Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AAimport.dk vs. iTransport.dk

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

GreenDrive

Miljovognen

Prøv i den dur ;-)

Mikkel

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 21:49

Nu ved jeg godt, at der er nogen, der siger, at e-shoppens navn bør afspejle det man sælger, men er det nu også en særlig god ide?

wupti.dk sælger jo ikke wuptier
ikea.dk sælger ikke ikeaer
- og hvad med
andando.dk
umas.dk.
- og jeg kunne blive ved.

Engang hed min shop energi-butikken.dk, og det gav faktisk et forkert signal, da jeg dengang forhandlede blodtryskmålere, ultralydsrensere m.v., for det havde jo ikke noget med energi at gøre.

Hvis du binder dig op på et specifikt navn, vil det helt sikkert på et tidspunkt blive "forkert".

Mit forslag er derfor, du overvgejer at beholde det, du har, eller finder et neutral i forhold til de produkter du sælger.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:28

Hej igen

og endnu engang tak for jeres forslag.

Nu er frustrationen da ved at være total he he.

Nej vi vil ikke kalde sitet noget ala www.energi-rigtig-sjov.dk eller andet sigende. Det gør os for fastlåst. Noget ala alt-med-el.dk er det samme problem. Hvad nu hvis vi skal sælge motorcykler? Cooride, ezyjoy og andre sjove / kreative forslag holder heller ikke efter min mening, da en stor del af vores kunder er erhverv, og ældre. Hos erhverv skal det jo gerne være lidt seriøst, og ældre fanger nok ikke at man fx skriver sk8terboy.dk i stedet for skaterboy.dk... forstår i meningen?

Nå men som det er nu, så er spørgsmålet om AAimport mon virkeligt er så slemt endda? Jeg blev selv meget overrasket over reaktionerne på det til et ERFA møde, men er det så slet at vi mister kunder på det? Tja.... og vil vi miste kunder på at kalde det iTransport.dk?

Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 110
Fra  FlexAir A/S Skrevet kl. 12:06

Har du overvejet "iMove.xx" - det er da kort og simpelt....

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:41

Selvstændig4040:
Har du overvejet "iMove.xx" - det er da kort og simpelt....

Ja det har jeg faktisk. Men jeg bryder mig ikke om det, da jeg synes der hurtigt kan opstå tvivl om hvordan det staves. Forestil dig at vi står og snakker, eller vi taler i telefon. Jeg siger du skal gå ind på imove.dk (prøv at sig det højt for dig selv).

Siger jeg dette til en kunde, så vil jeg ikke være 100% sikker på at han får det stavet rigtigt med mindre jeg staver det for ham. Jeg er til gengæld rimelig sikker på at han vil stave både AAimport og iTransport rigtigt Wink

Fra Dyssegård
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 12:50

Hej Morten

Ja, det ikke nogen nem opgave. - det jo både "hjerte" og hoved der skal mødes, eller det kan kaldes, med- og selvbetyding, mener jeg at have læst.  ;-)

Men jo mere der skal kunne indeholdes i navnet, desto mindre præcist bliver det jo også... men fair nok at der skal være plads til fremtidige produkter.

Mener ikke ordet "multi"  har været ret meget på banen, og måske det kunne indgå på en eller anden vis... multi-move, multi-go, multi-wheels, multi-??

Tja .. blot endnu en kæp på forvirrings-bålet ;-)

/Almulimann

Fra Køge
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 240
Fra  Bjørn Johansen Skrevet kl. 13:13

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Cooride, ezyjoy og andre sjove / kreative forslag holder heller ikke efter min mening, da en stor del af vores kunder er erhverv, og ældre. Hos erhverv skal det jo gerne være lidt seriøst, og ældre fanger nok ikke at man fx skriver sk8terboy.dk i stedet for skaterboy.dk... forstår i meningen?

Hej Morten,

Er du måske ude i, at du skal have flere brands: Et til "drengerøvene", som vil have sjov,tant og fjas og et til de professionelle, som bruger dine produkter på arbejde. Det er jo to ret forskellige markeder, som tænder på vidt forskellige ting. Du kunne overveje, om AAimport skal overleve navnemæssigt. og så du har nogle relevante brands, som du markedsfører. Unilever og de andre store gør det, så hvorfor ikke også dig? du har allerede skilt Icykel ud på eget site, som - i mine øjne - fokuserer på børnefamilierne.

Når du segmenterer, kan du også i højere grad målrette kommunikationen til dine specifikke målgrupper end hvis du prøver at tilgodese begge grupper. Når du kommunikerer målrettet mod din målgruppe med udgangspunkt i deres ønsker til udbytte, vil de i højere grad blive tiltrukket af dig og dine produkter - end hvis du sætter dig mellem to stole - synes jeg.

Fortsat god navnejagt 

Du finder mig på www.bjoernjohansen.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:27

Hej Bjørn

Jo det har jeg overvejet. Men lige med løbehjul er 3 sites for meget at holde styr på. Så stort er markedet heller ikke at det kan retfærdiggøre arbejdet. Men jeg kan sagtens følge tanken. Det er også derfor vi har startet iCykel.dk - netop for at adskille tingene lidt, og målrette markedsføringen. Og måske kommer der også et nyt site med barne / baby produkter som barnevogne, tremmesenge etc :)

Hilsen Morten

Fra Køge
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 240
Fra  Bjørn Johansen Skrevet kl. 13:34

Hej Morten,

Det giver mere arbejde, ja. Det er min overbevisning at en del af det vil være at skrive flere fakturaer. Når du målretter mod markedet, taler du et sprog, som de forstår. "Yo B..ch Sku' det være et løbehjul" går nok ikke til chefindkøberen på sygehuset. Ej heller den modsatte vej.

Du behøver vel heller ikke at lave en indgang til hvert produkt, men blot til hver kanal: slutbrugere og de professionelle, som skal bruge det i forbindelse med deres arbejde...

mvh Bjørn - www.bedrebusiness.dk

Du finder mig på www.bjoernjohansen.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:41

Bjørn Johansen:
Det giver mere arbejde, ja. Det er min overbevisning at en del af det vil være at skrive flere fakturaer

Det har du uden tvivl ret i. Men der er meget mere arbejde i at drive en webshop end at lave sitet. Det skal markedsføres, der skal laves SEO, optimeres, splittestes, tilpasses design, tekster, brugernes adfærd på sitet skal analyseres etc. Alt dette skal man gange med 3 med 3 websites. Lige nu har jeg desværre ikke tiden til denne opdeling, og indtil der kommer lidt mere volume på salget er der ikke penge til at hyre andre til det (og så kan du jo passende argumentere at ved at hyre en medarbejder til det, så kommer pengene også :))

Tak for din feedback :)

Hilsen Morten

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)