produktet i virksomheden, og hvordan virksomheden derfor opfører sig i forhold til produktet, og så det som virksomheden lover gennem sin markedsføring.

Når en studerende kalder SAS et dårligt brand er det ikke nødvendigvis et tegn på at brandet er dårligt, det kan lige så meget være et tegn på at den person ikke er i målgruppen for produktet. Hvis SAS fokuserer på at sælge business-rejser og på kunder der er villige til at betale ekstra for lidt ekstra service, så vil en der er udenfor målgruppen anse produktet for dårligt i forhold til pris. Det samme med eksempelvis mærkevarer: hvis du smutter ud på havnen i Thyborøn ville din første konklusion nok os være at Gucci er et ret dårligt brand, mens "Leifs Fiskekutterservice" er et totalt godt brand.

For at finde ud af om et brand er dårligt skal man altså kigge på to faktorer: er der sammenhæng i den interne og eksterne kommunikation i forhold til brandet, og hvordan forstår målgruppen brandet.

Jeg læser selv International Business og er helt vild med marketing og branding, så hvis du har andre spørgsmål siger du bare til :)

Tilmeldt 6. Jul 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:49

Haha.. Fuld eller ej, så bakker jeg dig op i din flæskesvær holdning..

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:55

John Nielsen, Nielco IT :

Fashion-Seller:
Hvordan kan nogen sende så elendig en artikel/pressemeddelelse or what ever ud...

Artiklen er skrevet til aktie investorer op publiceret på www.shareholders.dk Skype-Smile

Niels Mengel er formand for Dansk Aktionærforening. Artiklen - ikke pressemeddelelsen - bygger på hans tale på Danske Banks generalforsamling den 23. marts 2010.
Han er investor i Danske Bank - lige som mange tusinde andre Danske Bank aktionærer.

Fokus er -måske derfor - rettet forholdsvis meget på aktiekursen. Skype-Wink

Det virker da "genialt" og gennemtænkt, at manden midt i verdens historiens største økonomiske krise begynder at puste varm luft ind i en aktie, fordi han selv er aktionær, og sikkert har lidt et tab...

Sorry men min respekt for sådan en person forsvinder uanset titel eller job...

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 19:11

Overvågning af Danske Bank aktien - og andre ..

Danske Bank aktien har det faktisk relativt fint. Skype-Smile

Jeg synes personligt, at Danske Bank er et stærkt brand i Danmark.
Så kan man mene om firmaet, hvad man vil.

Et brand, som alle kender og har en holdning til, er efter min mening et stærkt brand.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 6. Jul 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:11

Jeg synes, at det er rigtigt, at det handler om autencitet og integritet. Hvis ikke et brand holder hvad det lover i sin kommunikation, så fejler det.

Men selvom et brand som SKAT konstant ender i modvind, så husker vi stadig brandet. Måske fordi det er noget vi alle kan relatere til, måske fordi de har betalt flere millioner for deres udtryk.

Vi konnotere ud fra vores personlige baggrund og lægger den værdi i brandet alt efter hvad vi mener det har af relevans. Mange forbinder SKAT med noget negativt, da de fungere som de 'onde' skatopkrævere og derfor på forhånd kæmper imod svære odds. Man kan mene hvad man vil, men uanset hvad så mener jeg stadig det er et fornuftigt brand. Men det er selvfølgelig bare min mening.

Et godt brand derimod er, efter min mening og som en anden skrev herinde, et brand der tilføjer ekstra værdi over for modtageren og har samspil mellem opfattelse af kommunikationen (både intern og ekstern) og det der rent faktisk bliver udbudt. Claus Buhls "Det lærende brand" kan anbefales som lidt nattelæsning...

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 12:48

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:

Jeg kender ikke så meget til din ko-teori - men på sådan en god flæske fed svinebasse banker bondeknolden et sort/blå/rød farvet tryksværte-stempel ned i huden på pattegrisen ( har farverne egenligt en betydning kommer jeg lige til at tænke på? ) - nå, men ryggen på dette dyr bliver på et eller andet tidspunkt til en flæskesteg/ribbensteg. Hvis der er noget jeg hader så er det at få en stykke flæskesvær med et tal eller bogstav på, jeg mener det helt seriøst - jeg kan gå helt i selvsving hvis jeg ikke får fat i de andre stykker/brikker til puslespillet.

Det er så fucking nederen når man ikke må lege med maden på en konstruktiv måde.

P.S

Jeg er kun en lille smule fuld, som så vanlig.

Hej Michael.

Nu har jeg lagt meget mærke til de tråde du har fulgt med i, og syntes egentligt at i stortset alle trådene kommer du med noget helt andet end emnet egentligt drejer sig om?

Hvorfor behøver vi at vide at du er fuld? Er dette ikke sagen uvedkommende?

Det jeg prøver at sige er, hold dig til emnet, eller lad være med at skriv.

Mvh.

Emil

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)