Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tæsk min brandnye ide!

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Re:igang

Ja, der bevægede du dig ud på dybt vand: "Hvis de ikke har evnerne til selv at skaffe jobsamtalen, kunne jeg forestille mig, at de måske heller ikke har evnerne til at få jobbet."

Det er jo ikke bare et spørgsmål om at skaffe jobsamtalen, men i ligeså høj grad et spørgsmål om at kende til, at der er et ledigt job. Som jeg har forstået det, er det netop fordi Flemming har et bredt netværk, at han kan skaffe nogle jobsamtaler før, at der måske indrykkes en jobannonce. I hvert fald betyder kontakter alt -- uden dem går man også til langt færre jobsamtaler.

Thomas    www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 20:55

Ja, der bevægede du dig ud på dybt vand: "Hvis de ikke har evnerne til selv at skaffe jobsamtalen, kunne jeg forestille mig, at de måske heller ikke har evnerne til at få jobbet."

Du har ret. Jeg har ikke selv været jobsøgende i mange år, så jeg er ikke helt bekendt med hvor mange jobs der bliver slået op. Jeg gik ud fra, at det er et rigtig godt tidspunkt at offentliggøre ledige stillinger, da man i øjeblikket kan få ret kvalificerede ansøgere. Også ansøgere der er overkvallificerede, og derfor er skredet igen så snart markedet vender.

Men det er klart at hvis stillinger ikke bliver slået op, er det en anden situation. Så er produktet som sådan vel også i orden, da det må formodes at der er forholdsvis få ansøgere?

Overvejer at slette den del af mit oprindelige indlæg, men vælger at lade det stå. Dog med den tilføjelse at: "I stand corrected" Cool

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:05

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 21:13

neodias.dk:

Nu har du chancen..min nye ide, lanceret idag, trænger til nogel tæsk udefra, et realitycheck, så den kan blive klar til at tjene penge.

Ideen: I lyset af den massive arbejdsløshed og efterfølgende problemer med at finde et nyt job, tilbyder jeg den ydelse, at skaffe en jobsamtale til den ledige inden for 1 måned. Pris 1500 dkk. Lykkes det ikke, går det fulde beløb tilbage til den ledige. Det bliver skrevet ind i kontrakten så der er rene linier fra starten af.

Jeg har et solidt professionelt netværk her i Sydjylland+Fyn. Derfor er mit kundegrundlag også indenfor de landsdele.

Hvad synes du om ideen? Bare gå til den, jeg kan godt ta det..

Der er en meget kritisk fejl i din idé.

Den kan meget let kopiers fra arbejdesgiveren.

Jeg kunne slå mig ned som frugthandler på Strøget og indrykke en jobannonce i en avis eller på nettet, eller hvor fanden det nu skulle være.

Kom til en jobsamtale hos mig det koster kun 100 kroner, hvis jeg ikke ansætter dig får du ikke pengene retur.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 21:22

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:

Der er en meget kritisk fejl i din idé.

Den kan meget let kopiers fra arbejdesgiveren.

Jeg kunne slå mig ned som frugthandler på Strøget og indrykke en jobannonce i en avis eller på nettet, eller hvor fanden det nu skulle være.

Kom til en jobsamtale hos mig det koster kun 100 kroner, hvis jeg ikke ansætter dig får du ikke pengene retur.

Forresten, det fortjener lige en lille Kim Larsen sang &feature=related">

&feature=related

Nu tror jeg lige jeg vil gå ned og købe en bajer eller to.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Østerbro
Tilmeldt 14. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 21:32

Hej Neodias

Syntes ideen er god. Nu har jeg ikke læst de andre indlæg, så undskyld hvis der kommer gentagelser.

Det lyder som om du skal have pengene up-front hvilke jeg syntes kan signalere en smule desperation og utroværdighed.

Men der står virkelig mange som er oppe i alderen og aldrig har prøvet at skulle sælge sig selv og jo mere forfærdet og ulykkelige de bliver, jo mere desperat bliver de også.

Hørte lige for en times tid siden at skilsmisser er i kæmpe fremgang (hvis man kan bruge det ord:-) netop på grund af krisen. 

Derfor søger de hjælp. Så hvis du er villig til at bruge dit netværk og skaffe dem en jobsamtale eller om det bliver en anden er vel underordnet.

Jeg syntes bare du skal tænke det rigtig godt igennem, da det hurtig kan virke som plat.

Held og lykke,  

Partner @ The Social Agency 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:55

Kan du ikke vende det hele lidt på hovedet og istedet modtage penge fra virksomheden for at finde den rigtige medarbejder, selvfølgelig som no cure no pay. Sådanne firmaer/personer findes allerede, så der kan du sikkert google en masse info.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:59

Nicolaj:

Kan du ikke vende det hele lidt på hovedet og istedet modtage penge fra virksomheden for at finde den rigtige medarbejder, selvfølgelig som no cure no pay. Sådanne firmaer/personer findes allerede, så der kan du sikkert google en masse info.

Så er økonomien i projektet jo pludselig knap så interessant...

Det kræver enorme ressourcer og meget arbejde at lave det arbejde, og i disse tider er det jo nemt at finde god arbejdskraft...

Tilmeldt 18. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 22:13

Jeg håber ikke der er nogen der falder i den fælde du har sat op.

For som jeg ser det så kan du sende 20 personer til den samme jobsamtale og få 20 gange 1500 kr (30,000 kr) selvom du inderst inde ved at 25 af kandidaterne ikke er 100% egnet til jobbet. Men for dig vil det blive kasse tænkning.

Jeg bryder mig ikke om ideen uanset om det er 200 kr eller 1500 kr pr samtale.

Der er jo allerede nu folk der er til 50 samtaler inden de får et job. 50 gange 1500....puha den slags kunder skal du ikke have mange af for at have en kanon forretning.

Men "heldigvis" er der ikke mange arbejdsløse som har råd til at spille med så længe

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:17

Fashion-Seller:

Nicolaj:

Så er økonomien i projektet jo pludselig knap så interessant...

Det kræver enorme ressourcer og meget arbejde at lave det arbejde, og i disse tider er det jo nemt at finde god arbejdskraft...

Der er også økonomi i at slippe for at gennemlæse 1.200 ansøgninger og istedet bare få 3 headhuntede personer til samtale, men rigtigt nok er der nok flere penge i sådan en service i opgangstider Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)