Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aldersdiskrimination

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Martin!:)

De 10 ting jeg sidst har købt: Computer-spil, headset, vækkeur, solbriller, tøj, fjernbetjening, musik, pokerspil, kuglepind og et billed til mit værelse. Udover alle disse ting har jeg også købt mad og drikkelse. 

Her er hvad jeg skrev til et energi produkt:

My name is Magnus Hede. I live in Denmark in a city called Aalborg. Aalborg is the 4th biggest city in Denmark.

I would like to work as middleman in your company. I can get in contact with some danish chain-shops. 

In Denmark it is very popular with energy drinks. I think that [Firma] could be very popular. 

[Firma] can only get profit with this deal. For example, you can send a package and we will sell it to the shops in Denmark.

Yours faithfully

Magnus Hede

I dette brev prøver jeg at undgå min alder, men jeg har ikke fået svar endnu. Det kan muligvis være fordi jeg sender fra en hotmail eller gmail?

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 19:33

Og hej igen Magnus ;) 

Mht. brevet du har skrevet, så er der mange ting omkring energidrikke som gør at det er svært at få dem ind på det danske marked. Jeg har selv været igang med at undersøge hvorvidt det var muligt at få lavet et helt nyt produkt og få ind på markedet, men der er både afgifter, og startproblemer ved det, du skal have godkendt produktet hos fødevarestyrelsen, hvilket koster omkring 5-10.000, og derudover så skal du have en stor startkapital for at få det ud i supermarkederne m.m. 

For så at komme tilbage til noget relevant, så bør du skrive mere om hvad præcis der gør at du tror deres produkt kan blive en succes i Danmark, og hvordan du vil hjælpe dem. 

Ift. de sidste 10 ting du har købt; 

Selvom du ikke har voldsomt mange penge, kan du godt videresælge nogle af de ting du her nævner. Prøv at tjek hjemmesiden; 

http://www.dropshipaccess.com/

Her kan du oprette en profil gratis i syv dage, og kigge de forskellige områder igennem, prøv det og se om der er noget du gerne vil sælge - ved drop shipping sælger du varen, og firmaet sender så varen til adressen på din kunde, så du behøver ikke selv købe et varelager. 

Problemet ved den side er at den er fra USA og du derfor skal regne med ekstra leveringstid, og told samt moms

Jeg har en også en anden ide til dig, hvis du stikker mig din email sender jeg en mail med den :) 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 19:33

Har set mailen og smider en email til dig iaften .. ;) 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 20:00

Tak Martin

Det lyder spænende:)

Fra Århus
Tilmeldt 9. Nov 09
Indlæg ialt: 46
Fra  Vsual Skrevet kl. 22:48

Jeg må sige jeg er skide imponeret af alle de unge på din alder, der prøver at stable en forretning på banen :) Thumbs up! Jeg er selv ny startet, men vil da prøve lige at give mine ord til dit værk :)

Når det er sagt, så tror jeg at du skal tænke mere over dit produkt inden du smider en mail afsted til en producent. Har du økonomi til at drive forretningen, hvor stor er konkurrencen, hvilke forsikringer skal jeg have, osv.

Nu ved jeg ikke hvilken producent du har kontaktet med den der mail, men hvis du havde sendt til cult, vil min indskydelse være at den havde røget i deres spam filter/Slettet.

En god ting vil nok være at få læst korrektur på din mail, inden den ryger afsted, evt spørg en her inde, det virker som her er masser af venlige sjæle som bare venter på at blive spurgt ;) Der er nogle gode punkter, og nogle punkter der er knap så gode. Det første der falder mig i øjnene, er "Aalborg is the forth biggest city in Denmark"- eller sådan noget, Det tror jeg du skal undvære, da det er lidt irelevant, da din målgruppe jo ikke kun er Ålborg (Som jeg har forstået) og virker mere personligt(Som i et postkort) frem for professionelt, som du jo gerne skulle udstråle af ;)

Ellers er der andre ord som nok ville passe bedre ind, Reseller, Best regards osv.

Men overall syntes jeg det er sejt :)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 23:42

Hej Magnus.

