Lad os tage et eksempel, Jeg har en server med en shop etc., jeg ønsker at oprette en blog på mit eget domæne, for at kunne give SEOlinks til min shop. Spørgsmålet er så, vil det have SEO skadelig værdi at shoppen og bloggen ligger på den samme server? Vil det være bedre at jeg rykker bloggen over på en anden server? Eller er Google græsk-katolsk (bedøvende ligeglad)? Rent SEO mæssigt...
Nu vil jeg ikke give det et 100% sikkert svar, men jeg tror ikke det gør noget. På mit arbejde har vi en løsning hvor vi kører flere forskellige shops fra samme server (endda samme system), og der er intet SEO problem der...
Desuden ville det virke underligt imo, da firmaer der så udbyder webhotel til kunder, skal til kun at have 1 webhotel per ip, for at få SEO til at virke imellem de forskellige webhoteller... Ville ikke ligefrem være smart.
Men hvis der er nogle som har noget fakta viden eller erfaring, så kom endelig med det. Jeg lytter med her, da jeg godt kunne tænke mig at høre andres erfaringer også.
Hvis det kun er for at få et link er det overkill at lave en blog. En blog vil, ligemeget hvor mange links du tilføjer fra den, kun tælle som EN stemme - en stemme fra site A til B.
Når det så er sagt, vil et link fra et andet domæne, en anden IP og en anden C-class normalt altid vægte mere end et link fra samme domæne, IP eller C-class
Jeg svarer lige for Mikkel. C-class IP er det tredje sæt i IP adressen fx, 216.35.214.57 her er 214 C-class IP'en dvs hvis du har dit webhotel på den samme C-class - som det tit er hos den samme udbyder, og du linker til et andet site som du har på den samme C-class, så vil søgemaskinerne formentligt se det som et "søster site" som bare linker til hinanden, og derved er det ikke så betydningsfuldt et link, end et som ikke ligger på den samme C-class IP.