Jeg vil høre om det er etisk iorden at have skuespillere som kundeudtalelser ?
Kan se det bliver brugt en del i tv.
Er det okay eller er det etisk forkert ?
Mikkel
Nej, efter min mening.
Paa et sprogkursus som jeg har set paa nettet, har taget et foto fra fotolia og sat ind til en tekst hvor han roser dem til skyerne.. Det firma/kursus har jeg valgt ikke at bruge!
Hvem ved om teksten er opdigtet naar nu billedet af "kunden" er købt?!
Jeg tænker bare at mange i tv spot har statistister sat ind, så hvorfor skulle deres kundeudtalelser så være sande ?
Kan se at whiteaway har folk i bruuns galleri til at lave udtalelser og de ligger i Tilst, synes bare et par stykker af dem der udtaler sig virker meget "opdigtet".
Personligt kan jeg ikke lide det. Det er dybt utroværdigt. Ligesom når hende den kendte blondine fra det der danseshow på TV 2 sidder med et headset og besvarer spørgsmål for kunderne.WTF?
Alle ved jo hvor mange penge de kendte har fået for "at have en mening" om produktet.
Troværdighed er en ømtålelig størrelse: F.eks. mener jeg også, at referencer på ens egen hjemmeside bør inkludere navnet på personen og firmaet, der har skrevet referencen. Først dér bliver det troværdigt. At bruge en kendt er ligeså "mistænksomt" som at have en referenceliste uden udtalelser.
Personligt kan jeg ikke lide det. Det er dybt utroværdigt. Ligesom når hende den kendte blondine fra det der danseshow på TV 2 sidder med et headset og besvarer spørgsmål for kunderne.WTF?
Alle ved jo hvor mange penge de kendte har fået for "at have en mening" om produktet.
Troværdighed er en ømtålelig størrelse: F.eks. mener jeg også, at referencer på ens egen hjemmeside bør inkludere navnet på personen og firmaet, der har skrevet referencen. Først dér bliver det troværdigt. At bruge en kendt er ligeså "mistænksomt" som at have en referenceliste uden udtalelser.