Re:igang Ja, der bevægede du dig ud på dybt vand: "Hvis de ikke har evnerne til selv at skaffe jobsamtalen, kunne jeg forestille mig, at de måske heller ikke har evnerne til at få jobbet." Det er jo ikke bare et spørgsmål om at skaffe jobsamtalen, men i ligeså høj grad et spørgsmål om at kende til, at der er et ledigt job. Som jeg har forstået det, er det netop fordi Flemming har et bredt netværk, at han kan skaffe nogle jobsamtaler før, at der måske indrykkes en jobannonce. I hvert fald betyder kontakter alt -- uden dem går man også til langt færre jobsamtaler. Thomas www.tt-tekstforfatter.dk |
TT Tekstforfatter:Ja, der bevægede du dig ud på dybt vand: "Hvis de ikke har evnerne til selv at skaffe jobsamtalen, kunne jeg forestille mig, at de måske heller ikke har evnerne til at få jobbet."
Du har ret. Jeg har ikke selv været jobsøgende i mange år, så jeg er ikke helt bekendt med hvor mange jobs der bliver slået op. Jeg gik ud fra, at det er et rigtig godt tidspunkt at offentliggøre ledige stillinger, da man i øjeblikket kan få ret kvalificerede ansøgere. Også ansøgere der er overkvallificerede, og derfor er skredet igen så snart markedet vender.
Men det er klart at hvis stillinger ikke bliver slået op, er det en anden situation. Så er produktet som sådan vel også i orden, da det må formodes at der er forholdsvis få ansøgere?
Overvejer at slette den del af mit oprindelige indlæg, men vælger at lade det stå. Dog med den tilføjelse at: "I stand corrected"