Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Debatforum - hvor mange besøgende for god indtægt?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 7. Feb 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg overvejer at starte et debatforum, da jeg mener, at der mangler et ordentligt et af slagsen indenfor et bestemt område. Jeg har fulgt med i Thorborgs Talkshow og læst på diverse hjemmesider, så jeg er klar over, at det er en krævende opgave.

Nå, men til spørgsmålet; kan man sige noget om, hvor mange besøgende man cirka skal have, for at kunne tjene rimelige penge ved annoncer på siden? Altså hvor mange besøgende det kræver, for at et forum bliver attraktivt for annoncører?

Jeg er klar over, at det er et svært spørgsmål, men det kan være, at der er nogle der har erfaringer ift. dette.

På forhånd tak.

Fra Midtjylland
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 20:42

Det kommer jo meget an på hvad forummet omhandler

handler din side om biltilbehør så er chancen jo stor for folk vil købe..

Handler siden om hundetræning er der nok ikke så meget salg

Bliv medlem af Rengoringsgruppen.dk og få flere kunder

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:04

Walldorf:

Hej,

Jeg overvejer at starte et debatforum, da jeg mener, at der mangler et ordentligt et af slagsen indenfor et bestemt område. Jeg har fulgt med i Thorborgs Talkshow og læst på diverse hjemmesider, så jeg er klar over, at det er en krævende opgave.

Nå, men til spørgsmålet; kan man sige noget om, hvor mange besøgende man cirka skal have, for at kunne tjene rimelige penge ved annoncer på siden? Altså hvor mange besøgende det kræver, for at et forum bliver attraktivt for annoncører?

Jeg er klar over, at det er et svært spørgsmål, men det kan være, at der er nogle der har erfaringer ift. dette.

På forhånd tak.

Et svar på dette spørgsmål har jeg også gået og ledt efter. Jeg lytter spændt med :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:12

Er der slet ingen der kan / gider svare på dette? Jeg overvejer at starte et forum for gamere af et specifikt spil. Hvor mange brugere skal der til for at lave en nogenlunde seriøs månedlig indtægt, ala 5000 kr / md ?

Alle svar eller overvejelser er yderst velkomne! 

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 23:18

Der er desværre ikke noget klar svar, men det handler jo hvad emnet er.

Lad os sige du opnår 60.000 unikke besøg hver måned.

1.5% klikker på dine Adsense med 3 kr per klik.
Det vil sige 2700 kr per måned.

Men tror du vil tjene langt mere på seje koncepter, f.eks. WOW forum tilbyder at lave og male din Character som den er i spillet.

Nu er har jeg ikke tid til WOW men synes sådan nogle tiltag er seje og en del bruger dem.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 23:21

Gamere er ofte unge/børn som ikke har en stor åben pengepung, du skal derfor have et meget højt antal besøgende i den niche.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:55

Lasse:

Men tror du vil tjene langt mere på seje koncepter, f.eks. WOW forum tilbyder at lave og male din Character som den er i spillet.

Nu er har jeg ikke tid til WOW men synes sådan nogle tiltag er seje og en del bruger dem.

Nu siger du med det samme Adsense. Kunne det ikke bedre betale sig, fx at have en CPM løsning. Fungerer det ikke på den måde at du siger

60000 unikke besøg

hver bruger klikker sig igennem 25 forskellige sider

dvs 60000 * 25 = 1500000 sidevisninger

hvis jeg så har en CPM aftale på 5kr / 1000 visninger vil det indbringe 7500 kr

Er det sådan CPM virker eller er det mig der har misforstået noget helt basalt ?

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:58

Mathias Bak:

Lasse:

Nu siger du med det samme Adsense. Kunne det ikke bedre betale sig, fx at have en CPM løsning. Fungerer det ikke på den måde at du siger

60000 unikke besøg

hver bruger klikker sig igennem 25 forskellige sider

dvs 60000 * 25 = 1500000 sidevisninger

hvis jeg så har en CPM aftale på 5kr / 1000 visninger vil det indbringe 7500 kr

Er det sådan CPM virker eller er det mig der har misforstået noget helt basalt ?

Jeps, men den pris får du nok ikke på et gaming forum, da værdien af visninger er ekstrem lav på sådan et forum.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 00:02

Angående CPM er jeg ikke sikker, men jeg har altid troede det var per unikke besøgende og ikke bare per side visning.

Hvis du har 100 brugere som dagligt klikker ind på 100 sider og de aldrig bruger reklamerne eller har antireklame programmer.

Så kan du jo nemt trække 300.000 sidevisninger fra som minimum.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:04

Lasse:

Angående CPM er jeg ikke sikker, men jeg har altid troede det var per unikke besøgende og ikke bare per side visning.

Hvis du har 100 brugere som dagligt klikker ind på 100 sider og de aldrig bruger reklamerne eller har antireklame programmer.

Så kan du jo nemt trække 300.000 sidevisninger fra som minimum.

Ja det er derfor jeg spørger. Mon der er nogen der kan give et sikkert svar på dette?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)