Jeg skrev dersom man har, ikke at jeg allerede har 100.000 besøgende om dagen. Hvordan man skaffer 100.000 besøgende om dagen? det er slet ikke umuligt, selvfølgelig bliver der langt mindre i starten.
|
Allan Jensen:Ok.
men jeg kan ikke se hvorfor man skal betale 1000 kroner per måned for hosting og båndvidde.
F.eks hostgator dot com har en business plan til 12.95$ per måned med ubegrænset båndvidde, hvorfor kan nogen tjenesteudbydere gøre det så billigt ?
Fordi hvis du faktisk faar 100.000 besoegende om dagen hos saadan en host, saa sker der en af to ting:
Enten begynder dit site at koere saa langsomt at du snart ikke har 100.000 besoegende* mere, eller ogsaa faar du en paen mail om at dit website bruger for mange resources, og at det er paa tid til at upgrade til en dyere hosting loesning, eller dedikeret server.
Men min pointer er mere, at dine udgifter til hosting af server, langt vil overstige dine udgifter til baandbredde, saa prisen for baandbredde er ikke vigtig for dig.
De basere jo deres forretning paa at have en masse kunder paa samme server, og det er derfor de ikke given nogle garenti om response tid paa webserveren samt performance.
ps: De 1000 kroner var vist ogsaa lidt hoejt sat. For 600 kroner/maaned kan man faa 300GB trafik samt en virtual server med 1.5GB ram, og en del cpu power og harddisk space.
*Nogle webhoteller vil ikke have noget problem med 100.000 besoegende om dagen, det kommer meget an paa hvor meget kode der skal koeres for hver besoegende.
Martin