Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Email "sortering"

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja så står vi med 20.000 mailadresser som skal testes om stadig virker. Jeg ville være ked af at skulle sende ud via egen mailserver og så ellers tage mail for mail og slette hvor jeg får en besked tilbage.

Ebrev.info er et kanont godt bud på en løsning, men det kan budgettet ikke lige klare i denne omgang.

Er der andre måder at løse denne problem stilling på.

Så snart der er sorteret kan vi sagtens selv stå for regelmæssig udsendelse med egen mailserver.

Så det skal være noget engangs ( eller 3-4gangs ) system vi kan benytte

På forhånd tak.
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 00:00
Martin har du en ide om hvad Ebrev''s priser ligger på?

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 06:45
kommer lidt an på hvilken pakke man vælger, men de tager penge pr udsendt mail, plus betaling pr måned.

men jeg mener jeg regnede ud til at det blev 1000-2000 pr udsending med den billigste løsning hos dem.

Men deres system er tilgengæld utrolig lækkert, Oscar var så venlig at give mig et demo login i sin tid.
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Skrevet kl. 08:20
*host*...... hold da op. Nu ved jeg ikke hvad de 1000-2000 svarer til i udsendte mails, men efter min mening skal det da være mere end almindeligt lækkert for at kunne modsvare den pris. Ideen går jo lidt er email markedsføring, hvis det pludseligt begynder at blive en dyr post i regnskabet.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 08:28

Jeg syntes også at det er en lidt for krydret pris, og mon ikke at de ville kunne tiltrække endnu flere kunder, og alligevel stige med flere hundrede procent i omsætning bare med ebrev hvis de satte priserne ned til et brugbart niveau.

Godt kan de have et lækkert system, men det er der også mange af de $30 små programmer man kan finde på nettet ;)
Godt nok køre det jo så igennem dem, og deres system... men kan de overhovedet garantere at de ikke er blevet smidt i de forskellige spamfiltre??

Sådan noget med en ordentlig pris og at de kan bevise at de ikke ligger i div. spamfilter er supervigtigt.

Og hvis man ser på martins antal mails. Selv de vil måske indtjene 3000 kr v/email markedsføring pr. udsendelse, og så er 2/3 allerede væk... nej tak.

Supply Chain blæksprutte

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 14:10
Nu var der jo ingen der sagde markedsføring ;)

Problemet er hvis man skal tro på eksperterne så kræver det en 3-4 udsendinge for at få sorteret hvilke mails der er aktive og hvilke der ikke er.

Det vil sige en 5000-7000 bare for at finde ud af om det reelt er nogle aktive mails.

Det drejer sig om mails helt tilbage fra 1996 og så op til dags dato. Og derfor vil jeg skyde på at over halvdelen ikke er aktive.

Ebrev er helt sikkert et lækkert system, og er rigtig godt til markedsføring via mail. Da der er nogle statistikker etc.

Kejseren - de små 30$ programmer kan slet ikke måles med et system som ebrev hvis man kigger på markedsføring via mail :)
Plus de ofte kræver egen mailserver som man skal sørge for ikke at blive blacklistet, der var en amino tråd for noget tid siden hvor det blev beskrevet hvor vanskeligt det egentligt var ( hvis jeg husker rigtigt )

Men det er ikke det jeg skal bruge det til, og derfor ville jeg jo helst slippe lidt billigere :)

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Skrevet kl. 14:15

Nej, det sagde du selvfølgelig ikke.

Det billigste alternativ jeg kender til er at sende til dem alle og så sikre at alle "døde svar" du får tilbage ryger direkte i trash. Det løser naturligvis ikke de problem med at rense listen, men hvis du ikke betaler pr. udsendt mail, så gør det vel ikke noget at listen er kæmpe?

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 14:20
Det er selvfølgelig rigtig, Den havde jeg ikke lige tænkt over :)
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 10:38
Hej Folkens,

Bare lige for at blande mig lidt, da jeg desværre har været lidt fraværende på det sidste, så tænke jeg lige ville kommentere lidt småting i denne tråd, for at give et lidt bedre billede af hvordan eBrev er skruet sammen, og måske undgå et par misforståelser.