Velkommen til Amino Smile

Jeg er selv ung iværksætter, jeg er dog lidt ældre end dig.

Jeg tror ikke problemet ligger i din alder, men i din seriøsitet. Nu må du ikke misforstå mig, for du virker ambitiøs, men hvis jeg sad og ejede en stor energidrik producent, og så fik en mail lignende din, ville jeg have svært ved at tage det seriøst. Hvor mange penge ville du smide i det?
Jeg er ikke i tvivl om, at du ville kunne få solgt en masse energi drik. Men vi snakker måske et par hundrede stykker.. Og det tror jeg ikke de har interesse i.

Derudover, så tror jeg at du slår det alt for stort op. Hvorfor ikke starte med en nem ting, fra Danmark? Jeg har et produkt, som jeg tror du sagtens ville kunne sælge til alle dine venner, og score nogle penge på. Samtidig kunne du prøve det lidt af, og se hvordan det er :)

Under alle omstændigheder er du meget velkommen til at sende en mail, en PM eller ringe, så vil jeg hjertens gerne snakke med dig :)

Mvh.

Casper.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:53

Hej Magnus,

Aldersdiskrimination er nok et lidt voldsomt ord ;-)

Dit, og andre iværksættersjæle under 18 års, største problem er, at i ikke er myndige. Det er en væsentlig barriere - og det kan hverken dit engagement eller din seriøsitet (som jeg ikke betvivler) lave om på - desværre.

Det handler simpelthen om, at en aftale du indgår med en virksomhed strengt taget ikke vil være juridisk bindende. Virksomheden kan ikke gøre et økonomisk krav mod dig gældende. Og det er meget problematisk for enhver virksomhed. (Hverken aftaleret eller jura i det hele taget er mit speciale - men jeg mener at der er noget om, at en umyndigs forældre/værge kan risikere at hæfte for nogen aftaler som den umyndige har indgået; men det er i forbindelse med køb via sms og lignende)

Jeg håber ikke, at jeg har taget modet fra dig, men du får ikke noget ud af, at blive ved med at kontakte store firmaer - så hvis ikke vil tage til takke med et job som flaskedreng, så må du være kreativ. Afvej dine ønsker i forhold til din situation - find dine styrker og dine svagheder, og overvej hvordan du får mest ud af dem.

God vind,
Gustav Nikolaj

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 03:29

Magnus Hede:
har jeg som sagt prøvet at blive mellemmand for udlandske vare og jeg har ikke økonomi til at nogen at producere noget.

Det gør ikke noget man også engang imellem bruger indersiden af hovedet, og det har ikke noget med alder at gøre. Du har det vel ikke i din vildeste fantasi forestillet dig, at nogen udenlandske firmaer tager dig seriøst når du kontakter dem vel?

Som flere har skrevet, så er du umyndig og som du selv skriver har du ingen penge (til produktion)...

Så hvad er det præcis du vil? Der er da ingen der gider handle med nogen der ikke har penge... så kan vi jo ligeså godt donere til dem der har brug for pengene..

Hvis du selv virkelig er seriøs, og dine forældre også mener det samme, så opretter din far eller mor en virksomhed for dig og påtager sig ansvaret, så kan det være du kommer i gang.

Men den helt store fejltagelse som jeg gang på gang læser om herinde, det er, at unge mennesker tror de bare kan skrive til et udenlandsk firma og så få lov til at sælge deres varer eller få distributionen. Oftest er det uden penge af betydning, uden viden, uden afsætningsmæssig erfaring osv osv osv.. jeg fatter ikke hvor disse drømme kommer fra, men jeg kan med sikkerhed sige at over 90% af dem ender som mareridt for dem der prøver, da de taber penge.

Og igen det har ikke kun noget med alder at gøre. Jeg ser også folk der har fået et agentur, og så ved de ikke hvordan de kommer i gang med at sælge varen, og så sidder jeg squ og griner lidt og tænker, hvad helvede tænkte producenten på da de gav agentur til en der ikke ved noget produktet eller salgspotentialet..

