Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskel i Webmastertools og almindelig Google søgning???

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Gadstrup
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 284
Fra  SEO Danmark Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg har et spørgsmål omkring en ting der undrer mig. Hvorfor er der så stor forskel på hvad Google Webmaster Tools viser som placering for et søgeord, og så placeringen når jeg søger i Google?

Jeg er netop begyndt at skrive tekster for min bogholder www.bb-kontorassistance.dk og på ordet "bogføring" ligger han på #12 i Webmaster Tools, men på side 22 i Google. Det er da en forskel der er til at tage og føle på. Er der nogen der har en forklaring? Og iøvrigt selvfølgelig også gerne gode råd til hvordan han kommer højere op.

Hav en super dag.

Venlig hilsen Jesper Nissen

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 23:44
Fra Gadstrup
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 284
Fra  SEO Danmark Skrevet kl. 00:07

Jo jeg husker at logge ud inden jeg tjekker søgeresultater.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 10:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper,

Placeringerne i Google Webmaster Tools skal du ikke lægge alt for meget vægt på.

For det første afspejler de din placering, da folk søgte, og ikke hvor din side ligger nu. Dvs, hvis du har skrevet et nyt indlæg, der starter med at ligge rigtigt godt i et par dage, før Google finder den "rigtige" plads til det, så kan du se, at du ligger helt i top i webmaster tools, fordi det gjorde du, da folk sidst så din side på det givne søgeord.

Husk også, at med personlige resultater, kan din side ligge højere hos nogle andre end hos dig selv, hvis de har besøgt den flere gange tidligere.

Og for det andet sker der nogle gange bare underlige ting i de rangeringer. Så tag dem med et gran salt og lad være med nogensinde at baseret nogle seriøse beslutninger på, hvad du kan se på rangeringen derinde. (Det er fint at lade sig inspirere til nye søgeudtryk m.m., men lige på rangeringsdelen skal man være varsom).

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)