Det primære mål for os, med eBrev, er at skabe et værktøj til at administrere fortløbende e-mail-forsendelser til en stor gruppe mennesker. Dvs hvad man på godt dansk kalder nyhedsbreve (selvom det efterhånden også er begyndt at blive brugt om alt lige fra enkeltstående kampagner til enkeltforsendelser).

eBrev er derfor dimensioneret til, ud over udelukkende at skulle sende en masse e-mails afsted en gang imellem, til også at fungere som daglig database for modtagernes information, samt værktøj til at tilmelde og framelde sig igennem.
Det gør vi blandt andet ved at gøre det muligt igennem systemets https-forbindelse (128 bit krypteret) at modtage nye tilmeldinger (og som også er krypteret selv om der tilmeldes via ens eget websites) og lade eksisterende modtagere, administrere deres informationer hos afsenderen, have offentlige/skjulte arkiver af tidligere forsendelser, tage imod tilbagemeldinger fra modtageren og koble det sammen med den aktuelle forsendelse m.v.. Dette sker direkte, i systemer der stilles til rådighed som en del af "pakken", ud over de gængse værktøjer som den skabelonbaserede (xml) designeditor, filtersystemerne, forsendelsemekanismen m.v. Så der er lidt mere "trafik" på systemet end bare forsendelse.

Ligeledes sker der et stort arbejde i "baglokalerne" med at holde kontakt med diverse antispam-organisationer (blacklisting), undersøge hvordan nye spamfiltre fungerer, opsamling af information om de forskellige e-mail klienter (web og desktop) og hvordan de fortolker de forskellige elementer i e-mails m.v., som man sjældent får med i "gør-det-selv"-modellen i de mindre shareware programmer fra nettet. Det garanterer ikke at alle dine e-mails altid når frem (postkasser kan være fyldte, spamfiltre kan lave falske positiver m.v.), men det giver afsenderen en hvis tryghed for at der bliver gjort så meget som muligt for det og at det i det mindste ikke er afsenderens egen mailserver der står på spil hvis en person blacklister på IP.

Det er så ikke alle, der måske har behov for "ekstraarbejdet" ud over bare lige e-mail forsendelsen, da de kan gøre det selv, men vores erfaring siger os, at de ofte også er typen der hellere vil lave det hele selv (AKA Flemming Leth modellen :-) ), og selv om vi gerne ville lege sammen med dem også, må vi nok indse at det ikke er dem, der gør en løsning som eBrev rentabel i sidste ende. Meget af det vi sælger er den viden vi samler op, omformet til et, eller flere programmer, til brug af dem, der ikke lige synes SMTP-protokoller, bouncehåndtering, mimetype, base64-encodning m.m. er det sjoveste i verden at bruge sin tid på, ud over det arbejde de allerede skal lave i forvejen.

eBrev er derfor måske ikke den bedste løsning til hurtigt at rense ud i en liste, til den dedikerede gør det selv man, eller hvis man lige skal have en enkelt e-mail sendt afsted til en gruppe mennesker. Det er bygget til lidt længerevarende kundeforhold for virksomheder, der vil fokusere på det de er gode til.

Det skal dog måske lige nævnes at den pris Martin har fået oplyst i sin tid (så vidt jeg husker) er baseret på vores tidligere direkte salgsmodel, hvor vi i dag (Derfor fraværet fra Amino :-)) er gået/ved at gå over til en forhandlerbaseret model.

Det betyder at vi i samarbejde med webbureauer, kommunikationsbureauer (sig til hvis I skulle sidde i et og kunne være interesseret ;-) ) m.v. stiller systemet til rådighed på "engros" niveau til dem, og de sørger så for at sammensætte en direkte tilpasset løsning til kunden, som også kan inkludere tekstforfattere, designere, rådgivning, undervisning, tilpasning, integrat
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 14:27
Mange tak Oscar, sad og håbede på du ville komme forbi, da jeg var meget usikker på de ting jeg oplyste og ville heller ikke nævne for meget uden den rette viden.

Jeg kan godt huske at du i sin tid snakkede om at i ville have forhandlere på produktet, og hvis det er muligt at få en liste over hvem der har det nu, så vil jeg da endnu en gang prøve lykken og måske se om vi ikke kan få integreret jeres system sådan at vi kan bruge det til mere end bare at rense ud i vores liste.

Kald mig bare Flemming Leth, men når du nævner ord som SMTP-protokoller, bouncehåndtering, mimetype, base64-encodning m.m. er jeg forlængst stået af :)
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)