Men man må nok konstatere, at nettes nemhed for afsætning af produkter, har affødt en mængde af dagdrømmende fantaster, der næppe når langt fordi ingen advarer dem inden.

HELDIGVIS - er der også undtagelserne - dem der får de fede idéer - dem der knokler videre og løfter opgaven - og de skal have stor opbakning!

Og så lige en besked jeg modtog som PB:

Hej JEN

Har set du laver en del med restpartier m.m

Så ville høre om du kunne "oplære" mig indenfor SEO, har læst en hel del, men aldrig helt afprøvet det, og så kan du "betale" med ting fra varepartier feks.

Det skal siges jeg er 14 år

Og man kan så spørge..skal man tage den slags crap seriøst? hehe Smile Så er det manglende intelligens/erfaring der får en til at skrive sådan? Mon det har noget med alderen at gøre?

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 04:46

Hej Magnus,

Velkommen på Amino!

Jeg er selv en ung iværksætter på 16 år, og jeg har været i gang med iværksætteri i ca. ét år. På denne tid har jeg gjort mig mange gode erfaringer, og jeg mener faktisk, at jeg er kommet rigtig langt. Jeg har for tiden gang i flere spændende projekter, som jeg har forholdsvis stor succes med.

Jeg har dog modsat dig aldrig oplevet nogen form for aldersdiskrimination på trods af, at jeg har arbejdet sammen med flere lidt større og etablerede virksomheder. Jeg har dog heller aldrig gjort opmærksom på min alder - med mindre jeg da er blevet spurgt om det. Men jeg tror faktisk ligesom de andre, at det ikke handler om alderen, men i stedet seriøsiteten. Hvis du kan overbevise en samarbejdende virksomhed om, at du kan tilbyde dem noget, der vil være meget fordelagtigt for dem - ja så er det altså ligegyldigt, om du er 15, 35 eller 55 år.

I stedet for at se problemerne ved din unge alder skal du vende den om og se de fordele, som den medfører. Som ung har man bl.a. mere fritid til at arbejde med sine projekter. Det gælder om at se muligheder i stedet for forhindringer.

Men som flere andre i denne tråd også siger, så vil jeg anbefale dig at starte småt. Prøv nogle forskellige projekter og koncepter af og få dig nogle erfaringer omkring det at tjene penge. Find noget, som interessere dig - det er vigtigt, når man skal ligge så meget arbejde i det. Husk desuden på at det er de færreste, som bliver millionærer på deres første projekt. Alting kræver lidt øvelse.

Når dette er sagt, så vil jeg dog lige prioriterer, at du endelig ikke må opgave din iværksætterdrømme. Det er aldrig for tidligt at starte, og hvis du arbejder seriøst nok, så skal du nok slå igennem Smile

Held & lykke!

Med Alexander

Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 15:45

Brug din alder fornuftigt, Magnus.

Enten begynder du på handelsskolen, og studerer intenst - og hopper en tur på CBS bagefter. Dér lærer du hvordan man begår sig i erhverslivets verden.

Eller også så bruger du din alder til at indsamle erfaring. Start med at find en kammerat der kan oprette CVR til et firma. Brug CVR til at sammenfatte en mail hvori du postulerer at du er et nystiftet firma der fokuserer på det ene og det andet og derfor vil hjemtage en mængde produkter til testsalg.

Det er så her du finder leverandørs telefonnummer, rømmer dig og gør din stemme mørk og jydsk, og brummer at du vil hjemtage det og det, og lige skal bruge en mail adresse at sende din mail til.

Hvis leverandør ikke er interesseret, så går du til en mellemmand. Så bliver du fjerde led.

Køb små mængder, afsæt mængderne, før budget i small scale og forestil dig at man ganger det med hundrede. Så er du allereve ved at være seksten.

Rinse, repeat, udvid dit sortiment, videresælg, markedsfør, osv osv. Læs et par bøger, begynd at studér.

Husk på at når du har fattet interesse i den alder, er der mulighed for at banke sin hjerne på ret køl, fuldt optimeret til handelsverdenen. Brug det.

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)