Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

hej amino

Den med incl og excl moms , jeg står som privat person inde ved en plæneklipperservice og han lover en masse priser ham den venlige person bag disken.

Da jeg så kommer tilbage dagen efter viser det sig at han har stået og lovet mig priser uden moms , jeg var tosset, var det forkert af mig at blive sur var han i sin gode ret ?

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 23:22

Tror det er normalt kotyme at bruge incl moms prisen for privat personer og eksl. moms prisen for firmaer.

Det er ihverfald hvad jeg ville gøre.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:25

Hej

Der er jo en principiel holdning, men han burde som minimum have sagt prisen var uden moms.

Normalt er det dog sådan, at er hovedparten af ens kunder private, så er priserne incl. moms og omvendt.

Jeg har dog også set eks. webshops, hvor man som kunde får en valgmulighed for at få vist priserne, hvorvidt det er incl. eller excl. moms.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 23:33

Men han  oplyser ikke at det er ex moms den første dag, vi står i hans forrettning, der er ingen skiltning hvor der står alle varer er ex moms, har sælger ikke pligt til at informere mig,  hans argument dagen efter er at jeg da kunne tænke mig til at det var ex moms når de har værksted ude bag ved?

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 23:37

Desværre for ham kan han ikke kræve at kunder, ved eller kan regne ud det er uden moms.

Han har pligt til at informere om det.

Du er privat kunde og kun burde forvente Incl. moms priser, hvis intet andet står.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)